Knutzi3 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 heisan, jeg lurte på om noen vet om det er mulig å få tak i de gode rpg spillene med japansk tale og engelsk tekst? synes spillene blir så slakta av dårlig voice acting fra amrikanerne ;/ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 I Eternal sonata kan du få japansk tale på pal-versjonen. Lenke til kommentar
fluff Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Kan du japansk? Hvis ikke vet du jo ikke om den japanske versjonen har bra voiceacting heller. Lenke til kommentar
zeox Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 vel, etter erfaring er originalspråket som regel bedre enn hva det nå enn har blitt dubbet til. Det er ikke dermed sagt at alle japanske spill er best på japansk for det Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Vel eg er ihvertfall utrolig glad for at Eternal Sonata har japansk tale m.engelsk tekst. Blir så utrolig mye meir engasjerende syns eg da. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Noen som vet om Ratchet Future får jp tale med en tekst? De japanske stemmene er så søte! Og ja, originalspråket er i 99% av tilfellene best x 1.000.000....Bare sammenlign Naruto på japansk og engelsk. Believe it WTF?! youtube -> bad dub no jutsu Lenke til kommentar
Walts Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Siden du ikke sa til hvilken konsoll nevner jeg Rogue Galaxy til PS2, har dette selv og der kan man velge mellom JP eller Engelsk tale Spiller selv med JP tale Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Tror jeg ville fortrukket engelsk uansett. Om så lipsyncen sugde virkelig. Blir jeg lettere forstyrret med tekst. Sliter med på filmer også. Birger Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Vet om Eternal Sonata og Blue Dragon begge til 360 kan spille med japansk tale og engelsk subtitles Lenke til kommentar
Walts Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Syntes stemmene i FF X er ganske bra på engelsk, FF serien er noe jeg sverger til med engelsk tale Lenke til kommentar
zeox Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Final Fantasy pleier som regel å ha ganske bra engelske voiceactors. Har aldri hørt de japanske i den serien når jeg tenker meg om. Samme gjelder for Kingdom Hearts Lenke til kommentar
prebenl Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Noen som vet om Ratchet Future får jp tale med en tekst? De japanske stemmene er så søte! Og ja, originalspråket er i 99% av tilfellene best x 1.000.000....Bare sammenlign Naruto på japansk og engelsk. Believe it WTF?! youtube -> bad dub no jutsu Men nå er jo ikke originalspråket til Ratchet & Clank Future japansk. Kunne forøvrig også tenkt meg til å prøve en del spill med japansk tale og engelsk tekst. Men samtidig er tekstoversettere av erfaring langt dårligere enn de som oversetter det til tale. Er mye håpløst å se. Burde kanskje rett og slett lært meg Japansk. Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Kan du japansk? Hvis ikke vet du jo ikke om den japanske versjonen har bra voiceacting heller. Hehe.. Faktisk så er det langt på vei bedre å ha Japansk dialog enn dårlig engelsk voiceover! Når du er fullt klar over at voiceactingen er dårlig er det veldig forstyrrende! Men å høre det på japansk blir som å spille Banjo med mumle stemme! Du leser teksten og er fornøyd med det! Og itillegg slipper du usynkroniserte lepper.. Dessuten om den Japanske voiceactingen er bra.. vil du få med deg mye følelser og stemninger gjennom toneleie og denslags.. Så om du forstår eller ei.. det er bedre! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hos meg blir underteksting mer forstyrrende enn dårlig dubbing. Jeg har kuttet ut alt av undertekster, og sluttet å gå på kino da jeg bare sitter å irriterer meg over den norske underteksten. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hehe, enig der ass. Plages fært av at hodet vil se teksten. Jeg vil se filmen. Birger Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Vil si man kan merke om det er god eller dårlig voiceacting til en viss grad, selv med japanske stemmer. Det er ikke nøyaktig hva de sier, men hvordan de sier det. Følelsene som helst skal ligge bak dialogen. Ingen problemer med tekst her, større problemer når hovedpersonen prater som han bare vil komme seg gjennom dialogen og dra hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå