aabxx Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Sitter med NFS Carbon til Wii. Å styre bare med wiimoten med vipping til sidene er veldig vanskelig. Blir mye kræsjing. Det var ganske deilig å wiimote-vippe skateboard i Tony Hawk, men i Tony Hawk kan du "kræsje" på sidene om igjen og om igjen ettersom man bare "henger" seg på kantene uten å kræsje på ordentlig. Men NFS Carbon har 5 styreoppsett. Det er ett hvor du styrer retningen til bilen med joysticken, og bruker wiimoten som gasspedal. Det er faktisk ganske deilig, å gå inn i en sving, jekke ned farten ved å dra wiimoten opp et stykke, for så å komme ut av svingen og tråkke til gasspedalen (wiimoten) igjen. Men Mario Kart Wii kommer til å bruke ratt. Altså vippebevegelser. Det gjør meg bekymret. En tommel er vesentlig mer presis enn å bevege på to hender samtidig. Jeg synes ovennevnte styreoppsett i NFS Carbon er ganske kult men samtidig så er NFS mye mer gass/brems orientert enn Mario Kart, der det ikke blir mye bremsing. På en side tror jeg ikke Nintendo er dumme nok til å lansere Kart med vipping som eneste styremetode, hvis det ikke fungerer bra, men utifra vippestyringen i NFS Carbon har jeg vanskeligheter med å se for meg hvordan det skal fungere bra. Tanker? Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Ikke ta sorgene på forskudd - ut ifra det vi har sett til nå, er det vesentlig forskjell på hvor godt wiimote-kontrollene er implementert i Nintendo- og EA-spill. Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 I utgangspunktet var jeg skeptisk til tilt-kontroll i Mario Kart. Men jeg er sikker på at siden dette er et in-house spill hos Nintendo, som i tillegg er en del av en velrespektert spillserie kjent for kvalitet, vil de ta seg tiden til å perfeksjonere kontrollen til det ytterste, slik som andre utviklere ikke har tatt seg tiden til. Så jeg har troen på at det kan fungere. Lenke til kommentar
Soldierr Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 jeg har ikke spilt NFS Carbon, men tilte greia funka perfekt i Excite truck i alle fall. Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 jeg har ikke spilt NFS Carbon, men tilte greia funka perfekt i Excite truck i alle fall. Kan ikke sammenlignes. Excite truck er mye åpne landsskap du racer på, NFS Carbon foregår i storbyjungelen der veiene er MYE trangere og svingene mye vanskeligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå