Gå til innhold

ps3 oppskalering av dvd

evgeny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg også - fikk bakoversveis da jeg så "Saving Private Ryan" på DVD på PS3, skjeggstubbene til Captain Miller var lett å syne, og blodet fløt rødere en aldri før ;)

Jeg har saving private ryan også på dvd. Den skal jeg da teste idag og se om jeg ser forskjell :-)

Lenke til kommentar

Hvordan får jeg den til oppskalere bildet? Jeg syns det ser verre ut nå på min PS3 enn med den gamle dritt DVD-spillern min og en dyr scart kabel. Jeg har en 1080p LCD TV (Samsung M86) og bildet er kornete som det. Jeg bruker en HDMI kabel, ikke en dyr en. Lyden går ikke gjennom HDMI kabelen, men gjennom en optisk kabel. Jeg har drivi og rota med noen instillinger, men det ser fortsatt ikke bra ut. Jeg bruker filmen 300 som prøvekanin...

Endret av Saykin
Lenke til kommentar
... bildet er kornete som det. ... Jeg bruker filmen 300 som prøvekanin...

300 ER vanvittig kornete! Det er meningen... Den gamle spilleren/kabelen din smoothet ut kornene, mens PS3'en gjør dem skarpere, og gjør bildet nesten like grumsete som på Blu-ray versjonen.

Les f.eks testen fra HD DVD Review

"Yes, I know that this is the way the film is "supposed to look," but when you're dealing with a source that is so over-contrasted and "crushed down" -- not to mention intensely desaturated and laced with so much video noise that it seems like a swarm of mosquitoes has infested your television -- for me, the "wow!" factor is lessened considerably."

Bedre å teste med en DVD som HAR ganske bra bilde i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Hvordan er ps3 som dvdspiller i forhold til andre dvdspillere på markedet.

Eg har ein Oppo 971, ein billig oppskalerande spelar som har fått veldig positiv omtale for biletekvaliteten (sjå mellom anna her). Etter oppgraderinga som ga oppskalering, vil eg påstå PS3 slår den ganske klart. Det einaste eg har å utsette på PS3 som DVD-spelar, er at den ikkje er sonefri.

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...