RamGuy Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 En venn av meg bad om hjelp til valg av flatskjerm. TV-apparater er ikke mitt sterkeste felt, derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre her Den skal være på rommet hans og være koblet til PC-en. Det skal ikke være en PC-skjerm, det har han. Men han skal bruke den til å spille av filmer osv fra PC-en når det er ønskelig. Den trenger ikke å være så alt for stor. 26" holder egentlig. Det som er viktig er at den har Full-HD, best mulig bildekvalitet og kontrast til under 10'000kr Så altså, heller en 26" med god bildekvalitet, enn en 37" med middels bildekvalitet. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 https://prisguiden.no/product.php?productId=83344 Eneste jeg fant som matchet kravene til kompisen din. Fikk nesten lyst til å skyte inn at det var pussige krav til en tv, full-hd på en så liten skjerm? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Kan likesågodt kjøpe en 24" med 1900x1200. Da er du 20 piksler i bredden fra full-hd, med 120 mer i høyden. Disse får du til nestne halve risen av den tven. For at det skal ha noe for seg bør han nok kjøpe over 30" i hvert fall. Om det er plass så ville jeg kjøpt 42" Hyundai lcd med full-hd til 9000, eller 10 000 i varehuset. Krysser du full-hd av listen, kan du spare mye penger på å f.eks kjøpe Tatung 32", eller svi av nesten alle de 10k på en skikkelig 32" lcd. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 26. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2007 Kan likesågodt kjøpe en 24" med 1900x1200. Jeg sa til han, at han heller kunne ta å selge PC-en og skjermen han har nå. Han skal nemlig ha nytt skjermkort også, siden det han har gikk at skogen. Han har et budsjett på 15'000kroner for en flatskjerm og tastatur. Derfor prøver jeg heller å overtale han til å selge det han har idag. Og heller sette sammen en helt ny PC, og heller gå for en 24" PC-skjerm til 6'000kroner. Da det finnes mye bra der, som er av langt høyere kvalitet enn en 26" LCD-TV. Så på disse BenQ skjermene i den prisklassen, de har jo Full-HD, samt HDMI og alle andre ønskelige innganger på skjermen. Samt en kontrast og bildekvalitet som overgår en eventuelt LCD-TV på 26" til 6000kroner. Dessuten har de "PerfectMotion" som du kan aktivere slik at skjermen fungerer så og si utmerket til alle slags type spill. Så jeg anbefaler han heller en skikkelig PC til 12-15000kroner + en PC-skjerm til 6'000kroner, isteden for å sitte på den nokså middelsmodige PC-en han har idag + 26" eller enda større LCD-TV. Han kan jo nesten glemme å bruke en 37" LCD-TV til noe annet enn film fra PC-en. Spilling på den lave oppløsningen en slik skjerm gir per cm, samt den dårlige responstiden ville blitt et sant lite helvete. Han ønsker jo også bare en skjerm som kan bli brukt som både PC-skjerm, samt en TV-skjerm. Da tror jeg en skikkelig PC-skjerm fra BenQ med Full-HD, HDMI og hele pakka gjør susen minst like bra som en LCD-TV i samme prisklasse. Pluss at han ender opp med en kraftig PC i tillegg. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er nok en god ide. Trenger ikke nødvendigvis kjøpe en til så mye som 6000, da toppmodeller sjeldent har så mye bedre ytelse enn skjermene ett hakk under, som koster mye mindre. Spilling på lcd-tv går faktisk helt greit. Spiller en del på min 32" tatung lcd-tv, og selv spill som ut2004 går bra. Selvfølgelig merker du noe om du sitter nærmed, men på 2m avstand går det greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå