Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 - Høy puls, stigende blodtrykk- Tørr i munnhulen - Hallusinasjoner ved høyt inntak av THC. Du glømte de kjære kommentator Ok. Hallusinasjoner gjør seg som sagt kun gjeldene ved høyt inntak, tørrhet i munnhulen ser jeg ærlig talt ikke problemet med, og en kortere periode med høy puls og stigende blodtrykk er helt ufarlig. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 - Høy puls, stigende blodtrykk- Tørr i munnhulen - Hallusinasjoner ved høyt inntak av THC. Du glømte de kjære kommentator Jeg glemte de ikke. Jeg utelot de av diverse grunner. Det ene fordi, ja, du har rett. Man BLIR tørr i munnen mens man er ruset. Men derfor har man gjerne noe å drikke. Problem løst. Det siste har du ikke sansynliggjort at stemmer og min erfaring med stoffet pluss en hver jeg vet om som har røyket sine erfaringer tilsier at dette ikke stemmer. Det med blodtrykk kjenner jeg ikke så mye til så mye, så derfor kommenterte jeg det ikke. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Skjønner du virkelig ikke at å bruke stoff som er ulovlig i landet du har statsborgerskap ER misbruk? Dog finnes det unntak, som Morfin ved smertelindring osb, når det er utgitt medisinsk Så, med en gang cannabis blir legalisert eller gitt resept for er det ikke negativt lenger? Forsvinner alle de grusomme bivirkningene du snakket om? (Ikke at det spiller noen rolle, det var jo det samme som med alkohol uansett.) Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Skjønner du virkelig ikke at å bruke stoff som er ulovlig i landet du har statsborgerskap ER misbruk? NEI! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Skjønner du virkelig ikke at å bruke stoff som er ulovlig i landet du har statsborgerskap ER misbruk? Dog finnes det unntak, som Morfin ved smertelindring osb, når det er utgitt medisinsk Så, med en gang cannabis blir legalisert eller gitt resept for er det ikke negativt lenger? Forsvinner alle de grusomme bivirkningene du snakket om? (Ikke at det spiller noen rolle, det var jo det samme som med alkohol uansett.) Ingen som har sagt det blir legalisert, og godt er det. OM det hadde blitt legalisert hadde det såklart hatt samme bivirkninger. Er ikke stoffet som skifter seg. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Er ikke stoffet som skifter seg. Hvorfor er det da ulovligheten som gjør det til misbruk? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ingen som har sagt det blir legalisert, og godt er det. OM det hadde blitt legalisert hadde det såklart hatt samme bivirkninger. Er ikke stoffet som skifter seg. Prøver du å si at alkoholmisbruk er en umulighet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Er ikke stoffet som skifter seg. Hvorfor er det da ulovligheten som gjør det til misbruk? Fordi stoffet er som det er vel ? Fordi vi har flerfoldige avrusningssenter i Norge, hvor folk frivilig legger seg inn(og ufrivillig, såklart). Det samme gjelder jo alkohol, så skjønner ikke hvorfor det ikke er ulovlig det heller. :!: Men en ting jeg vet, det er at det aldri vil bli rettferdighet i denne verden. Endret 8. september 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Men en ting jeg vet, det er at det aldri vil bli rettferdighet i denne verden. Hoho... Ro ro til fiskeskjær :!: Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Noen her som har prøvd Spice Gold? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Men en ting jeg vet, det er at det aldri vil bli rettferdighet i denne verden.Jøss... Vi er enig om NOE hvertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Siden vi snakker om narkotika her. Hva skjer om man inntar 3 gram heroin ? Blir vel sprøyte? Er jo OT baren, så kan jo snakke om alt fra himmel og jord. Hehe L4r5, jupp Endret 8. september 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg er idag i midten av 30 årene, og kjente flere som røyka hasj i ungdomstiden. Alle, og da mener jeg absolutt alle av disse, har idag store psykiske problemer, og går på sterke anti-depressive medisiner. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Siden vi snakker om narkotika her. Hva skjer om man inntar 3 gram heroin ? Blir vel sprøyte? Hehe L4r5, jupp Heroin kan røykes eller snortes. Trenger ikke tas med sprøyte. Og 3g heroin vil for de fleste være fatalt. Kommer litt an på om den er rein (noe den sjelden er, men la oss si at det er reint denne gangen) og tilvenning. Man vil sløves og sovne før man respirasjonsdepresjon innsetter. (Dvs: lungene slutter og bevege seg) Heldigvis har vi effektiv behandling mot heroinoverdose. Og som regel er det mulig å redde folk om overdosen ikke er alt for massiv og behandlingen begynnes innen en time eller noe. (Igjen avhenger dette av mange faktorer.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg er idag i midten av 30 årene, og kjente flere som røyka hasj i ungdomstiden. Alle, og da mener jeg absolutt alle av disse, har idag store psykiske problemer, og går på sterke anti-depressive medisiner. Leit å høre Siden vi snakker om narkotika her. Hva skjer om man inntar 3 gram heroin ? Blir vel sprøyte? Hehe L4r5, jupp Heroin kan røykes eller snortes. Trenger ikke tas med sprøyte. Og 3g heroin vil for de fleste være fatalt. Kommer litt an på om den er rein (noe den sjelden er, men la oss si at det er reint denne gangen) og tilvenning. Man vil sløves og sovne før man respirasjonsdepresjon innsetter. (Dvs: lungene slutter og bevege seg) Heldigvis har vi effektiv behandling mot heroinoverdose. Og som regel er det mulig å redde folk om overdosen ikke er alt for massiv og behandlingen begynnes innen en time eller noe. (Igjen avhenger dette av mange faktorer.) Og når de slutter og bevege seg så dør man? Takk for svar Har tross alt lært noe nytt idag da Og ikke alt er negativt med narkotika, tvert imot. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Og når de slutter og bevege seg så dør man? Takk for svar Har tross alt lært noe nytt idag da Og ikke alt er negativt med narkotika, tvert imot. Det er litt vanskelig for lungene å ta opp oksygen om de ikke beveger seg så ja man dør. Rent teknisk av kvelning. Man kan også dø fordi man kan kaste opp og drukne i sitt eget oppkast. Lenke til kommentar
Mephistopheles Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Jeg er idag i midten av 30 årene, og kjente flere som røyka hasj i ungdomstiden. Alle, og da mener jeg absolutt alle av disse, har idag store psykiske problemer, og går på sterke anti-depressive medisiner. Desse kjenningane dine, dei var ikkje tilfeldigvis glade i andre rusmiddel som var populære på det glade 90-tal? Til alle av dykk som kjem med slike meldinger som dette, kan de dokumentera dei? Vær så snill? Eg har høyrt desse argumenta eit utal gonger før, men har til gode å sjå bevis, fakta og bakgrunnstoff. Cannabis kan trigga psykosar, ja, men ikkje forårsaka dei. Det er snakk om siste dråpen i glaset, før det renn over. Det er ikkje cannabisen som legg fundamentet for psykosane eller sinnslidingane. Schizofreni er ei liding som kan verta framskynda av hasj. (Kjelde) @ Costrado: Dårleg skikk og bruk å dra opp heroin i en hasjtråd. Cannabis har ingenting på narkotikalista å gjere, i motsetnad til opium, som er ein styggedom. Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Og ikke alt er negativt med narkotika, tvert imot. Neida, heroinoverdose sammenlignet med hasjrus er jo bare smuler Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg: Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's. Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. (Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.) Lenke til kommentar
covah Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Desse kjenningane dine, dei var ikkje tilfeldigvis glade i andre rusmiddel som var populære på det glade 90-tal? De av dem jeg har snakket med om dette, sier de aldri har brukt andre ting enn hasj. Til alle av dykk som kjem med slike meldinger som dette, kan de dokumentera dei? Vær så snill? Eg har høyrt desse argumenta eit utal gonger før, men har til gode å sjå bevis, fakta og bakgrunnstoff. Selvsagt kan jeg ikke det, iom. at dette bare er folk jeg kjenner. Cannabis kan trigga psykosar, ja, men ikkje forårsaka dei. Det er snakk om siste dråpen i glaset, før det renn over. Det er ikkje cannabisen som legg fundamentet for psykosane eller sinnslidingane. Siden du er så hypp på dokumentasjon, kan ikke du dokumentere dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå