Gå til innhold

Hvorfor røyker folk ?(Hasj)?

Funky-Fresh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det synes jeg ikke. Det er horribelt at skattebetalernes penger kastes bort på denne måten. Tenk på alle problemene vi kunne unngått ved å avkriminalisere og regulere cannabisen. Og ikke minst pengene som hadde blitt spart og kunne blitt brukt på mer fornuftige ting.

Der mot argumenterer du faktisk litt. Store deler av de pengene vi må betale inn i skatt, forsvinner endel ut igjen på at folk virkelig trenger rus anstalt å befale seg i, samt fengsel der hvor folk må sitte inne for de ugjerningene de har gjort, som vi andre må syte for. Hadde ikke folk ruset seg i det hele tatt, ville ikke noen av de pengene vært brukt på noe sånt.

Lenke til kommentar
Der mot argumenterer du faktisk litt. Store deler av de pengene vi må betale inn i skatt, forsvinner endel ut igjen på at folk virkelig trenger rus anstalt å befale seg i, samt fengsel der hvor folk må sitte inne for de ugjerningene de har gjort, som vi andre må syte for. Hadde ikke folk ruset seg i det hele tatt, ville ikke noen av de pengene vært brukt på noe sånt.
Skal gi deg et ordentlig svar på denne posten i morgen. Har tatt meg et par pils i kveld så har ikke lyst til å ta det nå. Men akkurat dette fortjener et svar og det er et stort tema. Minn meg på det om jeg glemmer det i morgen. :)
Lenke til kommentar
Skal gi deg et ordentlig svar på denne posten i morgen. Har tatt meg et par pils i kveld så har ikke lyst til å ta det nå. Men akkurat dette fortjener et svar og det er et stort tema. Minn meg på det om jeg glemmer det i morgen. :)

Ey, ey kaptein Lars!

Lenke til kommentar

snodig at han ene mener at valium eller benzo er et alternativ til alkohol.

Man mister med letthet alle hemninger.

Ape dop til de grader, ja man blir idiot.

Avhengighetsskapende, men det variere da det finnes mange stoffer i benzo-gruppen. Men det er ikke koselig å være avhengig av dette..

Merkelig at han sier det går fort ut av kroppen, da diazepam har en halveringstid på 20-50 timer. Temmelig sikker på at det er dette er virkestoffet i valium.

Men jeg kan ta feil.

En annen ting med benzoer, man får aldri nok. Man kan være totalt på trynet, men likevel spise mer pga man merker igrunnen ikke selv hvor fjern man er.

Piller blir meget lett farlig.

Synes ikke den dokumentaren "viss det kan kalles det" er bra...

Har sett den tidligere en gang. Kan enda ikke forstå at han foreslo valium..

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Nei, det synes jeg ikke. Det er horribelt at skattebetalernes penger kastes bort på denne måten. Tenk på alle problemene vi kunne unngått ved å avkriminalisere og regulere cannabisen. Og ikke minst pengene som hadde blitt spart og kunne blitt brukt på mer fornuftige ting.

Så virker du bare spastisk da... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har røyket i mange år nå. Ikke til daglig, men lært meg å sette stor pris på denne urten. Grunnen til at jeg røyker er at alt er bedre når man er fjern. Mat smaker bedre, musikk høres bedre, forsterker sinnstemningen man er i når man røyker(har man det kipt og man røyker blir ikke ting nødvendigvis bedre), tankene begynner å fly av sted. Generellt blir alt litt bedre når man er fjern.

Cannabis er ikke bare positivt, men har flere positive egenskaper enn negative. Hvis man sammenligner med nikotin og alkohol er cannabis absolutt bedre. Jeg gidder ikke sitte er her å ramse opp alle skadelige effektene av nikotin og alkohol, det kan dere finne ut av selv. Men vil nevne en ting og det er hvor avhengighetsskapende sigaretter er, man blir utrolig fort avhengig av sigaretter og de fleste som blir avhengig klarer aldri å slutte. Det er bare heroin som er mer avhengighetsskapende(mulig kokain også, men det er jeg ikke sikker på).

Grunnen til at cannabis og alle andre rusmidler er ulovlig har ikke så mye med skadelighet å gjøre, grunnene er hovedsaklig politiske og religøse. I korte trekk: Mennesker har alltid brukt psykoaktive rusmidler og stimulanter. Alle religioner har på et tidspunkt vært linket til diverse rusmidler. I oldtiden var opium veldig utbredt, psykedeliske drikker var allment akseptert(men hovedsakelig brukt i ritualer og som medisin). Så kom kristendommen, der alkohol var det eneste som gjaldt fordi alkohol/vin er Jesus legeme/blod. Der kristendommen etablerte seg ble alle andre rusmidler forbudt, ikke fordi de var skadelige, men for de dem representerte en annen tro og sosialt samspill som kristendommen ikke tillot.

Alle som drev med naturmedisin var i faresonen for å bli anklaget for magi. Dette fordi de fleste medisinske oppskriftene inneholdt diverse psykoaktive planter. Før så var det kvinner som hadde størst kunnskap om planter og de forskjellige egenskapene de inneholder.(menn var ute å jaktet, mens kvinner passet huset og stellet med urter og mat. Jakten på hekser gikk ut på drepe alle som drev med magi, og siden kvinner var dem som praktiserte naturmedisin mest ble de slaktet. Utrolig mye kunnskap om planteverdenen gikk tapt, men for kristendommen var den utrolig effektiv. Fjernet så og si all bruk og kunnskap om alternative rusmidler og dermed alle røtter til gamle trosretninger.

I dag er det politiske som står sterkest. Fordi vår tro om at alle andre rusmidler er skadelige, mer skadelige enn de som allerede er lov, ligger så dypt i samfunnets bevissthet. Gjør det veldig vanskelig å drive en politikk der andre rusmidler skal bli lovliggjort. En politiker som går i mot folks overbevisning og selv om politikeren støtter seg på fakta er det så og si umulig å bryte med samfunnets normer. Folk vil bare høre at barna deres blir beskyttet fra alt de ikke selv vet noenting om.

Og slik samfunnet er i dag er det veldig vanskelig å få inn rusmidler som appellerer til filosofisk tenkning og empati for medmennesker. Det er ikke til dagens samfunns interesser at vi skal stoppe opp å tenke over; hvorfor vi er her på jorden? Hva betyr det at vi lever? osv. Penger styrer verdenen og stoffer som får oss til å stoppe opp et øyeblikk og faktisk tenke over hva vi driver med er farlig i øynene til de som ønsker å ha mest mulig penger og makt.

Uvitenhet og konservatisme er menneskets største fiender.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ingenting som slår en liten sticky-icky når man vil slappe av. Men er ikke noe jeg gjør til vanlig, har prøvd to ganger, kommer mest sannsynlig ikke å gjøre det igjen, ikke fordi jeg synes det er farlig eller dumt, ville bare prøve det, og nå har jeg prøvd.

Lenke til kommentar

Mitt problem med hasj er at man ikke får bakrus på samme måte som alkohol. Bakrusen etter alkoholen hindrer man instinktivt i å drikke dagene etterpå, og kroppens reaksjoner skaper et visst naturlig måtehold.

Med hasj derimot, dersom man har ubegrensede mengder, kan man bare kjøre på hver dag. Mangelen på bakrus som hindrer lysten ville føre til at mange nærmest dagligdags brukte hasj, og dette ville igjen få store negative konsekvenser på produktiviteten i samfunnet?

Hva tror hasjforkjemperne om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...