Gå til innhold

Hvorfor røyker folk ?(Hasj)?

Funky-Fresh

Anbefalte innlegg

Nei nei, gutt. Er nå såpass voksen at jeg ikke roter meg borti det der.

Forstår ikke hvorfor folk sier at de ikke vill "rote seg borti sånnt no"! Du blir litt "fjern", det er ikke farlig. Er du fjern, er du mye klarere i hode, en når du er full. Valget er like vell deres, det respekterer jeg.

Jo takk for det. Men det hele har vel med som alt annet, når man først roter seg bort i noe, så har det vanskelighet for å komme seg bort fra det. Ta feks, bare røyk. Hvem vil ikke slutte med det, bare med tanke på pengebruken og helsen av det? ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jo takk for det. Men det hele har vel med som alt annet, når man først roter seg bort i noe, så har det vanskelighet for å komme seg bort fra det. Ta feks, bare røyk. Hvem vil ikke slutte med det, bare med tanke på pengebruken og helsen av det? ^^

La meg stille deg et spørsmål. Drikker du? Hvis ja: Har du vanskelig for å slutte å drikke? Vil du slutte å drikke? Alkohol er skadelig og det koster penger. Selv om du tar deg et par glass i helgen, bettyr ikke det at du har rotet deg borti no du vil ut av. Sånn er det med hasj og. Man roter seg ikke nødvendig vis borti noe man vil ut av, bare fordi du beggyner å røyke hasj.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Forstår ikke hvorfor folk sier at de ikke vill "rote seg borti sånnt no"! Du blir litt "fjern", det er ikke farlig. Er du fjern, er du mye klarere i hode, en når du er full. Valget er like vell deres, det respekterer jeg.

"det er ikke farlig"

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

"det er ikke farlig"

alkohol er jo langt farligere, og det er akseptert, dont get it....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

:lol:

Cannabis i seg selv er ikke direkte farlig nei!

Nja. Cannabis øker faren for visse sykdommer og psykotiske tilstander, men sjansen er liten.

Skriv de her da. Og hva er mest skadelig? Lever skade eller psykose?

Lenke til kommentar

Du er mer utsatt for leverskade ved hyppig alkoholbruk, enn du er for schizofreni/"psykose" ved hyppig cannabisbruk. Risikoen for schizofreni øker 40% (fra 1%) ved cannabisbruk. Om dette skyldes selve cannabisen, eller om folk med psykiske lidelser er mer tilregnelig til å bruke cannabis enn andre, veit man ikke. At jeg som cannabisnyter statistisk sett har 1,40% sjanse for å utvikle schizofreni, kan jeg leve med. Mens cannabisbruk har økt med flere 1000% de siste 50 åra, står forekomsten av schizofreni på stedet hvil.

Lenke til kommentar
Skriv de her da. Og hva er mest skadelig? Lever skade eller psykose?

Som sagt, sjansen for å pådra seg noen av de skadene er mikroskopisk sammenlignet med sjansen for å pådra seg leverskade på grunn av alkholbruk.

Men du skjønner deg jo tydeligvis ikke på hverken statisikk, kildebruk eller den vitenskapelige metode uansett.

Endret av Skarstard
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Du er mer utsatt for leverskade ved hyppig alkoholbruk, enn du er for schizofreni/"psykose" ved hyppig cannabisbruk. Risikoen for schizofreni øker 40% (fra 1%) ved cannabisbruk. Om dette skyldes selve cannabisen, eller om folk med psykiske lidelser er mer tilregnelig til å bruke cannabis enn andre, veit man ikke. At jeg som cannabisnyter statistisk sett har 1,40% sjanse for å utvikle schizofreni, kan jeg leve med. Mens cannabisbruk har økt med flere 1000% de siste 50 åra, står forekomsten av schizofreni på stedet hvil.

Hmm, ok. Så du kan utvikle både Schizofreni og psykose ved bruk av cannabis. Hva med synsforstyrrelser da? Paranoid lidelse ? Bare lurer på hva man kaller det når det kjennes ut som tungen hovner opp, og man føler man ikke får puste, samt at man hører de foran seg kviskre. Et annet tilfelle; synest er i bølge syn, og det er tåkete. Med bølge syn mener jeg at det du ser er i bølger. Er det mulig med cannabis bruk da, eller er det bare meg?

For og skjønne bedre hva jeg mener med bølge syn, følg denne videoens instrukser:

Lignet på det, bare at alt jeg så var slik, + at det ikke gikk bort.

Lenke til kommentar
Cannabis i seg selv er ikke direkte farlig nei!

Nja. Cannabis øker faren for visse sykdommer og psykotiske tilstander, men sjansen er liten.

Den dag idag forskers det på alt mulig, og siste nyhet var at spiser man for mye ku mat, så øker sjansen for kreft. Kan ikke si sånt idag, for en dag er det bra å spise, og neste dag er det kreftframkallende. Og enhver man spiser og har i oss, er vel ikke noe "bra". Offtopic!

Leverskade får de aller fleste som overdriver med alkohol. Røyker man cannabis er man ikke garantert psykose... Tvertimot, cannabis har kurert mange av mine tidligere mentale problemer.

Vet ikke jeg hva som er best, være dum eller ha leverskade.

Lenke til kommentar

Jeg vil bare gjøre noe klart ang. cannabis:

Mange her har en oppfatning av at cannabisrøykere er narkomane, dumme, utstøtt av samfunnet eller har problemer. Det er ikke sant.

I media blir cannabis framstilt som noe som ødelegger mennesker. I avisene blir cannabis omtalt som meget avhengighetsskapende, og man viser ofte bilder av junkier som er fattige og håpløse. Cannabis blir blandet inn i all negativitet. Når man sier hasj tenker mange av de uvitende på syrehoder, sprøyter, uteliggere og slike hiphopyoyo folk.

De som tør å stå fram å si at de faktisk røyker, er helst ungdommer fra diverse miljøer. Disse skaper somregel ikke et godt bilde av cannabis.

Det media derimot ikke viser, er alle de velstående, vellykkede menneskene som røyker cannabis, de positive sidene ved cannabis. Alle pasientene som faktisk trenger cannabis som medisin.

I fra man er ung blir man lærer man på skolen at narkotika er fy, og "hasj" fører rett til tyngre stoff. Røyker man cannabis er man narkoman og unyttig for samfunnet. Man blir kriminell og farlig.

Med dette mener jeg ikke at narkotika er ok, men at cannabis bør bli separert fra den kategorien. Cannabis er ganske harmløst i forhold til andre stoffer. Som tidligere nevnt i denne tråden er det et faktum at ungdommer som prøver cannabis og finner ut "Oi, dette var ikke så galt allikevel", prøver gjerne andre stoff når de finner ut all feilinformasjonen om cannabis.

Jeg kjenner mange som røyker, og kan trygt si at det er alle slags mennesker. De fleste har ikke engang behov for å ruse seg eller rømme fra virkeligheten, som noen her påsto. De aller fleste i min omgangskrets rører ikke andre stoff engang.

Virkningen av cannabis varierer selvsagt, men dette blir også fremstilt feil i media og lignende. Jeg har aldri kjent tunga hovne opp, fått bølgete eller tåkete syn..

Man blir ikke dum av cannabis, jeg gjentar: ikke dum av cannabis. Kanskje mange dumme folk begynner å røyke, men det betyr ikke at de som er intelligente blir dumme.

Endret av Ganjapiken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...