Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Media / Design, Friår ? ;S

Anbefalte innlegg

Hei, er ei jente på 16 år som alltid har sliti litt på skolen..

Før når jeg var mindre lærte jeg allt samtidig som storebroren min, og kunne det meste, men etterhvert som jeg ikke lenger kunne flyte på gammel kunnskap blei ting vanskeligere, og vi fant ut at jeg har hatt konsentrasjonsproblemer fra jeg var liten... ;S

Begynte på allmenn i år, og har nå gått der siden august.. Vet det er ikke lenge, men jeg orker ikke mere av det her..

Trodde jeg kom til å klare det, men der tok jeg feil..

Ville egentlig gå design, men etter mye mas fra mamma&pappa tok jeg allmenn,, men det var litt mer enn jeg kunne takle..

Nå har jeg bestemt meg for å ta resten av året fri, og søke på ny linje neste år.

Vet at jeg har stryki i diverse fag allerede, gruer meg til å gå på skolen HVER dag, og ser ikke noe poeng i å *holde ut* å få fullført 1 år av allmenn..

Det er to linjer jeg har tenkt litt på , ene er media og andre er design.

Vet jo på en måte hva design går ut på, har vært på åpen skole på den linja i fjor og sett, men media er jeg ikke helt sikker på, vet bare at det har med bilder, data osv å gjøre..

Er vel litt kreativ av meg om jeg kan si det selv, og liker å pusle med småting og ordne å styre rundt, sminke meg og andre, kle opp andre osv lage smykker og ikke minst farger og form.. Elsker det !

Ser meg selv veldig på design egentlig, men synes media også virker litt interessant, og lurer på om det er noen som kunne forklart meg litt bedre om hva det egentlig går UT på ? :D

På forhånd takk, Hilsen Marie ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Medier og Kommunikasjon går ut på, som du allerede har nevnt, å jobbe med lyd,tekst,bilde,film osv. Dette gjøres som regel via prosjekter, hvor vi får en oppgave en bestemt dato, og en deadline for når oppgaven skal leveres.Prosjektene kan jobbes med enten på skolen, eller ute på "location", altså utenfor skolens område. Prosjektarbeidet er stressende, men samtidig også fryktelig morsomt:)

Miljøet i min klasse er i alle fall veldig bra, og etter hva jeg har forstått så er media-klassene kjent for å ha generelt sett et godt miljø.

Lykke til videre.

edit: leif var innom.

Endret av j0nas
Lenke til kommentar

Du kan vel fullføre noen fag i år, så slipper du å ta de når du begynner på nytt igjen neste år. Er også greit å ha noe å drive på med til neste høst. Virker kanskje kult nå å ha "fri" i et år. Men det er ikke særlig kult etter 2 uker.

Er ikke verre enn å ta de fagene du liker best?

Lenke til kommentar

Media kan være fryktelig moro, men som det blir nevnt, fryktelig stress.

Mye prosjektarbeid, og du bør virkelig intresere deg for -alt-. Altså, å intresere seg litt for foto, men drite loddrett i film, lyd, design er en dårlig ide. Og ikke gå media bare fordi du er skolelei, man blir faktisk lei av skolen selv om man går media, tro meg.

Men som Killer_DT sier, du kan alltids ta noen fag i år, og slippe dem neste år.

Men snakk med rådgiver, og gjør det -før- 1. november, er du ikke sluttet innen da, teller året, og det er litt kjipt dersom du finner på å slutte noen uker etter. =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...