Gå til innhold

problemer med konvertering fra tiff til jpg i photoshop

Anbefalte innlegg

Hei kloke hoder på Akam.

Jeg har et lite problem som jeg håper dere kan hjelpe med.

Sitter og leker litt med HDR i photomatix som lagrer i tiff format, og så vil jeg gjerne etterbehandle etterfølgende i photoshop CS3,

men jeg får ikke låv til å lagre som jpg til slutt i photoshop. Når jeg velger save as i photoshop så dukker ikke jpg opp i listen over formater jeg kan lagre i, hvorfor?

Hva skal jeg gjøre for å få lagret i jpg? har også opplevd noe lignende før uten at bildene kom fra photomatix.

takker for all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jpg støtter ikke mer enn 8 bit (Image/Mode). Men husk, gjør du dette er det ikke ett HDR bilde lengre.

Hei igjen og takk for gode svar. det er riktig at når jeg lagrer i 8 bits så forsvinner problemet, takk for hjelpen.

Selv om det er 8 bits, så klarer jeg ikke å se forskjell på 8 bits og 16 bits på de bilder jeg har tatt i hvert fall. For meg ser mine 8 bits bilder like "HDR ut" som når de er 16 bits, så jeg kjøper ikke helt den med at så er de ikke HDR bilder lengre....

men takk for gode svar

Lenke til kommentar

HDR er kort for High Dynamic Range, det vil si et format som tillater gjengivelse av flere toner per fargekanal enn de tradisjonelle 8 eller 16 bitsene. Dermed fjerner du de ekstra tonene når du nedsampler bildet til 8 bits, og det er da ikke lenger et HDR-bilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...