FaT_JoE Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Jeg satt å så på prison break da plutselig windows hengte seg opp, og så hørte jeg en klikke/hakkelyd lyd fra en av harddiskene.Så jeg restarta maskina å så kom klikke/hakke lyden tilbake og windows ville ikke boote. Jeg fant den harddisken hvor lyden kom fra og koblet den fra. Da ville windows boote som normalt og dataen fungerte som den skulle. Men hva har egentlig skjedd med harddisken?Tok den kvelden? Det er ca 35 grader inni kabinettet. Btw det er denne disken det er snakk om: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=332307 Endret 24. oktober 2007 av FaT_JoE Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det er ikke umulig, prøv å sett den inn en gang til. Hvis det klikker da og så er den nok deffekt. Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 om den bare står og hakker med leserarmen, er den nok dessverre defekt ja. send den inn, så får du ny på garantien. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Last ned Drive Fitness Test herfra. Brenn imaget på en cd, og la PC-en boote fra den. Kjør Advanced test i selve programmet og se hva du får opp. Hvis programmet ikke kan fikse feilen, får du en feilkode du kan legge ved når du evt reklamerer på disken. Lenke til kommentar
talsos Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Last ned Drive Fitness Test herfra. Brenn imaget på en cd, og la PC-en boote fra den. Kjør Advanced test i selve programmet og se hva du får opp. Hvis programmet ikke kan fikse feilen, får du en feilkode du kan legge ved når du evt reklamerer på disken. Gammelt triks men kan være verdt forsøket http://bernardbelanger.com/computing/hd/ Lenke til kommentar
Gforce Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Hvis du har en Molex 12V plugg på strømforsyningen ledig så plugg inn den istedenfor den andre som du har brukt til nå og se om klikkelyden forsvinner da. Godt mulig den andre Molex strømpluggen er slitt og ligger løst og detter litt ut. Har selv hatt samme problemet før med klikkelyd fra harddisk og da var det strømpluggen som ikke satt godt nok på (slitt Molex plugg) , byttet til en annen og problem løst. Endret 25. oktober 2007 av Gforce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå