Gå til innhold

Hvorfor røyker folk ?(Hasj)?

Funky-Fresh

Anbefalte innlegg

Hehe. 4 år siden jeg skrev det svaret der. Jeg har fortsatt tro på at det starter med å være kul. Nå gjelder det kanskje i mye større grad røyking enn hasjrøyking, da røyking ofte er det første man prøver. Mange starter i ung alder, og der får man fortsatt sosial status for å røyke. Senere tror jeg kanskje det har mer med nytelse/vane å gjøre. Når det gjelder hasjrøyking(som dette gjør) så tror jeg nytelsen har en stor innvirkning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Basically, man kan få hallusinasjoner ved å røkye marijuana NÅR man røyker. Men det er vel strengt tatt snakk om ganske milde hallusinasjoner. Derimot kan man ikke få hallusinasjoner til vanlig FORDI man røyker, det er bare tøv. Men det skal sies at ved langvarig bruk (det er snakk om år) med bruk flere dager i uka kan man få psykotiske problemer som paranoia, og den fysiske formen blir svekket. Men sammenlignet med alkohol er det ikke tvil om hva som gir verst virkning på kroppen ved et så høyt bruk. Det er aldri påvist noen død av marijuana, men har lest at det er påvist død av tobakken som var blandet sammen med marijuana. Som kjent dør mange av tobakk hvert år. :)

Lenke til kommentar

Selv om det ikke kom klart frem, så refererte jeg hovedsaklig til disse to påstandene: "For mye hasj kan gjøre deg til en halusinerende lunatic." og "Man vil mest sannsynlig og halusinere noe sykt..."

Jeg sa jo "kan" da.

Men er det likevel verdt det?

Endret av Grønås
Lenke til kommentar

Selv om det ikke kom klart frem, så refererte jeg hovedsaklig til disse to påstandene: "For mye hasj kan gjøre deg til en halusinerende lunatic." og "Man vil mest sannsynlig og halusinere noe sykt..."

Jeg sa jo "kan" da.

Mye som kan skje, men du fikk det til å virke som om det er vanlig at det skjer.

Lenke til kommentar

Hasj er så jævla romantisert, det er farlig og mange som ligger på psykiatriske-senter har brukt det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_(drug)

Kan du da gi meg én eneste troverdig referanse til hvor det står at Cannabis er FARLIG, enten her på Wikipedia eller et annet sted? I diskusjoner som dette er det alltid i overtall med folk egentlig ikke vet hva de snakker om, og snakker utifra den propagandaen helseøster har fortalt en gang.

Jeg synes også det hørtes ganske skummelt ut når helsesøster fortalte de skremselshistoriene i sin tid på ungdomsskolen, ekle historier om folk som døde av paranoia, spasmer etc. :!:

Endret av ehs5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det værste som kan skje med et menneske er ikke å dø.

Dette var comebacket ditt? Haha, ok. I rest my case dawg.

En av mine bedre venner arbeider på en klinikk for psykisk syke, og snakker da såklart mye med de. Hasj er noe av det de fleste der har til felles.

LSD tar ingen fysisk skade på kroppen så godt som, men du vil vel fortsatt ikke si at det er et ufarlig narkotikum?

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

En av mine bedre venner arbeider på en klinikk for psykisk syke, og snakker da såklart mye med de. Hasj er noe av det de fleste der har til felles.

Sikkert siggaretter, alkohol og det farlige stoffet H2O også.

LSD tar ingen fysisk skade på kroppen så godt som, men du vil vel fortsatt ikke si at det er et ufarlig narkotikum?

Nei, ingen rusmidler eller andre midler for den sags skyld er helt ufarlig. Nå er da cannabis en av de minst farlige rusmidlene.

Virkestoffet man blir ruset på i cannabis er THC, som er et psykotisk stoff. Det du kanskje ikke vet er at cannabis også inneholder CNB som er et anti-psykotisk stoff og faktisk kan hjelpe mot psykiske sykdommer som schizofreni. Problemet her er at det man har skapt nye "strains" (hva er det norske ordet?) for å øke innholdet av THC, dette går igjen utover innholdet av CNB. Man sitter da igjen med en mye farligere cannabis. Hadde man f eks legalisert cannabis ville ikke det være like mye vits å få opp THC nivået da man heller kan røyke litt mer. Man ville også kunne merke cannabis med informasjon om skadevirkinger, innhold (hvor mye THC) og lignende.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Hasj er vel det vanligste stoffet å selvmedisinere med, etter reseptfire og reseptbelagte smertestillende. Man har problemer, og så røyker man lit hasj for å "take the edge of it". I likhet med å drikke alkohol for å døyve problemene, er det naturlig nok ingen god idé.
Lenke til kommentar

Jeg sa jo "kan" da.

Har du kilder på dette? Det hjelper ikke at du skriver «kan».

Lenke til kommentar

Hasj er vel det vanligste stoffet å selvmedisinere med, etter reseptfire og reseptbelagte smertestillende. Man har problemer, og så røyker man lit hasj for å "take the edge of it". I likhet med å drikke alkohol for å døyve problemene, er det naturlig nok ingen god idé.

Nå kan faktisk cannabis brukes som medisin til flere sykdommer i motsetning til alkohol.

Clinical applications

In a 2002 review of medical literature, medical cannabis was shown to have established effects in the treatment of nausea, vomiting, premenstrual syndrome, unintentional weight loss, insomnia, and lack of appetite. Other "relatively well-confirmed" effects were in the treatment of "spasticity, painful conditions, especially neurogenic pain, movement disorders, asthma, [and] glaucoma".[6]

Preliminary findings indicate that cannabis-based drugs could prove useful in treating inflammatory bowel disease, migraines, fibromyalgia, and related conditions.[7]

Medical cannabis has also been found to relieve certain symptoms of multiple sclerosis[8] and spinal cord injuries[9][10][11] by exhibiting antispasmodic and muscle-relaxant properties as well as stimulating appetite.

Other studies have shown cannabis or cannabinoids may be useful in treating alcohol abuse,[12] amyotrophic lateral sclerosis,[13][14] collagen-induced arthritis,[15] asthma,[16] atherosclerosis,[17] bipolar disorder,[18][19] colorectal cancer,[20] depression,[21][22][23][24] dystonia,[25] epilepsy,[26][27] digestive diseases,[28] gliomas,[29][30] hepatitis C,[31] Huntington's disease,[32] leukemia,[33] skin tumors,[34] methicillin-resistant Staphylococcus aureus (MRSA),[35] Parkinson's disease,[36] pruritus,[37][38] posttraumatic stress disorder (PTSD),[39] sickle-cell disease,[40] sleep apnea,[41] and anorexia nervosa.[42] Controlled research on treating Tourette syndrome with a synthetic version of tetrahydrocannabinol (brand name Marinol), the main psychoactive chemical found in cannabis, showed the patients taking Marinol had a beneficial response without serious adverse effects;[43][44] other studies have shown that cannabis "has no effects on tics and increases the individuals inner tension".[45] Case reports found that marijuana helped reduce tics, but validation of these results requires longer, controlled studies on larger samples.[46][47]

Wikipedia

Nå er vel alle bruksområdene til hemp planten grunnen til at den er ulovlig, ikke pga den er farlig å røyke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...