Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Vet ikke jeg hva som er best, være dum eller ha leverskade. Ingenting tyder på at cannabis på noen måte kan senke en persons intelligenskvotient. (Og leverskader utelukker ikke dumhet.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Kan ikke akkurat si man blir mye klokere av dette forumet, dog er det vel en grunn til at temaet ligger på OT. Lenke til kommentar
Nabbkaka Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Du er mer utsatt for leverskade ved hyppig alkoholbruk, enn du er for schizofreni/"psykose" ved hyppig cannabisbruk. Risikoen for schizofreni øker 40% (fra 1%) ved cannabisbruk. Om dette skyldes selve cannabisen, eller om folk med psykiske lidelser er mer tilregnelig til å bruke cannabis enn andre, veit man ikke. At jeg som cannabisnyter statistisk sett har 1,40% sjanse for å utvikle schizofreni, kan jeg leve med. Mens cannabisbruk har økt med flere 1000% de siste 50 åra, står forekomsten av schizofreni på stedet hvil. Hmm, ok. Så du kan utvikle både Schizofreni og psykose ved bruk av cannabis. Hva med synsforstyrrelser da? Paranoid lidelse ? Bare lurer på hva man kaller det når det kjennes ut som tungen hovner opp, og man føler man ikke får puste, samt at man hører de foran seg kviskre. Et annet tilfelle; synest er i bølge syn, og det er tåkete. Med bølge syn mener jeg at det du ser er i bølger. Er det mulig med cannabis bruk da, eller er det bare meg? For og skjønne bedre hva jeg mener med bølge syn, følg denne videoens instrukser: Lignet på det, bare at alt jeg så var slik, + at det ikke gikk bort. Nå har du nettop beskrevet en psykose. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ok Lenke til kommentar
Justtried Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Du kan ikke si du har hatt halliser av cannabis før du har prøvd sterkere stoffer... Som f.eks. shrooms, LSD, knips o.l... Det er ordentlige halliser Du har kanskje hatt synsbedrag, men jeg tviler på at du har sett skyene på himmelen skrive "I still love you" eller at du har blitt angrepet av en hel haug med dverger. Angrepet av en haug med dverger? "I Still love you"? hvilke skrekkfilmer refferer du til nå? Hallisunasjon er i bunn og grunn bare at hjernen spiller deg et puss, trenger ikke bety noe. Og at cannabis er brukt av leger over hele verden er pisspreik. Du vet tydeligvis ikke hva du snakker om. Har du tatt et dop med hallusigen i seg og opplevd ORDENTLIGE halliser? Har du? Ut ifra hva du jatter om aner du intet. Hallis er ikke nødvendigvis bare rettet til en følelse; frykt. Trodde du visste såpass.. Nei, men har flere kamerater som har det. Samtlige sier at det ikke kan sammenliknes med hasj/cannabis. Og, om det ser ut som om et står "I still love you" på himmelen, hvis det er bad-trip for deg har du hvertfall misforstått. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Kan ikke akkurat si man blir mye klokere av dette forumet, dog er det vel en grunn til at temaet ligger på OT. Kanskje ikke så rart, når du ignorere alt alle som er uenige med deg sier. Jeg venter enda på en kommentar på dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Rationa...dependence).svg Kilde: The Lancet. Endret 8. september 2008 av Skarstard Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Ikke jeg som sa at "I Still Love You" skulle stå på himmelen da. Linken funker ikke. Endret 8. september 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Linken funker ikke. Forumet er visst ikke så begeistret for vektorgrafikk. http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Rationa...ean_dependence) .svg Du må selv legge til ".svg" på slutten. Endret 8. september 2008 av Skarstard Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Der funket den! Hmm, vel, at alkohol er mer skadelig psykisk og mentalt enn det cannabis er, stemmer desverre ikke overens med meg. Men det kan sikkert stemme for andre at alkohol er mer ødeleggende enn cannabis. Det har jo med hvilken sinsstilstand man er i. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Hmm, vel, at alkohol er mer skadelig psykisk og mentalt enn det cannabis er, stemmer desverre ikke overens med meg. Men det kan sikkert stemme for andre at alkohol er mer ødeleggende enn cannabis. Det har jo med hvilken sinsstilstand man er i. Tull. At du er i en tilstand av ignoranse forandrer ikke hvordan alkoholen påvirker kroppen din. Endret 8. september 2008 av Skarstard Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Hmm, vel, at alkohol er mer skadelig psykisk og mentalt enn det cannabis er, stemmer desverre ikke overens med meg. Men det kan sikkert stemme for andre at alkohol er mer ødeleggende enn cannabis. Det har jo med hvilken sinsstilstand man er i. Tull. Nei, det er ikke tull. Det eneste tullet er at hasj blir glorifisert. Endret 8. september 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Noen morsomme fakta om alkohol og tobakk: "Tobacco and alcohol together account for about 90% of all drug-related deaths in the UK." "Drugs that lead to intense intoxication are associated with huge costs in terms of accidental damage to the user, to others, and to property. Alcohol intoxication, for instance, often leads to violent behaviour and is a common cause of car and other accidents." "Tobacco is estimated to cause up to 40% of all hospital illness and 60% of drug-related fatalities." "Alcohol is involved in over half of all visits to accident and emergency departments and orthopaedic admissions." "Alkohol kan ikke være farlig, det er jo LOVLIG!" Nei, det er ikke tull. Du kan altså unngå leverskader ved å tenke skikkelig hardt på hvor sunt alkohol er? Neat-o. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Haha, vil heller ha en stresset lever enn: Store utvidede pupiller - Blodsprengte øyne - Høy puls, stigende blodtrykk - Tørr i munnhulen - Latteranfall - Kvalme og oppkast kan også forekomme. - Nedsatt koordinasjonsevne som om vedkommende er beruset. - Vansker med å løse flere oppgaver på en gang, eller følge flere tankerekker. - Hallusinasjoner ved høyt inntak av THC. - Nedsatt lyst og potens - ofte etter langvarig bruk av cannabis. Ord fra Ex(?) narkoman: http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=105011 Endret 8. september 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Haha, vil heller ha en stresset lever enn: Store utvidede pupiller - Blodsprengte øyne Fysiske kjennetegn på substansbruk, akkurat som med alkohol. - Latteranfall Hva er galt med litt lattermildhet i noen timer? Heller det enn voldelige tendenser. - Kvalme og oppkast kan også forekomme. Akkurat som med alkohol. - Nedsatt koordinasjonsevne som om vedkommende er beruset. Gidder jeg ikke kommentere engang. - Vansker med å løse flere oppgaver på en gang, eller følge flere tankerekker. Jepp, akkurat som med alkohol. - Nedsatt lyst og potens - ofte etter langvarig bruk av cannabis. Igjen, som med alkohol. Leste du i det hele tatt gjennom listen før du postet den? Endret 8. september 2008 av Skarstard Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ganske mye på den lista kan sies om alkohol, Costrato. Og det i større grad. Stresset lever er ikke noe man har de timene man drikker, siden du bruker det som et argument for at det er bedre enn utvidede pupiller. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 - Kvalme og oppkast kan også forekomme. - Nedsatt koordinasjonsevne som om vedkommende er beruset. - Vansker med å løse flere oppgaver på en gang, eller følge flere tankerekker. - Nedsatt lyst og potens - ofte etter langvarig bruk Høres ut som alkohol dette jo... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 - Høy puls, stigende blodtrykk - Tørr i munnhulen - Hallusinasjoner ved høyt inntak av THC. Du glømte de kjære kommentator Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Ord fra Ex(?) narkoman:http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=105011 Skjønner du virkelig ikke at det er forskjell på bruk og misbruk? Hasj er lang mindre vanedannende enn både alkohol og tobakk. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) Skjønner du virkelig ikke at å bruke stoff som er ulovlig i landet du har statsborgerskap ER misbruk? Dog finnes det unntak, som Morfin ved smertelindring osb, når det er utgitt medisinsk Endret 8. september 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 (endret) "Although it has yet to be proven conclusively that heavy marijuana use can cause irreversible loss of intellectual capacity" kan ikke si det samme om alkohol Endret 8. september 2008 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå