Laughing Madcap Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) En av mine bedre venner arbeider på en klinikk for psykisk syke, og snakker da såklart mye med de. Hasj er noe av det de fleste der har til felles. Sikkert siggaretter, alkohol og det farlige stoffet H2O også. Du er vel klar over at man kan forsvare både heroin og selvmord med denne barnehage argumentasjonen som du ikke er alene om blant dere hasj-martyrer. Jeg forsvarer ikke alkohol da jeg kjenner til baksiden av det rusmidlet også. Ville du forsvart et forbud mot alkohol? Forsvarer du et forbud mot cannabis (regner med ja)? Hadde alkohol vært forbudt og ikke like utbredt blant alle mennesker så hadde jeg gjerne ville holdt det slik. Problemet når det allerede finnes i alle hjem, er en stor del av tradisjoner og andre sosiale eventer så vil forbudet bare gjøre det vanskeligere å skille ut hvem som har problem med det eller ikke. En av mine bedre venner arbeider på en klinikk for psykisk syke, og snakker da såklart mye med de. Hasj er noe av det de fleste der har til felles. Sikkert siggaretter, alkohol og det farlige stoffet H2O også. LSD tar ingen fysisk skade på kroppen så godt som, men du vil vel fortsatt ikke si at det er et ufarlig narkotikum? Nei, ingen rusmidler eller andre midler for den sags skyld er helt ufarlig. Nå er da cannabis en av de minst farlige rusmidlene. Virkestoffet man blir ruset på i cannabis er THC, som er et psykotisk stoff. Det du kanskje ikke vet er at cannabis også inneholder CNB som er et anti-psykotisk stoff og faktisk kan hjelpe mot psykiske sykdommer som schizofreni. Problemet her er at det man har skapt nye "strains" (hva er det norske ordet?) for å øke innholdet av THC, dette går igjen utover innholdet av CNB. Man sitter da igjen med en mye farligere cannabis. Hadde man f eks legalisert cannabis ville ikke det være like mye vits å få opp THC nivået da man heller kan røyke litt mer. Man ville også kunne merke cannabis med informasjon om skadevirkinger, innhold (hvor mye THC) og lignende. Hva får deg til å tro at cannabis produsentene ikke vil få ut så mye penger som mulig og skape slike strains? Er ikke dette bare synsing? Du innrømmer altså at THC er farlig? Endret 15. mars 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) slett Endret 15. mars 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hvorfor forsvarer du da cannabisforbud? Det er ikke like utbredt som alkohol, men det er ikke langt i fra. Nå gjør forbudet det, som du sier, vanskeligere å oppdage misbruk. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hvorfor forsvarer du da cannabisforbud? Det er ikke like utbredt som alkohol, men det er ikke langt i fra. Nå gjør forbudet det, som du sier, vanskeligere å oppdage misbruk. Jeg tror det bare vil øke konsumptionen, og jeg holder meg fortsatt fast på at det er skadelig. Nå ser jeg ikke dette så svart/hvit, såklart finnes det fordeler med legalisering, men som sagt vet jeg ikke hvis de veier opp mot de negative konsekvensene. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 En av mine bedre venner arbeider på en klinikk for psykisk syke, og snakker da såklart mye med de. Hasj er noe av det de fleste der har til felles. Sikkert siggaretter, alkohol og det farlige stoffet H2O også. Du er vel klar over at man kan forsvare både heroin og selvmord med denne barnehage argumentasjonen som du ikke er alene om blant dere hasj-martyrer. Var nok dårlig argumentering, men det var bare for å vise hvor dårlig din argumentering var (helt lik). Kom heller med forskningsstudier eller lignende, ikke noe en kompis av deg har fortalt etter egne erfaringer. Jeg forsvarer ikke alkohol da jeg kjenner til baksiden av det rusmidlet også. Ville du forsvart et forbud mot alkohol? Forsvarer du et forbud mot cannabis (regner med ja)? Hadde alkohol vært forbudt og ikke like utbredt blant alle mennesker så hadde jeg gjerne ville holdt det slik. Problemet når det allerede finnes i alle hjem, er en stor del av tradisjoner og andre sosiale eventer så vil forbudet bare gjøre det vanskeligere å skille ut hvem som har problem med det eller ikke. Over en million nordmenn har prøvd cannabis og 40% prøver det før de fyller 30. Man kan si det er veldig utbredt det også. Gjennom en legalisering kunne man fått ned skadevirkningene av cannabis, og samtidig hadde kriminelle organisasjoner mistet et marked verd minst 3 milliarder. Du vet at et forbrud ikke har fungert i Norge i det hele tatt? Etter at cannabis ble ulovlig har bare bruken økt, kanskje man hadde sett en mindre økning om det aldri hadde vært kriminalisert. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Først skrev dere at det ikke var skadelig, nå sier dere at legalisering vil dempe skadevirkningene? Jeg holder min tvil til dine ord før du kommer med kilder. Ja cannabis er skremmende utbredt, men jeg antar at disse 40% ikke bruker det annenhver helg, på juleaften og til middagen? Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Jeg forsvarer ikke alkohol da jeg kjenner til baksiden av det rusmidlet også. Ville du forsvart et forbud mot alkohol? Forsvarer du et forbud mot cannabis (regner med ja)? Hadde alkohol vært forbudt og ikke like utbredt blant alle mennesker så hadde jeg gjerne ville holdt det slik. Problemet når det allerede finnes i alle hjem, er en stor del av tradisjoner og andre sosiale eventer så vil forbudet bare gjøre det vanskeligere å skille ut hvem som har problem med det eller ikke. En av mine bedre venner arbeider på en klinikk for psykisk syke, og snakker da såklart mye med de. Hasj er noe av det de fleste der har til felles. Sikkert siggaretter, alkohol og det farlige stoffet H2O også. LSD tar ingen fysisk skade på kroppen så godt som, men du vil vel fortsatt ikke si at det er et ufarlig narkotikum? Nei, ingen rusmidler eller andre midler for den sags skyld er helt ufarlig. Nå er da cannabis en av de minst farlige rusmidlene. Virkestoffet man blir ruset på i cannabis er THC, som er et psykotisk stoff. Det du kanskje ikke vet er at cannabis også inneholder CNB som er et anti-psykotisk stoff og faktisk kan hjelpe mot psykiske sykdommer som schizofreni. Problemet her er at det man har skapt nye "strains" (hva er det norske ordet?) for å øke innholdet av THC, dette går igjen utover innholdet av CNB. Man sitter da igjen med en mye farligere cannabis. Hadde man f eks legalisert cannabis ville ikke det være like mye vits å få opp THC nivået da man heller kan røyke litt mer. Man ville også kunne merke cannabis med informasjon om skadevirkinger, innhold (hvor mye THC) og lignende. Hva får deg til å tro at cannabis produsentene ikke vil få ut så mye penger som mulig og skape slike strains? Er ikke dette bare synsing? Du innrømmer altså at THC er farlig? Cannabisprodusenter vil nok fortsette å gro de samme "strainene", men det vil være mindre vits da man ikke vil ha samme krav til plassbesparelse. Man vil også få muligheter til å merke pakninger og gi informasjon. Tror også nok slikt som at kun Vinmonopolet kunne solgt cannabis med en høyere THC enn CNB grad slik at denne cannabisen ville blitt mindre utbredt. Du innrømmer altså at THC er farlig? Alt kan være farlig, og THC er spesielt farlig uten CNB i tillegg. Endret 15. mars 2011 av Kun10kr Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Først skrev dere at det ikke var skadelig, nå sier dere at legalisering vil dempe skadevirkningene? Jeg holder min tvil til dine ord før du kommer med kilder. Ja cannabis er skremmende utbredt, men jeg antar at disse 40% ikke bruker det annenhver helg, på juleaften og til middagen? Cannabis er ikke ufarlig, det har jeg heller aldri påstått, men det er ikke et spesielt farlig rusmiddel likavel. Nå er jeg for å legalisere alle narkotiske stoffer da. Sånn generelt ved legalisering av alle narkotiske stoffer: En legalisering ville ført til renere stoff, sunnere måter å ta stoff på, vanskeligere for unge under 18 å få tak i, mye lavere terskel for å spørre om hjelp, mindre økonomisk belastning, mye mindre kriminalitet og man slipper å skjule et bruk/misbruk. Endret 15. mars 2011 av Kun10kr Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Selv om det ikke kom klart frem, så refererte jeg hovedsaklig til disse to påstandene: "For mye hasj kan gjøre deg til en halusinerende lunatic." og "Man vil mest sannsynlig og halusinere noe sykt..." Jeg sa jo "kan" da. Men er det likevel verdt det? Har du kilder på dette? Det hjelper ikke at du skriver «kan». Har vært i det selv. Og dessuten: http://www.acde.org/common/Marijana.htm marijuana is, by far, the world’s most commonly used illicit drug—and far more dangerous than most users realize. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg tror det bare vil øke konsumptionen, og jeg holder meg fortsatt fast på at det er skadelig. Nå ser jeg ikke dette så svart/hvit, såklart finnes det fordeler med legalisering, men som sagt vet jeg ikke hvis de veier opp mot de negative konsekvensene. Det er mange unge som bruker eller i det minste prøver cannabis når de er under 18 år. Ved en legalisering og kontrollert salg slik som med alkohol, ville konsumpsjonen blant ungdom blitt langt mindre. Jeg ser ingen grunn til at forbruket vil skyte i været. Relaterte tråder som kan være interessante og som tar opp både positive og negative sider ved legalisering: Bør vi legalisere cannabis? Oppsummering av "Bør vi legalisere cannabis?" Lenke til kommentar
Bender Rodriguez Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Det værste som kan skje med et menneske er ikke å dø. Støtter den, kjenner en på 26 som har røyka siden har var 16. Nå snøvler/momler han og har reaksjonsevne på linje med ett fjell. Umulig å lære han noe og han trasker i sirkler (sistnevnte er en metafor for livet hans) EDIT: Fikk lyst å gi han en klem, må være ett helvete Endret 15. mars 2011 av Bender Rodriguez 2 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Først skrev dere at det ikke var skadelig, nå sier dere at legalisering vil dempe skadevirkningene? Jeg holder min tvil til dine ord før du kommer med kilder. Ja cannabis er skremmende utbredt, men jeg antar at disse 40% ikke bruker det annenhver helg, på juleaften og til middagen? Cannabis er ikke ufarlig, det har jeg heller aldri påstått, men det er ikke et spesielt farlig rusmiddel likavel. Nå er jeg for å legalisere alle narkotiske stoffer da. Sånn generelt ved legalisering av alle narkotiske stoffer: En legalisering ville ført til renere stoff, sunnere måter å ta stoff på, vanskeligere for unge under 18 å få tak i, mye lavere terskel for å spørre om hjelp, mindre økonomisk belastning, mye mindre kriminalitet og man slipper å skjule et bruk/misbruk. Nå er jeg mer med deg, jeg fölte dere prövde å si at cannabis ikke var farlig. Det du sier er en spennende tanke, men jeg föler jeg ikke har nok informasjon for å si meg enig/uenig. Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg har hørt at cannabis er mindre farlig enn sigaretter og alkohol. Er det sant? Både fysisk og psykisk? Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg har hørt at cannabis er mindre farlig enn sigaretter og alkohol. Er det sant? Både fysisk og psykisk? Alkohol, muligens. Sigaretter er ikke skadelig psykisk, utenom avhengigheten. Jeg klarer iallefall å kjöre bil med en sigarett, slår ikke barna mine eller hallusinerer. Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) I motsetning til sigaretter er ikke cannabis kreftfremkallende. Skal se om jeg finner noen kilder på det. Redigert: Exposure to smoke is generally much lower in cannabis than in tobacco cigarette smokers, even taking into account the larger exposure per puff. Existing studies do not support a link between the use of cannabis and heart disease, the leading cause of death in many Western countries, he adds. Furthermore, cannabis does not contain nicotine, a chemical contained in tobacco that is addicting and contributes to the risk of heart disease. Kilde: http://www.healthcentral.com/drdean/408/60640.html Endret 15. mars 2011 av Bozzeye Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Såklart er det kreftfremkallende. Grunnen til at sigaretter er kreftfremkallende er ikke nikotinet, men at tobakken, papiret og alt annet brenner. Da skapes masse kjemiske stoffer og bindinger som er akkurat som radon og uran, selvnedbrytende. Det vil si at de deler seg, og da utgir de stråling. Du kan brenne hva som helst, puste inn røyken og du vil dra ned masse drit. Endret 15. mars 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Jeg mener selvsagt at det ikke er like fremkallende. Se redigert innlegg. Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 (endret) Hva hadde kilden din med kreft å gjøre? De sikter nok til nikotinet som øker blodtrykk og forminsker blodårene. Endret 15. mars 2011 av Sebbe Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Ja, jeg ser det nå og beklager for at jeg ikke leste godt nok igjennom. However, a cigarette smoker smokes 20 or 30 cigarettes a day; a marijuana smoker smokes one or two at the most. The quantity might be the difference between cancer and no cancer. Kilde: http://www.healthcentral.com/drdean/408/14275.html I nevnte artikkel står det forklart hvorfor cannabis ikke er like fremkallende som tobakk. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Hvorfor røyker folk ?(Hasj)? Fordi vi kan? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå