ArmenMinAU Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=522248 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=621785 Ta en titt på de to trådene. Alt tyder på at ALL narkotika burde være lovlig. Alt tyder på at alkohol er mer skadelig en cannabis. Denne diskujonen er gammelt nytt. Selv skjønner jeg ikke hvorfor folk har noe imot narkotika. Ja, jeg skjønner at de har blitt hjernevasket av samfunnet. De jo tross alt rusmidler på linje med alle andre. Narkotika er bare et uttrykk for ulovlige rusmidler. Ikke noe annet. Ihvertfall ikke ifølge norsk lov. Synes heller folk bør si "HEY, har du noe imot narkotika?" enn å ha en haug med idiotiske fordommer og være trangsynt. Men ja, hjernevasking er ordet. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Vel, nå er da ikke narkotiske medikamenter noe stort fenomen at det er ulovlig store deler av denne jordkloden. Null samsvar. Og ja indikerer at det kan falle under flere kategorier, som dere så mener.Hvilke kategorier som hvem mener hva om? Men som sagt, det er vel ikke for ingenting det er ulovlig.Nei, fortell oss hvorfor. Da skulle vel medisiner på sin måte også være ulovlig, for de ødelegger endel inni kroppen de også, ved store tiltak og bruk. Alt er skadelig "ved store tiltak og bruk", så dette skjønner jeg ikke hvor du vil med. Det er vel ikke for ingenting personer gjør dette, for de selv tror de er så lave og dårlige.Tull. Men sannheten i det hele er at hvis de hadde lagt all narkotiske medikamenter på hylla, ville både medmennesker og de selv satt seg selv litt høyere.Ikke med sånne som deg her. Er det virkelig så tøft å måtte gjømme seg hver gang man skal ta et blås, for at du ikke skal bli tatt for noe ulovlig? Det er da man kan få feelingen av å være en guttunge på 12 år som forsøker å ta seg en røyk.Derfor jobber mange for legalisering av hasj. Latterlig dumt!Du kan så si. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Er jo bare mer eller mindre, mindre klare personer som ikke verdsetter seg selv høyere enn å måtte "dope" seg ut av den virkelige verden for å så føle seg ok. Men dette argumentet kan ikke brukes om alkohol, siden det er ikke er ulovlig. Har jeg forstått deg rett? Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Ikke at jeg står for hverken alkohol eller hasj, men på den alvorlige siden så skal hasj motvirke agressivitet? Jeg liker heller ikke å stappe kroppen full av giftstoffer (alkohol), men når jeg først drikker (for å kose meg) så er det i små mengder. Jeg vil tørre å påstå at det eneste hasj er bra for er å dempe muskelsmerter og psykiske lidelser (da mens stoffet sitter i kroppen, men lindrer ikke når det går ut). Forskere ved UCLA har påvist forstadier til kreft i celler fra bronkiene til tunge cannabisrøykere. [8] Det er vist ved studier at røyking av cannabis- (marijuana) og tobakk hver for seg forårsaker betydelige celleforandringer i slimhinnene i bronkiene, og at kombinert bruk har en additiv effekt [9]. Hukommelse Cannabis svekker korttidshukommelsen og andre kognitive funksjoner. Tiden er avhengig av dosen.[13] Under rusen og i tiden etterpå, opp til noen uker, kan man ha redusert læreevne. Enkelte studier som antyder en slik sammenheng, tyder samtidig på at læreevnen normaliseres når cannabinoidene går ut av kroppen. Dette forklares med at THC ikke dreper celler i hjernen, men kun «bedøver» dem. [14] Kilde wikipedia, jeg har ikke lest så veldig mye. Men det lille jeg har lest vil ikke akkurat overbevise meg at hverken hasj eller alkohol er bra i det heletatt. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Ikke at jeg står for hverken alkohol eller hasj, men på den alvorlige siden så skal hasj motvirke agressivitet? Jeg liker heller ikke å stappe kroppen full av giftstoffer (alkohol), men når jeg først drikker (for å kose meg) så er det i små mengder. Jeg vil tørre å påstå at det eneste hasj er bra for er å dempe muskelsmerter og psykiske lidelser (da mens stoffet sitter i kroppen, men lindrer ikke når det går ut). Da vet vi det. Forskere ved UCLA har påvist forstadier til kreft i celler fra bronkiene til tunge cannabisrøykere. [8] Det er vist ved studier at røyking av cannabis- (marijuana) og tobakk hver for seg forårsaker betydelige celleforandringer i slimhinnene i bronkiene, og at kombinert bruk har en additiv effekt [9].Flott at det finnes andre måter å innta stoffet på,da. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Nidaroo, er du helt vekke? Det er direkte usaklig å påstå at man blir rolig og fredelig av alkohol, og at man blir aggressiv av cannabis? Det finnes flere studier som faktisk påviser at tobakk er mye mer skadelig for lungene enn cannabis. Cannabis er etter min mening, et mye lettere stoff å innta enn tobakk. Det er snillere på lungene, det merker man godt. Lenke til kommentar
Ganjapiken Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hvorfor refererer alle til hasj? Hva med marijuanaen? Eller bare kalle det Cannabis slik det skal. Hasj og marijuana kan ha samme rus, avhengig av hvilken strain det er tatt fra (Sativa eller Indica dominert) Rett skal være rett Grønt eller brunt. Hasj er hasj, og har som regel samme effekt. Hasj er hasj, og marijuana er marijuana! Hasj er brunt, marijuana er grønt. Det har heller ikke ofte samme effekt. Dra til Amsterdam å prøv selv. Sativa gir en "høy" rus, og Indica en stein rus. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Samma det ganjapiken. Hasj kan gjerne gi samme effekt som mary om det kommer fra samme planten. For meg er det egentlig greit om folk kaller det for hasjplanter også, bare det ordet ikke brukes i mediene. Da vil jeg helst se cannabis. Folk kaller gjerne planten for produktet som kommer ut. F.eks. gummiplanter heter jo egentlig noe annet. På spansk sier man gjerne "la planta de marijuana". En ting som heller ikke er greit er når noen kaller marihuana for hasj. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Haha. Se hva jeg fant: Hei, trenger ATM Red Bull. Og lurte igrunn på om det kan bestilles på nettet, som man kan med alt annet i denne verdenen. Siden det ikke er lovlig her i landet, vil det jo være en risk ved tollen når det sendes inn i landet. Noen som har evt, tidligere erfaringer fra dette? Er det egentlig verdt pengene på å forsøke å få det inn i landet? Du er en altså en "mindre klare personer som ikke verdsetter seg selv høyere enn å måtte "dope" seg ut av den virkelige verden for å så føle seg ok", du også. Ja, ja. Flott å få en bekreftelse på at du baserer synet ditt på hasj på ingenting annet enn dine egne idiotiske fordommer. Nå er dette to hestesko forskjellige ting. Kan vel ikke akkurat si man blir så mye "dopa" av Red Bull. Var igrunn i forbindelse med at jeg skulle holde meg mer våken på Jobb til tider, foruten å måtte drikke Kaffe.. Men siden du blander dette inn med ulovligheter burde vel i ditt syn også Kaffe være ulovlig og da? Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Nå er dette to hestesko forskjellige ting. Kan vel ikke akkurat si man blir så mye "dopa" av Red Bull. Var igrunn i forbindelse med at jeg skulle holde meg mer våken på Jobb til tider, foruten å måtte drikke Kaffe..Men siden du blander dette inn med ulovligheter burde vel i ditt syn også Kaffe være ulovlig og da? Hva er det du babler om nå, da? Jeg da ikke sagt noe om å ulovliggjøre noe som helst. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Nå er dette to hestesko forskjellige ting. Kan vel ikke akkurat si man blir så mye "dopa" av Red Bull. Var igrunn i forbindelse med at jeg skulle holde meg mer våken på Jobb til tider, foruten å måtte drikke Kaffe..Men siden du blander dette inn med ulovligheter burde vel i ditt syn også Kaffe være ulovlig og da? Koffein er et rusmiddel, og du prøver å importere en energidrikk som inneholder for store mengder koffein og taurin til å være lovlig. Ingen sier at et ulovlig rusmiddel (narkotika) SKAL gjøre deg "dopa". Det kan gjerne gjøre deg hyper (som f.eks. kokain). Akkurat dette gjør kaffe. Du bruker kaffe for å våkne opp, mens andre gjerne røyker hasj for å slappe av. Koffein er utrolig avhengighetsskapende også, langt mer enn hasj. Kaffe er egentlig en falsk våkenehet om du tenker deg om. Du hadde ikke vært like våken uten den. Noen bruker til og med kokain på daglig basis om det hele tar litt overhånd. Koffein er også et farlig rusmiddel. Skulle ikke mange koppene over litt tid til før det utløste panikkangst hos meg. Men nei, det burde ikke være ulovlig. Det burde være lovlig akkurat som alle andre rusmidler burde være. Endret 5. september 2008 av ArmenMinAU Lenke til kommentar
probin Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 enkelt og greit.. ALT ER FARLIG I STORE DOSER!!! Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Men bare èn ting, setter dere stor pris på å se på alle de nedfalne menneskene som doper seg ned? Bare ta feks, rundt om kring i Oslo, der ser man går og ligger som noen slakt. Nærmest som de har problemer helsen. Er vel ikke akkurat noe "morsomt" å se mennesker helt ned i 11-12 +- års alderen holder på med dette, og faktisk ødelegge seg selv. Er vel ikke noe faktum at man ødelegger seg selv på det, som på alle andre måter, Røyk, Alkohol ol. JAADA, men her er forskjellige. Alkohol og Røyk er ikke ulovlig, sånn som Narkotika. Og ja, mulig enkelte mener de også burde vært det. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Alkohol og Røyk er ikke ulovlig, sånn som Narkotika. Narkotika er bare et uttrykk for ulovlige rusmidler. Ikke noe annet. Lenke til kommentar
Ganjapiken Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Kanskje en liten tankevekker for de som mener alkohol og koffein er bedre enn cannabis Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Men bare èn ting, setter dere stor pris på å se på alle de nedfalne menneskene som doper seg ned? Bare ta feks, rundt om kring i Oslo, der ser man går og ligger som noen slakt. Nærmest som de har problemer helsen. Er vel ikke akkurat noe "morsomt" å se mennesker helt ned i 11-12 +- års alderen holder på med dette, og faktisk ødelegge seg selv. Er vel ikke noe faktum at man ødelegger seg selv på det, som på alle andre måter, Røyk, Alkohol ol. JAADA, men her er forskjellige. Alkohol og Røyk er ikke ulovlig, sånn som Narkotika. Og ja, mulig enkelte mener de også burde vært det. Du skjønner virkelig ikke at det er forskjell på hasj og for eksempel heroin, gjør du vel? Og hvorfor er det greit å "ødelegge liv" så lenge man bruker et rusmiddel som ikke er forbudt? Alhoholbruk har forresten også en tendens til å gå hardt utover brukernes nærmeste i mye, mye større grad enn hasjbruk. Men greit, vi har for lengst skjønt du lever i din egen lille boble av ignoranse som filtrerer all kritikk, uansett hvor valid den er, til "HALLO JEG ER EN NARKOMANIKER". Endret 5. september 2008 av Skarstard Lenke til kommentar
Ganjapiken Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Som sagt; Legaliser cannabis og få det vekk fra narkotikamiljøet i Norge. Lenke til kommentar
ArmenMinAU Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Men bare èn ting, setter dere stor pris på å se på alle de nedfalne menneskene som doper seg ned? Bare ta feks, rundt om kring i Oslo, der ser man går og ligger som noen slakt. Nærmest som de har problemer helsen. Er vel ikke akkurat noe "morsomt" å se mennesker helt ned i 11-12 +- års alderen holder på med dette, og faktisk ødelegge seg selv. Tviler på at noen synes noe slikt er særlig gøy nei. Ingen sier det. Men en ting glemmer du. Dette er i Oslo. En hovedstad i et land der stoffene er ULOVLIG. Ser du slikt i Amsterdam? Det er det lite av. Langt langt mindre enn i Oslo. Er vel ikke noe faktum at man ødelegger seg selv på det, som på alle andre måter, Røyk, Alkohol ol. JAADA, men her er forskjellige. Alkohol og Røyk er ikke ulovlig, sånn som Narkotika. Og ja, mulig enkelte mener de også burde vært det. Stoffene blir ikke mindre skadelige om de er ulovlige. De forsvinner ikke om de er ulovlige. Er stoffene ulovlige, gjør de bare mer skade. TENK på en annen måte og få det inn i hodet ditt. Du tror at ulovlige stoffer er ulovlige pga. farlighetsgraden. FEIL! Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Men bare èn ting, setter dere stor pris på å se på alle de nedfalne menneskene som doper seg ned? Bare ta feks, rundt om kring i Oslo, der ser man går og ligger som noen slakt. Nærmest som de har problemer helsen. Er vel ikke akkurat noe "morsomt" å se mennesker helt ned i 11-12 +- års alderen holder på med dette, og faktisk ødelegge seg selv. Er vel ikke noe faktum at man ødelegger seg selv på det, som på alle andre måter, Røyk, Alkohol ol. JAADA, men her er forskjellige. Alkohol og Røyk er ikke ulovlig, sånn som Narkotika. Og ja, mulig enkelte mener de også burde vært det. Du skjønner virkelig ikke at det er forskjell på hasj og for eksempel heroin, gjør du vel? Og hvorfor er det greit å "ødelegge liv" så lenge man bruker et rusmiddel som ikke er forbudt? Alhoholbruk har forresten også en tendens til å gå hardt utover brukernes nærmeste i mye, mye større grad enn hasjbruk. Men greit, vi har for lengst skjønt du lever i din egen lille boble av ignoranse som filtrerer all kritikk, uansett hvor valid den er, til "HALLO JEG ER EN NARKOMANIKER". Jada, du får ha dine egne meninger utfra dette emnet. Hvis du så setter så stor pris på disse stoffene, så får du nå nesten bare gjøre det. Du mener nå nesten det at de som også holder på med sånne narkotiske midler også ikke kommer så langt her i livet? Kan på stående hand ikke finne noen som gjør det bra, eller i det hele tatt gjør noe fornuftig. Må også tenke på at vi som jobber her i dette landet, må også syte for at de slyngene som ikke gjør en dritt får penger til å overleve dagen. Men bare èn ting, setter dere stor pris på å se på alle de nedfalne menneskene som doper seg ned? Bare ta feks, rundt om kring i Oslo, der ser man går og ligger som noen slakt. Nærmest som de har problemer helsen. Er vel ikke akkurat noe "morsomt" å se mennesker helt ned i 11-12 +- års alderen holder på med dette, og faktisk ødelegge seg selv. Tviler på at noen synes noe slikt er særlig gøy nei. Ingen sier det. Men en ting glemmer du. Dette er i Oslo. En hovedstad i et land der stoffene er ULOVLIG. Ser du slikt i Amsterdam? Det er det lite av. Langt langt mindre enn i Oslo. Er vel ikke noe faktum at man ødelegger seg selv på det, som på alle andre måter, Røyk, Alkohol ol. JAADA, men her er forskjellige. Alkohol og Røyk er ikke ulovlig, sånn som Narkotika. Og ja, mulig enkelte mener de også burde vært det. Stoffene blir ikke mindre skadelige om de er ulovlige. De forsvinner ikke om de er ulovlige. Er stoffene ulovlige, gjør de bare mer skade. TENK på en annen måte og få det inn i hodet ditt. Du tror at ulovlige stoffer er ulovlige pga. farlighetsgraden. FEIL! Joda en fornuftig tale i dette emnet. Sånn prinsipielt burde det vel være ulovlig på samme måte som det annet, med tanke på skadeligheten de gjør. Men nå har det seg sånn at hvis man vil gjøre noe ulovlig og bli stemplet for "kriminell", så får nå man bare gjømme seg rundt når man skal ta seg en. Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Jada, du får ha dine egne meninger utfra dette emnet. Hvis du så setter så stor pris på disse stoffene, så får du nå nesten bare gjøre det. Du mener nå nesten det at de som også holder på med sånne narkotiske midler også ikke kommer så langt her i livet? Kan på stående hand ikke finne noen som gjør det bra, eller i det hele tatt gjør noe fornuftig. Må også tenke på at vi som jobber her i dette landet, må også syte for at de slyngene som ikke gjør en dritt får penger til å overleve dagen. Du ville blitt overrasket over hvor mange velfungerende, vellykkede mennesker som bruker hasj. Og det er ikke akkurat rart at du ikke vet om mange velroenomerte brukere av et ULOVLIG STOFF, er det vel? Vi som jobber? Lite tyder på at du engang er ferdig på ungdomsskolen. Endret 5. september 2008 av Skarstard Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå