Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skatteregler for gratis Mobil, PC`e og gratis Bredbånd ? Hvor mye ?

Wild Berries

Anbefalte innlegg

Hei.

Som Topic, hva sier skattereglene om at vi får tilgang til gratis Mobil, PC`e og Bredbånd :ermm:

Da dette blir regnet inn i en "pakke" som vi skal få i tillegg på lønnen, så vil jeg svært gjerne hva det "koster" meg i rene skattekroner.

Dette skal kompensere for noe lav bruttolønn (måneds) :hrm:

Så hva kan Dere fortelle hva "mer" kostnader jeg vil få på skatteseddelen min, så blir jeg usedvanlig glad :D

Skal i møte enten i morgen, eller på Fredag, for å sjekke om og visst jeg vil opp i "stigen". Valget er fritt, men det frister ikke så mye, rent økonomisk.

Og ihvertfall ikke visst det skal koste meg "skjorten" for å ha dette via jobben.

Siden en skal være kontaktbar 24/7 året rundt :dontgetit:

Setter meget stor pris på at Dere tar Dere tid til å svare :thumbup:

På forhånd Takk.

Vennlig Hilsen

W_B

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter hva jeg har forstått så legger du på 5000,- kr i inntekten din og skatter av det. Korrekter meg om jeg tar feil.

Tusen Takk for svar :thumbup:

Jeg vet ikke noe om dette emnet, vedrørende skatter og "avgifter" på at jeg skal få ha dette i forbindelse med jobben.

Derfor håper jeg at flere tar turen innom, for å være helt ærlig så er ikke avtalen i seg selv så mye bedre enn det jeg har idag, men en får mer ansvar.

Så utenom lønn, så skal en få dette bakt inn / over lønnen, og jeg skatter nok som jeg gjør :ermm:

Takker atter engang for svar.

Vennlig Hilsen

W_B

Lenke til kommentar

Siden svaret du fikk var feil, tillater jeg meg å korrigere.

For et abonnement blir du tillagt kr 4000 i inntekten din, for to eller flere blir du tillagt kr 6000 i inntekten din.

For deg som har flere abonnement vil du få et inntektstillegg på 6000x28 skatt = 1 680 kr

Blåbær når man tenker på hva dette ville kostet deg privat.

Lenke til kommentar

For et abonnement blir du tillagt kr 4000 i inntekten din, for to eller flere blir du tillagt kr 6000 i inntekten din.

For deg som har flere abonnement vil du få et inntektstillegg på 6000x28 skatt = 1 680 kr

Tull og tøys! Dette er ran på høylys dag. At man skal skatte av arbeidsmidler er helt tullerusk i mine øyne. Reglene er slik du beskriver dem, men å si at det er blåbær er tull og tøys. Her er det altså snakk om at han skal få mobil som arbeidsgiver kan ringe til 24/7 og PC som han da sannsynlig skal bruke i forbindelse med jobb. Helt idiotisk at regjeringen har klar å snuske til seg at man skal skatte av dette.

Lenke til kommentar

Tull og tøys! Dette er ran på høylys dag. At man skal skatte av arbeidsmidler er helt tullerusk i mine øyne. Reglene er slik du beskriver dem, men å si at det er blåbær er tull og tøys. Her er det altså snakk om at han skal få mobil som arbeidsgiver kan ringe til 24/7 og PC som han da sannsynlig skal bruke i forbindelse med jobb. Helt idiotisk at regjeringen har klar å snuske til seg at man skal skatte av dette.

Takker Dere alle for svarene Dere har gitt meg :-), siden jeg har blitt tildelt denne stillingen i vårt firma, og som De skriver at jeg skal være kontaktbar 24/7, så synes jeg det er merkelig at vi skal skattes til ende....

Flere innspill er kjekt å få.

Takker Dere atter engang. :thumbup:

Vennlig Hilsen

W_B

Lenke til kommentar

Vet du hva en privat fordel er?

Et gjennomsnittlig internettabonnement koster ca 400 kr i måneden, dvs kr 4 800,- per år.

Abonnement og bruk av telefon er for de fleste langt høyere enn dette per år.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vet du hva en privat fordel er?

Et gjennomsnittlig internettabonnement koster ca 400 kr i måneden, dvs kr 4 800,- per år.

Abonnement og bruk av telefon er for de fleste langt høyere enn dette per år.

Ja, men jeg har ingen privat fordel av at min arbeidsgiver kan kontakte meg 24 timer i døgnet, snarere tvert i mot. Nå bruker jeg min private mobiltelefon i jobbsammenheng og får noen kroner som skal dekke de utgiftene jeg har på telefoni i forbindelse med jobben, men tror du ikke at jeg må skatte av dette? Det er rett og slett hårreisende.

Hva det koster å ha internett i huset er ikke ett tema den dagen når arbeidsgiver krever at jeg skal være tilgjengelig 24 timer i døgnet. Mener du virkelig at det er riktig at jeg skal sponse min arbeidsgiver med hjemmekontor? Altså at jeg skal betale for at arbeidsgiver mener at jeg skal ha datamaskin med internettforbindelse hjemme og at jeg skal være tilgjengelig? For meg er det helt idotisk å forvente at arbeidstaker skal sponse sin arbeidsgiver for å få lov til å gjøre jobben sin. Det er i alle fall hinsides all fornuft at staten skal ha betaling av meg for at arbeidsgiver stiller krav til at jeg skal være tilgjengelig selv om jeg er hjemme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...