datamaskin Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Datean min har begynt å lage en rar ''klikkelyd'' hvert ca. 6 sek. Noen som vet hva dette kan være? Det kommer regelmessig, og stort sett alltid når den er i ventemodus, derfor kan jeg ikke langer sove med dataen på for den klikkelyden kommer hele tiden....?! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det kan bety at harddisken snart sier takk for seg. Hvis du ikke har tatt backup av ting du vil ta vare på, gjør det nå! Hvis maskina stort sett står på (og/eller hardisken(e) har hatt det for varmt), og har gjord det i flere år, er det stor sansynlighet at det er harddisken. Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Det kan bety at harddisken snart sier takk for seg. Hvis du ikke har tatt backup av ting du vil ta vare på, gjør det nå!Hvis maskina stort sett står på (og/eller hardisken(e) har hatt det for varmt), og har gjord det i flere år, er det stor sansynlighet at det er harddisken. Ok, skal gjør det... Men har bare hatt PC-en (bærbar) i 1år og 2mnd... Lenke til kommentar
Lyral Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det kan bety at harddisken snart sier takk for seg. Hvis du ikke har tatt backup av ting du vil ta vare på, gjør det nå!Hvis maskina stort sett står på (og/eller hardisken(e) har hatt det for varmt), og har gjord det i flere år, er det stor sansynlighet at det er harddisken. Ok, skal gjør det... Men har bare hatt PC-en (bærbar) i 1år og 2mnd... Enig med k-orm her. Ta backup av alt du vil ha, og få deg en ny harddisk på garantien på PC-en hvis den støtter dette Lenke til kommentar
Caze Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Om ikke garantien skulle støtte det, så har du alltids 5 års lovfestet reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
navlasop Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Jo, er vanligvis disken her. Evt kan det og være en vifte. Men hvis du vet hvor disken ligger i den bærbare, vil du ofte kunne legge øret over der den er og da høre om lyden kommer fra den eller ei. Lenke til kommentar
datamaskin Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Takker for svar.. skal høre neste gang lyden kommer.. Den er ikke alltid men kommer på nå og da, for å få den vekk må jeg logge/skru av PC-en. Du som skriver om 5års reklamasjonsrett, ''hva vil det si''? Hva har jeg rett til da? Litt kjipt å kjøpe PC til nesten 11 000 også blir den ødelagt på et drøyt år... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå