Gå til innhold

Hvorfor røyker folk ?(Hasj)?

Funky-Fresh

Anbefalte innlegg

Det er bevist at å røyke hasj en gang i uken er bra for hjernen.

Heaheahea.

Bare til opplysning, hasj er noe av det farligste man kan ta fordi det stimulerer alle reseptorene. Dessuten er det veldig forskjellig fra person til person hvordan man reagerer på stoffet. Hold dere unna, sier jeg bare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg ga deg ei kjelde, men vil du ha meir, skal du få:

Cannabis og psykosar. Legg spesielt merke til den beten om depresjonar. (4. avsnitt.)

Høna, eller egget? Cannabis->Depresjon, eller omvendt?

Eg kan fortsetja slik lenge. Det fins klare linkar mellom psykiske sjukdommar og cannabisbruk.

Men: Intervjuobjekta har ofte misbrukt andre stoff, på same tid som cannabis, og er dermed ikkje "reine" nok til å bekrefta nokre av mytene som treng å verte bekrefta. Vinklinga til den utførande part av undersøkjinga kan og vera eit problem. Nett som tilhengjarar av legalisering berre ser blomar, ser motstandarane berre ugras.

For all del, i søkeresultatet mitt kom det og motsvar på det eg påstår. Problemet med desse er at dei er like svevande i konklusjonane som dei eg meiner talar mi sak. Det har med tolkonga å gjera.

Tolk denne. Kva får du ut av han?

Lenke til kommentar
Bare til opplysning, hasj er noe av det farligste man kan ta fordi det stimulerer alle reseptorene. Dessuten er det veldig forskjellig fra person til person hvordan man reagerer på stoffet. Hold dere unna, sier jeg bare.

Vær så snill: KJELDER!

Cannabis stimulerar alle reseptorar seier du? Heile hjernen med andre ord?

At reaksjonen er forskjellig frå person til person, er derimot korrekt. Men det er aldri bevist at cannabis aleine kan forårsaka trøbbel i dei dimensjonane mange her påstår.

Lenke til kommentar

HASJ-SALME

Hasj er godt og hasj er sunt.

Hasj er deilig året rundt.

Hasj er himmelsk med litt flein.

Det er så godt å være stein!

Hasj er knall i is og brus.

Hasj gir verdens beste rus.

Hasj er krydder på en tripp.

Røyk litt hasj og bli helt hipp!

Hasj er rusens eggeplomme.

Den hører hjemme i din lomme!

Røyk en liten rev hver dag

og nyt ditt liv i velbehag!

Hasj gir ro og masse kos.

Hasj fortjener allslags ros.

Hasj for far og hasj for mor,

hasj for liten, hasj for stor!

Hasj i skolen, hasj på jobben,

en hasjbit skjult i øredobben!

En hasjklump fra et englebud!

Hasj i himmelen med Gud!

Salig er den steine mann!

Nyktre folk blir lyst i bann!

Hasj er sexy, hasj er knall -

Ingenting er bedre enn tjall!

- Syns den var litt vittig :p

Lenke til kommentar
Cannabis stimulerar alle reseptorar seier du? Heile hjernen med andre ord?

Stemor jobber på psykken, og vet sådan. De har mange innlagte etter cannabismisbruk.

At reaksjonen er forskjellig frå person til person, er derimot korrekt. Men det er aldri bevist at cannabis aleine kan forårsaka trøbbel i dei dimensjonane mange her påstår.

Hvilke dimensjoner?

Lenke til kommentar

Mora mi jobber også på psykisk. Er det en ting som din mor ikke har fått med seg, så er det at personene som blir innlagt pga. cannabismisbruk blir som regel innlagt pga. selvmedisinering med cannabis. Med andre ord, de har hatt problemer tidligere og prøver å selvmedisinere seg. Når de endelig returnerer til virkeligheten, er alt det samme. Hos noen utløser gjerne cannabis enda flere problemer. Det sier seg selv at det ikke er bra å sitte inne hele dagen å fyre.

Så og si INGEN friske personer blir innlagt pga. cannabismisbruk. Ingen friske personer blir psykisk syke av cannabis. Men selvsagt, som det ulovlige stoffet som cannabis er her til lands, er det så klart cannabisen i seg selv som får skylda for dritten.

hasj er noe av det farligste man kan ta

Hoha, dont make me cry. Go drink some fuel.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Stemor jobber på psykken, og vet sådan. De har mange innlagte etter cannabismisbruk.

Er det så vanskelig å bare finne frem en skikkelig kilde?

Jeg vurderte det, men så tenkte jeg... Hva tjener jeg på det? Så jeg bestemte meg for at om du velger å ikke tro på meg kan du bare ha det s godt.

Lenke til kommentar

Er det så vanskelig å bare finne frem en skikkelig kilde?

Jeg vurderte det, men så tenkte jeg... Hva tjener jeg på det? Så jeg bestemte meg for at om du velger å ikke tro på meg kan du bare ha det s godt.

...

Da kan du like gjerne drite i å poste noe som helst.

Lenke til kommentar

Lurt tenkt, siden det var løgn. Om det er du eller stemor som lyver får være opp til hver enkelt å avgjøre.

Endret av Skarstard
Lenke til kommentar
Godt å se at det er flere kloke hoder i denne tråden. Og ikke bare "se opp" til hasj! Q ^^

Det er ingen som oppfordrer til hasjbruk eller sier at det er direkte sunt, vi prøver bare opplyse de som er ignorante nok til å tro at alle narkotiske stoffer (med unntak av alkohol, nikotin og koffein, selvfølgelig) gjør en til en kriminell uteligger på minuttet.

Endret av Skarstard
Lenke til kommentar

Søppel for noen, ikke for andre. Bruksmåte og grunnlag for å bruke, har en del å si.

Selv ser jeg opp til utrolig mange ulovlige rusmidler. Ikke bare med respekt fordi de kan være farlige, men fordi de gir deg muligheten til å se virkeligheten fra et helt annet perspektiv. Utrolig hva de kan gjøre med hjernen, på godt og vondt.

Nidaroo, innleggene dine er meningsløse. Eneste du gjør er å støtte motstandere av cannabis og annen narkotika. Det mest tåpelige er at du gjør det hele uten grunnlag. Du har jo tapt diskusjonen. På tide å gi seg?

Lenke til kommentar
Søppel for noen, ikke for andre. Bruksmåte og grunnlag for å bruke, har en del å si.

Selv ser jeg opp til utrolig mange ulovlige rusmidler. Ikke bare med respekt fordi de kan være farlige, men fordi de gir deg muligheten til å se virkeligheten fra et helt annet perspektiv. Utrolig hva de kan gjøre med hjernen, på godt og vondt.

Nidaroo, innleggene dine er meningsløse. Eneste du gjør er å støtte motstandere av cannabis og annen narkotika. Det mest tåpelige er at du gjør det hele uten grunnlag. Du har jo tapt diskusjonen. På tide å gi seg?

Mest tåpelige? Er vel igrunn mest tåpelig med tanke på de som bruker det. Det er min mening. Om jeg mener det og det, og dere mener det og det, får være opptil dere. Jeg står iallefall på det at det bare er noe bås. Hvis dere syntes det er så forferdelig bra, regner jeg med dere alle ville dratt herfra, og levd livet hvor de plassene det er lovlig. Vel å merke i Afrika. :tease:

Ler av de som tror at hasj ikke er skadelig i tråden her.

Hvem har sagt at det er ufarlig?

Les tråden, så forstår du hans ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...