kevinedomm Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 ...Forresten, det er en LITEN spade, sånn som man jobber i blomsterbedd med, osv. Ahhh... da stiller saken seg annerledes. Neida, selvfølgelig har dama ingenting på deg. Tvert imot burde du konfrontere henne med truslene hennes om anmeldelse. Stikk bort og hør om hun har tenkt å gjøre alvor av det. Vell, hørte ikke noe fra henne idag ihvertfall, og hun kjørte forbi huset mitt som vanlig når jeg var ute, uten å stoppe for å nevne noe.. får se hva det blir =) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Bare et lite spørsmål: Fjerna dama spaden? Hun tok den med seg - og hun sa at hun skulle bruke den som bevismateriale sa hun.. Da burde du ha tatt dama med deg som bevismateriale... Men seriøst, du kan sove godt om nettene hvis ikke du har noe med spaden å gjøre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Herregud! Finnes det virkelig folk som er så tette i pappen? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Uten å beskylde deg for noe synes jeg at hele greiene (oppførselen hennes) høres så snodig ut at jeg nesten har problemer med å tro at det var akkurat slik det forløp. Kors på halsen, det var slik det foregikk Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Herregud!Finnes det virkelig folk som er så tette i pappen? Ja- og det er virkelig mange av dem også! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Ja jeg burde virkelig slutte å bli overrasket over mennesklig idioti. Hver gang jeg tror at NÅ er bunnen nådd, så kommer det noen som setter en ny "all-time low" Endret 25. oktober 2007 av L4r5 Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Hun ble vel bare forbanna og fant den første personen hun så til å skylde greien på. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Uten å beskylde deg for noe synes jeg at hele greiene (oppførselen hennes) høres så snodig ut at jeg nesten har problemer med å tro at det var akkurat slik det forløp. Kors på halsen, det var slik det foregikk Nei da kan jeg joine koret og si at du ikke bør uroe deg. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hun ble vel bare forbanna og fant den første personen hun så til å skylde greien på. Yup. Pluss at det helt sikkert var ei som tror hun eier veien. Hadde hun kjørt på trådstarter, hadde hun sikkert også skyldt på han da også. Jeg kjørte moped (mange år siden), og i en sving er det en innkjørsel, men du ser fint hele veien, og jeg kom vel i 30? gjennom svningen, og motkommende bil har god tid til å se meg, men så svinger han plutselig, slik at jeg kjører inn i bilen, og bulker den, pluss ødelegger framhjulet mitt. Han kom ut fly forbanna, og mente at jeg som mopedist, hadde vikeplikt for alle biler i trafikken, og ville ha meg til å erstatte skadene. Endte med at han betalte skadene på sykkelen min privat, etter jeg foreslo at politiet kunne komme, og bestemme hvem som hadde gjort en feil. Lenke til kommentar
Swe Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Hehe, jeg synes jeg ser for meg denne anmeldelsen. Tropper opp på nærmeste politikontor: "Jeg skulle gjerne anmeldt naboen min, fordi han syklet nedover en bakke, stoppet for å av en eller annen grunn legge fra seg denne spaden midt i veien, og deretter sykle videre nedover. Nei jeg har ingen vitner, nei jeg så strengt tatt ikke at han gjorde det, nei jeg vet ikke om spaden er hans, nei dere finner bare mine fingeravtrykk på den..." :!: Tipper hun får beskjed om å slutte å kaste bort politiets tid. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Får håpe hun anmelder dette, blir en fin artikkel å lese i VG. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 (endret) Er det ikke en eller annen straff for falsk anmeldelse også? Fytti for en fillesak. Noen folks foreldre burde ikke ha fått lov til å pule. Endret 26. oktober 2007 av MrLee Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. oktober 2007 Del Skrevet 26. oktober 2007 Er det ikke en eller annen straff for falsk anmeldelse også? joda, er vel det tror jeg, men hvis hun anmelder han er det jo ikke en faks anmeldelse, for det som skjedde er sant, og så lenge hun legger alle fakta på bordet, så er det en anmeldelse. Men den blir nok henlagt på stedet, da det er en idiotisk sak. tror jeg skal anmelde staten for at de lagde den fartsdemperen jeg skrapet oppunder her om dagen Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 27. oktober 2007 Del Skrevet 27. oktober 2007 Er det ikke en eller annen straff for falsk anmeldelse også? joda, er vel det tror jeg, men hvis hun anmelder han er det jo ikke en faks anmeldelse, for det som skjedde er sant, og så lenge hun legger alle fakta på bordet, så er det en anmeldelse. Men den blir nok henlagt på stedet, da det er en idiotisk sak. tror jeg skal anmelde staten for at de lagde den fartsdemperen jeg skrapet oppunder her om dagen Det er regler for så stor fartsdumpen har lov å vere også, meiner å ha hørt om ein i nabolaget som fekk betalt nytt bodykit fordi vegvesene hadde lagd fartsdumpen for stor Lattelig påstand frå naboen din trådstarter, så lenge du ikkje plaserte den der bevist så har du ingenting å frykte. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 29. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2007 Nei, tror ikke jeg har noe å frykte, fikk en beklagelse idag Lenke til kommentar
564215 Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Du burde tatt spaden og laget en svær bulk i panseret på bilen hennes.. Deretter kunne du betalt erstatning.. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Enkelte burde ikke hatt serfikat...og i tillegg fått teipet igjen munnen i de verste tilfellene. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 29. oktober 2007 Del Skrevet 29. oktober 2007 Nei, tror ikke jeg har noe å frykte, fikk en beklagelse idag Om du har lyst til å gå ut med detaljer er jeg svært interessert i å høre hvordan hun ordla seg. Hvis hele hendelsen forløp slik du beskrev, gikk dama så langt over streken at jeg hadde hatt problemer med å godta et simpelt: "sorry" Makan til fjolle... Blir omtrent som onkelen til en kamerat av meg som rygga ut fra gårsplassen og rett inn i en parkert bil. Han prøvde å unndra seg skylden "fordi det ikke pleide å stå biler der" Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 Dette er en sånn purkekjærring som er vanskelig å ha med å gjøre, og hun truet med å kontakte politiet, og si at JEG hadde plassert spaden der, noe jeg absolutt ikke gjorde! Skikkelig saklig å skrive "purkekjerring". Når det gjelder skaden er det åpenbart at du ikke har noe straffeskyld siden du ikke hadde noe med spaden å gjøre. Dessuten har bilister et objektivt erstatningsansvar som strekker seg meget vidt. Desuten kan man enkelt si at kjøringen hennes er i strid med vtrfl. § 3 som er grunnregglene for trafikk. Slik at du kunne meldt henne for brudd på denne paragrafen alene, om hun hadde anmeldt deg. Når det gjelder at noen truer noen med usakelig anmeldelse så er dette alvorlig. Hvis jeg hadde vart noen dager før ville jeg rådet deg å snakke med foreldrene dine om dette, slik at de kunne tatt det opp med vedkommende at de ikke fant seg i at hun truet barnet sitt med usaklig anmeldelse. Event. kunne du kontaktet politiet og forklart hele situasjonen til dem og si at du følte deg truet av vedkommende slik at du ville kontakte dem om saken før bilfører gjorde dette for å si din versjon av historien. Siden hun tok med seg "bevismaterialet" uten å ha dokumentert noe, eller kontaktet politiet, ville det neppe ha fungert som noe bevusmateriale uten at jeg skal uttale meg så skråsikkert om dette. Lenke til kommentar
Z1Nk Skrevet 30. oktober 2007 Del Skrevet 30. oktober 2007 det kommer neppe til å bli noen sak av dette! Det er jeg ganske sikker på. om hun sa det der å da. det er jo bare en "refleks" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå