Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bustet med piller fra Thailand?

jadu

Anbefalte innlegg

Hvor mye straff hadde jeg evt fått hvis jeg hadde blitt stoppet i tollen med div. piller fått reseptfritt fra Thailand?

Er 15 år. Er det noen andre risikoer for å bli tatt med dette, utenom hvis jeg blir stoppet i tollen hjemme i Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye straff hadde jeg evt fått hvis jeg hadde blitt stoppet i tollen med div. piller fått reseptfritt fra Thailand?

Er 15 år. Er det noen andre risikoer for å bli tatt med dette, utenom hvis jeg blir stoppet i tollen hjemme i Norge?

Du blir vel dømt etter narkotikaloven tenker jeg.

Lenke til kommentar

Dette kan by på en masse problemer i fremtiden din, og ikke minst for foreldrene dine siden du er så ung. Det å evt ha noe slikt på et evt rulleblad vil jeg tro er svært negativt. Om det er noe du er avhengig av så kjøp det heller her i Norge. Vil tro muligheten er mye mindre for å bli tatt da, enn om du krysser Tollen på flyplassen. Men er det Flux feks så er det nok ikke så stor fare, men vekker nok stor oppmeksomhet inntil de vet sikkert hva det er :)

Straffen blir nok toppen bare et par år i buret avhengig av mengde og hva slags stoff.

Vet ikke om dette er helt riktig, men er slik jeg har oppfattet systemet

Lenke til kommentar

Selv om du har fått piller reseptfritt i et lan, betyr ikke at du kan ta de med deg til et annet uten konsekvenser.

Hvilket straff du får vil avhenge av i hvilket land du blir tatt i, det er det enkeltes lands lovregler som gjelder. Dette har mange oppdaget den dagen de måtte sitte i et overfylt fengsel i f.eks. Thailand i 25 år for narkotikasmugling.

Men hvis du flyr rett til Norge (som jeg tviler på) og et er ulovlige substanser, vil du få bot, inndragning, kanskje fengsel (tviler siden du er så ung). Ihvertfall vil nok barnevernet i Norge bli koblet inn, og du vil lage store frustrasjoner for foreldrene dine.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...