arhngrim Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Kjøpte meg nylig The Orange Box men må si at jeg ble veldig skuffet da jeg fant ut at spillet så dårligere ut på XBOX 360 enn på min gamle PC jeg hadde i 2004 da spillet kom ut for PC. 360-versjonen mangler jo fullstendig AA og dette er veldig synlig akkurat i dette spillet - muligens pga. de litt kjipere teksturene enn hva dagens spill gjerne har. Jeg var imidlertid litt overrasket over at dette ikke er nevnt i reviewene jeg hadde lest så jeg begynte å søke litt på nettet og kom over denne linken http://forums.xbox.com/16281796/ShowPost.aspx og nå begynner jeg å lure på om jeg er en av de som har mistet AA på boksen min. Jeg har heller ingen AA i andre spill sånn plutselig. Jeg mener bestemt at Bioshock var supersmooth med tanke på AA, men nå ser alt hakkete ut også der. Jeg kan da umulig ha vært så oppslukt i spillet at jeg ikke har lagt merke til dette tidligere... eller? I GRAW2 og Gears of War er det jo veldig vanskelig å se om AA mangler eller ikke pga. alle effektene osv. Spørsmålet mitt er derfor: Har dere andre AA i Half-Life 2 eller Portal? Edit: Rettet linken Endret 24. oktober 2007 av arhngrim Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hvilken TV har du? Birger Lenke til kommentar
arhngrim Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Jeg har en Samsung LE40R72B (40" LCD). Kjører komponent til en Denon AVR-3806 forsterker og HDMI mellom forsterker og TV. Oppsettet eller kablingen har imidlertid ikke endret seg i det siste. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har ikke erfaring selv, men trodde da at The Orange Box hadde ihvertfall 2xAA. Mon tok kanskje feil. Birger Lenke til kommentar
LordShaft Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Portal ser ut som ett gammel commadore 64 spill på boxa mi også! Tror ikke det er lagt så mye vekt på AA der! HL har også dårligere grafikk enn jeg kan kjøre på PC-en, men spillet er så smooth ellers at det gjør meg fint lite! Lenke til kommentar
SaReX Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 AA? Anti-aliasing = Jevner ut kanter etc. på bla mennesker, div objekter. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Så pussig - både Episode 1 og Portal (som er de eneste jeg har spilt meg igjennom hittil) ser rimelig smooth ut her hos meg og har ikke hakkete kanter i det hele tatt (32" LCD-TV i 1360x768-oppløsning). Kanskje selve HL2 er en eldre versjon (bare portet fra XBox kanskje) enn de etterfølgende episodene? Episode 1 så ihvertfall *veldig* mye bedre ut enn HL2 gjorde på min PC når jeg spilte det der for noen år siden. At det mangler AA er ihvertfall ikke tilfelle; jeg kjører Xboxen i samme oppløsning som TV'en min og bruker VGA-inngangen slik at 1 pixel ut fra Xboxen = 1 pixel på skjermen - det ville sett rimelig ille ut uten noen AA. Lenke til kommentar
paranoide Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det ser flott ut hos meg. Det eneste spillet som har tendenser til aliasing er Half-Life 2. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 kan ikke si det ser stygt ut her heller, HL og Portal ser veldig bra ut. har en 120" som kjører i 720p, og kan ikke se så veldig mye kanter-. Halo 3 er mye værrre enn HL2 pakka. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Har bare spilt litt Portal så langt, men der er det ganske så mange stygge kanter. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hva med noen bilder for å sammenligne da? Umulig å finne ut noe bare ved å skrive kommentarer egentlig. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Her har dere en video dere kan sjekke ut: http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=173562 Tar for seg akkurat dette. Birger Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 så ikke noe forskjell på portal PC og 360... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 så ikke noe forskjell på portal PC og 360... Videon som ble postet her du snakker om? Den har alt for lav oppløsning til å se noe særlig, men var noen ganger du så forskjellen der også. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Folk sitter vel 30 cm unna 40 tommeren tenker jeg. Lenke til kommentar
LordShaft Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg gnåler sjeldent om grafikken! Det har nada å si for meg så lenge spillbarheten, gameplay og historien er knall! Grafikk er liksom ikke så viktig, men alikevell litt viktig! Det går ikke an å ikke se mangelen på AA i Orange box! se på ansiktet til folka du møter rundt om i spillet! Se på veggene i portal, altså det er mye tydeligere her enn det er på halo3. Men no skal det sies at jeg runda hl2 på pc og var liksom vant med grafikken derifra. Noe som kan gjør at jeg legger ekstra merke til det! Mvh -Shaft- Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg tok en test om hva som er best grafikk på enten High til Pc og 360 på første levelen der du kommer ut av toget, 360 vinner klart mer farger mer lys og ikke så grått som det er på Pc på high. Pc hadde for kjedelige farger spesielt første banen. Grått og gørr Så jeg synes att HL2 ser flottere ut på 360 enn high til Pc Lenke til kommentar
arhngrim Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Folk sitter vel 30 cm unna 40 tommeren tenker jeg. Jeg sitter nok akkurat på samme avstand som jeg har gjort siden jeg fikk boksen og oppsettet mitt forøvrig er også uforandret. Jeg mener bestemt at Bioshock hadde AA tidligere men nå fremstår som hakkete. Noe må med andre ord ha skjedd med boksen mellom Bioshock og The Orange Box. Jeg kan ikke huske å ha fått en dashboard-update i det siste så det kan jo tyde på at dette er et resultat av en hardware-feil. Eventuelt at The Orange Box-patchingen har medført at boksen min har mistet AA i alle spill, men det ville jo i så fall ha vært en katastrofal designfeil av Microsoft... I følge andre tråder på nettet så har folk blitt fortalt at Microsoft er klar over problemet og at dette vil bli fikset i fall-update (noen som vet når den kommer?), mens andre har blitt bedt om å sende inn boksen til reparasjon. Noen påstår at AA har blitt skrudd av i en mini-update for å redusere varmeproblemet med boksene, men det er nok sikkert bare spekulasjoner. Litt av problemet er jo at noen synes at det ser crappy ut uten AA, mens andre ikke legger merke til det overhodet. Jeg hører vel til i den første gruppen. Ser ikke akkurat fram til å spille Mass Effect og Assassin's Creed uten noen form for AA... Jeg ser ingen grunn til å begynne og diskutere hvorvidt AA er nødvendig i spill eller ikke. De som ikke bryr seg om AA trenger ikke å bruke energi på og argumentere for dette. Skal prøve å sammenligne min boks med kameraters bokser og se om vi ser noe forskjell... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå