formatted Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hei hei, Jeg sliter litt med å få til en dynamisk inkludering av en fil. Det jeg prøver å oppnå, er at jeg har en index.jsp fil som skal inkludere andre jsp eller html-filer basert på GET. F.eks ved: index.jsp?page=info, så skal den inkludere "info.html". index.jsp <%@ page language="java" contentType="text/html; charset=ISO-8859-1" pageEncoding="ISO-8859-1"%> <%@ include file="funksjoner.jsp" %> <% //Henter GET info String url=(String)request.getParameter("page").toString(); url = page+".html"; %> //<%@ include page="<%=url %>" %> <%@ include page="<%= request.getParameter('page') %>" %> Ingen av de to include funksjonene fungerer. Noen som har en ide om hva som er galt? Jeg er egentlig en php mann, så ville en enkel funksjon sett slik ut: Index.php if($_GET['doc']){ $doc = $_GET['doc']; web_content($doc); } else { header("Location: index.php?doc=login"); } Funksjonen: function web_content($doc) { echo "<div class='innhold'>"; include("/include/$doc.include"); echo "</div>"; } PHP JSP Lenke til kommentar
formatted Skrevet 27. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2007 God respons på denne forespørselen? Jeg fikk det omsider til: <% String navn = null; String url = request.getParameter("page"); if ( request.getParameter("page") == null ) { navn = "/include/login.jsp"; } else { navn = "/include/"+url+".jsp"; } %> <jsp:include page='<%= navn %>' /> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå