crazycooler Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Temaet er sikkert ikke avsluttet med dette,kommer tilbake senere!!Har en jobb å passe selv om jeg da uheldigvis skulle sympatisere med de da som skulle røyke seg "en" eller fler!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hasj kan gjøre deg rolig, avslappet, lattermild ogsløv. I tillegg kan det endre tidsoppfattelsen og sanseinntrykk. Man kan bli kvalm, svimmel og tørr i munnen. Hjertet slår raskere og øynene blir røde. Noen får psykiske reaksjoner som angst, panikk, forfølgelsesvanvidd og hallusinasjoner. Der er vel hoveddelen av det, utenom de som røyker fordi det er "coolt". hallusinasjoner kan man ikke få av hasj, marihuana.. (...) Vel, det kommer an på hvilken hasj man røyker.. Har en kompis som røykte noe som heter "white widow", og han ble sittende i flere timer å kikke på et bilde på veggen som han var helt sikker på at beveget seg :!: Men for å være on topic; Jeg antar at folk røyker det for å slappe av. Jeg har endel venner som røyker i helgene. De gjør det for å "stresse ned, og hygge seg" det er Bull shit... White Widow, er bare referangse til kvalitet og hvor det kommer fra, hvilken type, finnes forskjellige planter med forskjellig styrke... hasj er hasj uansett, det er ett naturlig stoff, som ikke tuller med hjernen på samme måte som syntetiske middler gjør. Endret 25. oktober 2007 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Stemmer jo ikke helt det da. White Widow er en type marihuana som bl. a selges i Amsterdam. Og ja, den er ganske sterk men man får ikke halliser av det for den grunn. Selv om det faktisk kan skje ut fra hvor mye man røyker og hvor godt kroppen kjenner stoffet. Hasj er jo faktisk en gift, eller THC er en gift som planten har utviklet for å ikke bli spist. Evolusjon. Legg merke til hvordan en cannabisplante ser ut når den blomstrer. Hvis dette ikke skriker "hold deg unna! Ikke spis meg!" så vet ikke jeg! Og nei, hasj styrker ikke hjerneceller i direkte grad. Det som menes med dette utsagnet blandt proffesjonelle er det at man tenker og grubler mer på ting og tang, filosoferer mer og blir gjerne mer kunstnerisk. Dermed øker det kreative hjerneceller eller whatnot. Men det er i grunn en helt annen sak enn at "hasj styrker hjerneceller". 1 Lenke til kommentar
thrice Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) En grunn kan være fordi man er nyskjerrig, og ikke fordi det er "cool". Har selv prøvd det et par ganger , men var med et par jeg stoler på, og det kom ikke ut heller. Når jeg røyka grønt merka jeg ikke noe særlig, men ble mer avslappa når jeg røyka brunt. Og jeg vil kalle meg en oppegående gutt/mann på 19 som studere på univ. Med andre ord, man blir ikke narkis og ender på plata av å røyke tjall en gang i blant. Vet om flere på skolen som har gode karakterer og røyker i helgene. Det som er kjedelig er at man kan få lyst til å prøve andre ting, siden man senker terskelen sin for hvor grensa går, og man blir introdusert for et visst miljø for å kjøpe. Man kan også utvikle psykoser tidligere enn de skulle slå inn. Høyt bruk over lengre tid gjør det sløvere og du glemmer ting. Har venner som har vært hardcore stoners, og de kunne såvidt svare på hva de hadde gjort i løpet av uka. Men det er snakk om flere gram dagen. EDIT: Nesten så jeg vurderer å røyke brunt på kveldene når jeg ikke får sove pga eksamensnerver. Er tross alt bare 1mnd igjen til første:P Endret 25. oktober 2007 av thrice Lenke til kommentar
Funky-Fresh Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Voldsomt så stille det ble her nå da? :!: Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Men røyker det fordi man er på fest og plutselig står med en bonge i hånden, og man slutter med det fordi det ikke var helt god hasj og alt gikk til helvete. Lenke til kommentar
CrashTestDummy Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Orker ikke lese 4 sider med diskusjoner uten noen bakgrunn for hva de prater om her, men hasj syntes jeg er et helt greit rusmiddel, og hvorfor man bruker det? vel jeg og et par av vennene mine bruker det både for å slappe av til en film eller 3, eller bare for å slappe av generelt, blir en rolig stemning uten mas og pjatt. Selv har jeg flere på skolen som røyker i helgene, og de er fortsatt best i klassen, med et snitt langt over 5, så ikke kom med moral preken om at hasj gjør deg til en idiot, værre fjoritss komentarer har jeg aldri hørt. Og bare for å stoppe denne driten om hasj er bedre en alkohol: Ingen av delene er bra for dere, det bryter kun kroppen ned, alkohol bryter deg kun ned, hasj har medisinske virkemiddler. Men drit i å diskuter noe så dumt. Endret 25. oktober 2007 av CrashTestDummy Lenke til kommentar
Mr.Dahl Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Tror de fleste røyker det fordi de har fått for seg at det er "kult" å gjøre det.. Også er det nok mye gruppepress å at man skal prøve å "passe inn". En kamerat av meg som har røyka hasj gikk og skrøyt skikkelig av det og var liksom SÅ KULT da.. Var ikke like kult når vi sa vi skulle prate med mora hans vis han gjorde noe sånt igjen. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hasj er jo faktisk en gift, eller THC er en gift som planten har utviklet for å ikke bli spist. Evolusjon. Legg merke til hvordan en cannabisplante ser ut når den blomstrer. Alkohol og nikotin er også gift ... Det er etter min mening mer korrekt å sammenligne hasj med dette, enn med sterkere syntetiske stoffer. Så til det andre usakelige argumentet ditt om hvordan planten ser ut: Poteter ligner på bæsj med en grønn stilk som vokser opp fra bakken, det burde også være nok til å tenke: "Æsj ... dette er sikkert farlig" - men det er ikke giftig. Ganske godt faktisk, i hvert fall pommes frites og potetbåter. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hasj burde ha vært legalisert for lenge siden. Med tanke på virkningen til kun hasj er det ikke noen big deal, med mindre du røyker flere ganger i uka. Problemet med hasj er at det for mange kan være inngangsbilletten til å prøve noe litt sterkere og farligere. Lenke til kommentar
Kalinken Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hasj burde ha vært legalisert for lenge siden. Med tanke på virkningen til kun hasj er det ikke noen big deal, med mindre du røyker flere ganger i uka. Problemet med hasj er at det for mange kan være inngangsbilletten til å prøve noe litt sterkere og farligere. Et problem som hadde løst seg ved legalisering, da man ikke hadde behøvd å oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i den. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Det at man går til tyngre stoffer har jo mer med at man må oppsøke kriminelle miljøer for å kjøpe. Hadde det vært lagalisert hadde man sluppet dette. Lenke til kommentar
Supernaut_ Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Har vi ikke en tråd på 100+ sider om akuratt det dere er på vei til å starte diskusjon på nå? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hasj burde ha vært legalisert for lenge siden. Med tanke på virkningen til kun hasj er det ikke noen big deal, med mindre du røyker flere ganger i uka. Problemet med hasj er at det for mange kan være inngangsbilletten til å prøve noe litt sterkere og farligere. Et problem som hadde løst seg ved legalisering, da man ikke hadde behøvd å oppsøke kriminelle miljøer for å få tak i den. Jeg trur en viktigere grunn til at cannabis er sett på som et såkalt "gate way"-dop er at det, nettopp, er merket som et narkotisk stoff. Man røyker hasj og tenker at narko ikke er så veldig farlig, og sjansen er der for og tenke i andre baner. Hvis vi legaliserer planten vil den ikke lenger bli sett på som et dop, men satt på lik linje med for eksempel tobakk. Dermed er narkotika fortsatt noe skummelt som ikke skal prøves, og cannabis kan endelig fjernes fra denne båsen som myndighetene feilaktig har satt den i. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Så til det andre usakelige argumentet ditt om hvordan planten ser ut: Poteter ligner på bæsj med en grønn stilk som vokser opp fra bakken, det burde også være nok til å tenke: "Æsj ... dette er sikkert farlig" - men det er ikke giftig. Ganske godt faktisk, i hvert fall pommes frites og potetbåter. Usaklig? Det er jo veldig veldig saklig. Du kan vel ikke protestere på at planten ser sånn ut når den blomstrer fordi det gir et faresignal til dyr om at de ikke skal spise den? Dette er jo et faktum. En potet har jo ikke gift og er jo kun rota på planten. Går ikke an å sammenligne i hele tatt da det er to vidt forskjellige ting. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Poteter ligner på bæsj med en grønn stilk som vokser opp fra bakken, det burde også være nok til å tenke: "Æsj ... dette er sikkert farlig" - men det er ikke giftig. Ganske godt faktisk, i hvert fall pommes frites og potetbåter. Bwaha! Legg fra deg jointen neste gang du skal argumentere. Endret 26. oktober 2007 av flodhest Lenke til kommentar
Lofferen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Fordi folk vi ha et alternativt rusmiddel til alkohol og da er jo hasj det som passer best for mange. Ja vi må ruse oss.,,Ferdig snakka Lenke til kommentar
Mr_dude Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Jeg røyker hasj fordi det er kult å spille spill når jeg er høy (jeg er en gamer), se på film eller høre musikk, ha det gøy med venner osv. Jeg blir mer kreativ når jeg er høy, både når jeg tenker eller gjøre noe. Det som er dårlig med hasjen etter min mening er at mange av mine venner røyker det daglig og at det har blitt normal for dem å være skiev heletiden. Når de er nykter blir det liksom "unormal" for dem... Konklusjonen er at man bør ha kontroll på seg selv og ikke missbruke eller overdrive bruken av hasjen. En gang i blant er deilig. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hvorfor røyker folk ?(Hasj)? Noen som vet? Det er mange grunner. Det er godt. Det er mindre skadelig enn alkohol. Avslappendes. Sosialt. Rusen er god, og blir ikke så "vill" som alkohol kan bli. Man sovner fort. Det er ingen andre enn meg selv, som skal bestemme over min kropp. Steike å mange "gode" ideer man får, man filosoferer mye. Det kurerer også hodepine i mitt tilfelle, eller hjelper på. Lenke til kommentar
Mr_dude Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Det kurerer også fyllesyk for min del. Jeg kan ha det gøy uten hasj, men det blir kulere med hasj, spesielt god hasj, ikke sånn dårlige hasj som man røyker også føler ingenting...lol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå