Ganjapiken Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg stemmer for å gjøre alkohol ulovlig og cannabis legalisert.. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Eller i Nederland. Europas så og si mest velutviklede land. Eller Jamaica? :!: Fun fact foressten: Forventet levealder er gjennomsnittlig 71,4 år for menn og 75,8 år for kvinner. De vanligste dødsårsakene er hjerte/karsykdommer og kreft. Der dreit du deg ut. Cannabis er nemlig ikke lovlig i Jamaica. Syns foresten 76 år for kvinner er jævlig bra til å være i et land i de karibiske øyer. Kanskje den høye levealderen har noe med røykinga å gjøre? Dersom det hadde vært lovlig, hadde nok situasjonen vært mye bedre. Jeg stemmer for å gjøre alkohol ulovlig og cannabis legalisert Da hadde vi gått på en stor blemme. Alt burde legaliseres for å få den kontrollen som trengs, samt rettferdigheten. Endret 9. september 2008 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jeg stemmer for å gjøre alkohol ulovlig og cannabis legalisert.. Ja, stem fram en magisk framtid. Stem også fram Kongen som pilegrim også da? Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Ikke mange årene før cannabis er avkriminalisert. Jeg tipper før 2020, selv om Norge blir en av de siste landene. Som den kommunistaten Norge er, har de sikkert tatt opp salget selv før den tid. Lovene rundt narkobruk mykner opp for hver dag som går. Purken bryr seg lite om bruk i forhold til tidligere. Synet på cannabis er mye mer liberalt nå enn for få år siden, for å ikke snakke om andre ulovlige stoffer også. Du er rusmisbruker selv, Nidaroo, så jeg skjønner ikke hva du har å gjøre i denne tråden i det hele tatt. Endret 9. september 2008 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ikke mange årene før cannabis er avkriminalisert. Jeg tipper før 2020, selv om Norge blir en av de siste landene. Som den kommunistaten Norge er, har de sikkert tatt opp salget selv før den tid. Lovene rundt narkobruk mykner opp for hver dag som går. Purken bryr seg lite om bruk i forhold til tidligere. Synet på cannabis er mye mer liberalt nå enn for få år siden, for å ikke snakke om andre ulovlige stoffer også. Du er rusmisbruker selv, Nidaroo, så jeg skjønner ikke hva du har å gjøre i denne tråden i det hele tatt. Jajajajajja.. Jeg er vel en av de få her i denne tråden som alltid har vært ren, og som virkelig har noe positivt å si. Sier seg selv at alle disse som stemmer for narkotika driver på med det selv. Ikke så se bort ifra. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Misbrukere sier såklart legaliser, riktig det Nidaroo. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Hadde krig vært så svart og hvitt som det egentlig er, så ville ikke det vært noe idag. Men det har med at alle på denne jord ikke er av de gode slag. Syke folk tar kaka med dette, samt med narkotika.Må ikke vrenge og vri på alt. Det har sine grunner til at det er som det er. Narkotika har vel igrunn aldri vært "respektert". Nei, me må verkeleg ikkje vrengje og vri på alt. Ei heller bør me dra fram irrasjonelle, daudfødte argumenter, som ikkje gjer anna enn å dra kvaliteten på diskusjonen ned. Eg tolkar kommentaren din som at du samanliknar hasjnyt(t)arar med krigshissarar. Akkurat det er vel ikkje akkurat på sin plass, er det vel? Fint om du kan tenka over den, eller enda betre: gje oss ein grunn til at du syns narkomane og tilhengarar av cannabislegalisering er såpass på trynet. ArmenminAU: Vonar du har rett, og eg ser fram til den dagen det eventuelt skjer. Konsekvensane av legalisering kan me kanskje leggja fram for skeptikarane våre, skal me? Eg gjer eit prov: Politiet får betre å gjer, enn å jaga spøkelser, i form av ellers lovlydege samfunnsborgarar. Er hasj lovleg, kan Ola og Kari ta seg ein blås i fred. Og politiet får meir ressursar til; TADAA: Valdtektsaker, drap, generell vald, famelievald og gjengkriminalitet. Angåande gjengar, så har dei ei stor inntektskjelde frå nettopp hasj. Denne forsvinn, og så lenge staten kan selja godsakene lovleg over disk, har dei oversikt over det dei no kallar "rekruttering". Rekruttering til tyngre stoff, kan ikkje tilskrivas hasj, på andre grunnlag enn at det er same butikken som fører varene. Nett som i daglegvarebutikken, det er lett å plukke med seg meir enn nødvendig. Og som de motstandarar plar sei: Er ein narkoman, så er ein narkoman. Terskelen for å prøva sterkare stoff stig, dersom det folk egentleg vil ha er lovleg. Dei slepp då å verta kriminelle, sjølv om dei nyt eit stoff som er relativt harmlaus, iallefall teke i betraktning av det som allerede er lovleg: Alkohol. Kjekt om nokon kan ramsa opp meir, eg veit det er der. Dette er og ein sjanse for dykk motstandarar til å kome til motmæle, men vær så snill(!), hald det på eit siviliesert nivå. Helst på det nivået "hasjisane" blant oss held. Takk. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Misbrukere sier såklart legaliser, riktig det Nidaroo. Morsomt. Det eneste rusmiddelet jeg noengang har vært i kontakt med er alkohol, og det har attpå til vært i minimale doser (les: to-tre øl.). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Misbrukere sier såklart legaliser, riktig det Nidaroo. Morsomt. Det eneste rusmiddelet jeg noengang har vært i kontakt med er alkohol, og det har attpå til vært i minimale doser (les: to-tre øl.). Du har kun drukket to-tre øl? Ahahahaha. Og om så, hvordan kan du snakke for Cannabis, når du aldri har inntatt det? Endret 9. september 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) Du har kun drukket to-tre øl? Ahahahaha. Og om så, hvordan kan du snakke for Cannabis, når du aldri har inntatt det? Jeg snakker ikke ut i fra egen erfaring, jeg baserer meg på vitenskapelige undersøkelser, som er den korrekte måten å gjøre det på i en debatt. Du synser jo bare. Endret 9. september 2008 av Skarstard Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Du har kun drukket to-tre øl? Ahahahaha. Og om så, hvordan kan du snakke for Cannabis, når du aldri har inntatt det? Jeg snakker ikke ut i fra egen erfaring, jeg baserer meg på vitenskapelige undersøkelser, som er den korrekte måten å gjøre det på i en debatt. Du synser jo bare. Jeg synser? Haha... Innleggene dine taler for seg selv SkarsTard, case closed. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Wow... Akkurat når jeg trodde det ikke gikk å feile hardere Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Skal ikke si dette med 100% sikkerhet, men på skolen fikk vi utdelt ett ark som det stod om en del rusmiddler o.l der det stod at hver fjerde nordmann i alderen mellom et og annet har prøvd hasj.. Huff.. det her blei mye usikkerhet og dårlig kildehenvisning.. :S Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 (endret) der det stod at hver fjerde nordmann i alderen mellom et og annet har prøvd hasj.. Det er skrevet flere artikler om det. Disse var blant de første treffene på Google. Endret 9. september 2008 av Mikachu Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 At kvar fjerde nordmann har røykt hasj, betyr at kvar fjerde nordmann er eit kriminelt avskum, iflg. nokre av våre meddebattantar. Hadde det ikkje vore fint om me kunne fjerna nokre virkelege kriminelle i staden for? @ Castrato: Du ber Skarstad la sabelen ligga, sidan han ikkje har nytta hasj? Kva gjer deg meir kvalifisert til å verte høyrt? Eit absolutt minstemål, måtte vel væra at du kunne halda deg sakleg? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Bare for å få det avklart. 39% av menn i alderen 21-30 oppgav i 2006 å ha prøvd cannabis.For kvinner lå andelen på 28%. Kilde: Statens institutt for rusmiddelforskning (SIRUS) Rapport nr. 8/2007 Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Misbrukere sier såklart legaliser, riktig det Nidaroo. Morsomt. Det eneste rusmiddelet jeg noengang har vært i kontakt med er alkohol, og det har attpå til vært i minimale doser (les: to-tre øl.). Du Skarstard, du ja... Snart på tide og virkelig legge hanskene på hylla og se lysere veier? Skal ikke si dette med 100% sikkerhet, men på skolen fikk vi utdelt ett ark som det stod om en del rusmiddler o.l der det stod at hver fjerde nordmann i alderen mellom et og annet har prøvd hasj.. Huff.. det her blei mye usikkerhet og dårlig kildehenvisning.. :S Om hver fjerde nordmann har prøvd hasj, hva så? Syntes dette var veldig ill relevant informasjon, med tanke på at det sier veldig mye om hvor mange dumme personer det finnes i dette landet. Med lik tanke på alle de som går på alle form for svindel og lureri salg på nett og både og. Folk må virkelig ta seg i-var, før det er for sent! Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Om hver fjerde nordmann har prøvd hasj, hva så? Syntes dette var veldig ill relevant informasjon, med tanke på at det sier veldig mye om hvor mange dumme personer det finnes i dette landet. Med lik tanke på alle de som går på alle form for svindel og lureri salg på nett og både og. Folk må virkelig ta seg i-var, før det er for sent! Hehe... Her var vel den kammen vi bruker for å generalisere "litt" aktiv, eller hva? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Om hver fjerde nordmann har prøvd hasj, hva så? Syntes dette var veldig ill relevant informasjon,Nei dette er ikke irrelevant informasjon. Det har kommet påstander om at ingen oppegående personer synes noe bra om narkotika. Derfor var det viktig å sette tall på bruken. Av 39% av menn i alderen 21-30 år så finner man garantert flere oppegående personer. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Er det ikke flott? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå