bkf_94 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Hei Hver natt drømmer jeg noen rare drømmer f.eks Jeg sitter ved et bord, alt er hvitt det står en salat foran meg, jeg tar på den og den blir til et ark med masse rabbel på, det eneste som er tydelig er en sirkel rundt skriften: 2- Så kommer en jente jeg liker bort til meg (en fra klassen) og gir meg et kyss på kinnet og smiler til meg deretter er det en appelsin foran meg jeg tar den og hiver den Sist, sitter jeg innpå et klasserom med læreren som skriker meg opp i trynet, jeg kunne ikke høre hva han sa To dager etterpå på skolen får jeg en 2- på en matteprøve (slurvefeil!!) så kommer den jenten og kysser meg på kinnet og sier jeg trengte det pga matte-prøven Så har jeg en appelsin i hånden (noe jeg ikke liker) så jeg hiver den over skolen og treffer med et uhell en liten unge, ungen begynner å grine Etterpå drar læreren min meg opp i klasserommet og kjefter på meg har hatt en del slike drømmer hvor alle komemr '' til live'' 1-3 dager etterpå er jeg synsk?? PS: Greier ikke poste i andre forumer, det står ''Tittelen må være på minst to bokstaver'' men dette har jo litt med helse å gjøre! Endret 25. desember 2007 av bkf_94 Lenke til kommentar
Lasse000 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det virket jo helt sykt, jeg har selv drømt om situasjoner og sånn som har blitt virkelig, av og til skjer det ting jeg har drømt, merkelig nok. kanskje det er noe alle opplever en gang i blandt, vet ikke. SKjedd flere ganger? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Melder meg inn i denne klubben. Det samme skjer med meg ett par ganger, men jeg opplever gjerne episodene ett par måneder senere. Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jeg husker da jeg var liten, rundt 5 års aldere. En dag ville jeg ha med meg all Legoen min til barnehagen. Moren min spurte meg hvorfor jeg absolutt skulle ha med legoen til barne hagen. Jeg svarte hun med at huset våres kom til å brenne. Hun bare lo av meg, og tenkte "stakkars missforståtte unge". Uken etter brandt huset våres ned til grunn. En natt drømte jeg at lille broren min ble kjørt over da han skulle sykle til skolen, det var på en mandag etter drømmen. 2 uker senere på en mandag, kjørte jeg lillebroren min til skolen (slik jeg gjorde hver mandag etter at jeg drømte det), jeg måtte stoppe siden at 2 personbiler hadde kræsjet sammen og ene bilen lå på siden oppå sykkelstien, dette kjedde det tidspunktet min bror vanligvis var der da han syklet til skolen. Men jeg får ikke disse synene med bare drømmer, mange ganger får jeg det slengt i skallen like før det hender. Det har reddet førerkortet mitt hele 3 ganger. Visste aldri at politiet skulle stå der. til og med en dag det var tåke og jeg gjørte i 100 i 60 sonen. Plutselig følte jeg at det var kontrol og jeg slakket ned til 60 rett før en sving. Rett etter svingen sto onkel polti og hadde dratt inn hele 5 biler. Lenke til kommentar
magicus Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Noe som heter tilfeldigheter. Slå det opp Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 melde meg inn jeg oxo da hehe. har drømt om tlf nr til ei jeg likte, traff 7 tall av 8. har mange andre som stemmer oxo. drømte at jeg og dama skulle ha barn og at vi fikk ei jente, noe som vi har nå. hehe. drømte det lenge før alt det skjedde, har andre eksempel men orker ikke skrive så mye her no. Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Dette synes jeg høres veldig rart ut. Hvis jeg var deg ville jeg skrevet ned drømmene mine i detalj, og vist dem til noen utvalgte som du er mye sammen med i løpet av dagen, så kan de bedømme om de tror det er en sammenheng. Veldig ofte er det nemlig sånn at du først tenker på ting når det skjer noe liknende, f.eks. kan du har drømt at du fikk utdelt et ark i timen, og så når du i virkeligheten får et ark, så tenker du tilbake og husker helt bestemt at det sto akkurat det samme som på arket i drømmen. Uansett tror jeg dette er tilfeldigheter, i hvert fall slik du har beskrevet det i første post, men prøv å overbevise meg. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det har vel noe med underbevisstheten og intuisjon å gjøre vil jeg si Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 Noe som heter tilfeldigheter. Slå det opp Dette skjer hver eneste natt, det kan neppe kalles tilfeldigheter Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Gidder du å drømme frem lottotallene for neste uke? takk! Endret 27. oktober 2007 av Vaio Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 (endret) Gidder du å drømme frem lottotallet for neste uke? Skulle ønske jeg gjordet det XD Endret 27. oktober 2007 av bkf_94 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Jeg drømte at en i en venn av meg sin familie døde. Dagen etter fant jeg ut at det faktisk var sant, det jeg hadde drømt. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Dette minner litt om DejaVu på en syk måte, men jeg kan aldri huske at noe lignende har skjedd med meg og hvis det gjør det så skal jeg fortelle om det. Til deg som skrev at det var tilfeldigheter. Hva tror du oddsen er for at 4-5 ting han drømmer som skjer en dag eller to etterpå er tilfeldighet? Greit nok hvis det hadde vært én bestemt gang, men når det skjer nesten hver dag/natt og det er flere ting så er jeg nesten overbevist om at det ikke er tilfeldighet. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Vel det er jo forskere som mener at mennesker kan spå, fly og tog som ender i ulykker er ofte uvanlig tomme dagen ulykken skjer. En slags "ubevist spåing" kanskje. Lenke til kommentar
Kanius Skrevet 28. oktober 2007 Del Skrevet 28. oktober 2007 Noe som ofte skjer med meg, er at når noe hender, oppfatter hjernen det to ganger, og da får man en følelse om at dette har skjedd før. Også kjent som Deja Vu Men ofte er jeg utrolig sikker på at jeg har drømt om det før. Så sent om sist uke, drømte jeg om HMS (Helse Miljø og Sikkerhet) for en eller annen random grunn, og senere den dagen på skolen fikk vi besøk fra nettop noen fra HMS Men det kan være at noen har sagt at vi skulle få besøk fra de tidligere, og jeg ikke har hørt etter, men at underbevisstheten min gravde det fram.. En annen gang drømte jeg om at jeg falt, og jeg våknet med en tanke i hodet: "Hvor fort kan man falle?" I fysikk ikke lang tid etter hadde vi om nettop det (9,8 m/s eller 35,5 km/t og stigende) Men vet ikke om det samme skjedde der.. At noen hadde sagt det før og jeg ikke var oppmerksom nok. Lenke til kommentar
VetleRsport Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Dejavu eller va det nå heter har det ofte sånn jeg å men på en annen måte når jeg gjør den tingen eller er på det stedet får jeg en følse at dette har skjedd før osv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Den følelsen er ingenting overnaturlig. Det er bare en "feil" med hjernen som gjør at du får den følelsen vær gang hjernen får problemer med å skille to separate episoder fra hverandre. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 23. desember 2007 Del Skrevet 23. desember 2007 Skjer vel med alle og enhver. har hatt sånne sjøl. Mine er litt mer skrudde når det gjelder omgivelser og sånt da ikke bare et hvitt rom liksom Syns egentlig sånne ting er litt spennende, og skal ikke se bortifra at folk kan være "synske". (bortsett fra de på tvnorge ) Lenke til kommentar
Suburbian Hero Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Jeg vet ikke om du er synsk, men dette har også skjedd meg. Sist gang det skjedde husker jeg ikke, men husker at jeg drømte om at sykkelen min skulle bli stjålet og en uke etter drømmen ble den faktisk stjålet. Har hatt flere sånne opplevelser, men vil ikke kalle meg selv synsk pga det. Jeg velger å tolke det som Deja Vu. Hvorfor det skjer er et mysterium... Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 24. desember 2007 Del Skrevet 24. desember 2007 Tror ikke du er synsk, var ikke noe særlig unaturlig med drømmen din med tanke på at man ofte drømmer om ting man tenker på. Når det gjelder matteprøven så regner jeg med du har tenkt litt på den og utifra den dårlige karakteren du fikk tror jeg ikke du har gledet deg til prøven. Dermed er det ikke helt usannsynlig at du drømmer om å få en dårlig karakter på prøven 2 dager før. Jenta som kyssa deg på kinnet tenker du vel og en del på før du sovner, og dermed er det ingen overaskelse at hun dukket opp i drømmen. Dessuten er det heller ikke så rart at jenter man viser interesse for i klassen i 13-14 års aldern gir respons. Appelsinen kan jeg dessverre ikke forklare, men du er deg selv i drømmen og kaster den bort som du ville gjort med en appelsin i virkeligheten. Her kommer vel ordet tilfeldighet inn, og du hadde vel kastet appelsinen om den dukket opp en uke senere, men da hadde du antageligvis glemt denne drømmen. Når det gjelder lærern som kjefter på deg, antar jeg utifra antall skrivefeil, mattekarakteren og appelsin kastingen at lærern noen ganger sier ifra til deg om det ene eller det andre. Når du itillegg drømte om matteprøven så er det vel naturlig at andre ting du ikke liker med skolen også dukker opp i drømmen. så nei jeg tror ikke du er verken synsk eller sysnk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå