-Logos- Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Deler /home fra en filserver til mine foreldres datamaskin. Dette fungerer som oftest veldig bra. Men enkelte ganger når maskinen starter, virker det som om gnome er for rask, og den klager over at paneler ikke finnes, bakgrunnen er borte, og hele gnome henger. Det hjelper å ta en ctrl + alt + backspace og det fungerer igjen. /etc/exports: /home 192.168.0.0/255.255.255.0(rw) den bruker vel da sync som standard På maskinen som monterer henter den inn med parameteren: hard i fstab Noen som kan se hva som evt kan gjøre feilen?!? Serveren er en P4 740mb ram, med 7200 disker og 100mbit lan med en jensen 10/100 svitsj imellom M Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Lenge siden jeg har syslet med NFS, men kjører lockd? Mener det er det prosessen skal hete, men husker ikke helt. Uansett, den trengs for at man skal kunne "låse" filer over NFS, noe jeg kan tenke meg at man har god bruk for om man skal mounte /home over NFS. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Glemte kanskje å si at dette er under oppstart dette blir ett problem. Har satt autologin på brukeren på klientmaskinen, men når man logger ut og inn igjen. Så fungerer det glimrende. Har ikke enda testa med å ikke ha autologin. Mulig dette hjelper, men skal jo ikke være slik at den ikke serverer ut /home raskt nok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå