Gå til innhold

"Stans forbudt"-skilt på begge sider av veien i en retning?

-Teddy-

Anbefalte innlegg

Skal ta teoriprøva i morra, men jeg stusser litt på en ting. Stans- eller parkering- forbudtskilt som står på begge sider av veien. Slik jeg har forstått det gjelder skiltet for den siden av veien skiltet står på, ikke nødvendigvis i den kjøreretningen skiltet er satt opp. Dvs står skiltet på venstre side av veien (og du kjører i høyre felt...) så gjelder skiltet på venstre side av veien for deg. Står det bare på høyre side så gjelder det bare på høyre side av veien. Står det på begge sider av veien gjelder de på begge sider av veien...

Grunnen til at jeg stusser er at en av disse gratisprøvene hadde et spørsmål om feilparkerte biler, og der stod de plutselig ikke feilparkert når de stod på venstre side av veien, selv om parkering-forbudtskiltet var satt opp på begge sider av veien. Det strider jo mot det jeg skrev over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener skiltet gjelder på den siden av veien det er satt opp,

372 Parkering forbudt

Skiltet angir forbud mot parkering på den side av vegen hvor skiltet er satt opp.

Skiltet gjelder fram til nærmeste vegkryss, eller til nytt skilt 372 « Parkering forbudt », 370 « Stans forbudt », 376 « Parkeringssone », 378 « Slutt på parkeringssone » og 552 « Parkering ».

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...