hartvedten Skrevet 31. oktober 2007 Del Skrevet 31. oktober 2007 Tror det er mange som er redd Iran, grunnet at de ikke er demokratisk styrt, uansett om dette er en debatt om olje eller atombomber, så er debatten om vi skal stole på dem. Vi har veldig liten tillit til Iranere, det kommer tydelig fram bare når jeg satt på bussen i dag, og leste på post it skjermen, om to Iranere som var blitt hengt grunnet barneovergrep, men det jeg sitter igjen med etter å lest det, er jo tanken for en kjip måte å dø på (uansett hva de hadde gjort) og stiller spørsmål til styremåten i landet, men så hvorfor kom denne saken opp som nyheter egentlig? det skjer jo og henrettelser i USA. Hvis iranerne faktisk bruker tiden på å lage atomkraft, som de sier de skal lage så er det veldig dumt at vesten bruker tid forbrede nok en krig, men hvis de faktisk lager atomvåpen, hvorfor skulle de da være så dumme? Iranerne tenker framover de og, hadde de brukt MØV hadde amerikanerne ALDRI tillat Islamske stater å bygge sentrifuger i framtiden, og det ville jo vært veldig dumt for muslimske delen av verden, siden de da ikke får samme mulighet til å utvikle landene sine, og det ville bare blitt mer bensin på bålet, og hva skal de med atomvåpen? kan de faktisk lage mange nok til å sprenge hele verden i en eneste stor jihad? Sist og ikke minst hvor er beviset for at de lager atomvåen, hvis vi skal dømme noen i en demokratisk prosses, dømmer vi veldig sjelden noen ut ifra indisier, hvis vi skal være like "barbariske" som dem kan vi jo alltids sprenge dem tilbake til steinalderen, men spørsmålet er da, hvem tjener mest på en slik ting? Ekstremister som har mer bensin på bålet, eller at amerikanerne får "flere" terrorister å jage etter, og bruke all sin "demokratiske" fullmakt til å redde verden fra dem Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 5. november 2007 Forfatter Del Skrevet 5. november 2007 Tror det er mange som er redd Iran, grunnet at de ikke er demokratisk styrt, uansett om dette er en debatt om olje eller atombomber, så er debatten om vi skal stole på dem. Vi har veldig liten tillit til Iranere, det kommer tydelig fram bare når jeg satt på bussen i dag, og leste på post it skjermen, om to Iranere som var blitt hengt grunnet barneovergrep, men det jeg sitter igjen med etter å lest det, er jo tanken for en kjip måte å dø på (uansett hva de hadde gjort) og stiller spørsmål til styremåten i landet, men så hvorfor kom denne saken opp som nyheter egentlig? det skjer jo og henrettelser i USA. Hvis iranerne faktisk bruker tiden på å lage atomkraft, som de sier de skal lage så er det veldig dumt at vesten bruker tid forbrede nok en krig, men hvis de faktisk lager atomvåpen, hvorfor skulle de da være så dumme? Iranerne tenker framover de og, hadde de brukt MØV hadde amerikanerne ALDRI tillat Islamske stater å bygge sentrifuger i framtiden, og det ville jo vært veldig dumt for muslimske delen av verden, siden de da ikke får samme mulighet til å utvikle landene sine, og det ville bare blitt mer bensin på bålet, og hva skal de med atomvåpen? kan de faktisk lage mange nok til å sprenge hele verden i en eneste stor jihad? Sist og ikke minst hvor er beviset for at de lager atomvåen, hvis vi skal dømme noen i en demokratisk prosses, dømmer vi veldig sjelden noen ut ifra indisier, hvis vi skal være like "barbariske" som dem kan vi jo alltids sprenge dem tilbake til steinalderen, men spørsmålet er da, hvem tjener mest på en slik ting? Ekstremister som har mer bensin på bålet, eller at amerikanerne får "flere" terrorister å jage etter, og bruke all sin "demokratiske" fullmakt til å redde verden fra dem Hvorvidt Iran er et demokrati eller ikke er en annen sak. Det finnes mange land her i verden som ikke er demokratiske og det finnes mange land her i verden som praktiserer dødsstraff. Disse to tingene i seg selv er ikke større grunner til å misslike Iran enn til å misslike andre land som ikke er demokratiske og som praktiserer dødsstraff. Og ja, jeg tror ikke at Iran ville brukt atomvåpen mot USA (eller noen andre forøvrig) ved mindre de selv ble angrepet først. Det er forøvrig ikke bevist at det er atomvåpen som er Irans mål så om USA angriper Iran nå tror jeg de gjør den samme feilen som de gjorde da de angrep Irak - de går for raskt fram og uten beviser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå