mortenmann Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Kunne noen, kort og godt, forklare en som er blank på bil hva en delebil er? Takk for svar! mvh Mortenmann Lenke til kommentar
gxi Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 En bil som ikke er kjørbar i seg selv og brukes til å plukke deler fra som kan brukes på en tilsvarende bil som fungerer. Typisk kan en (f.eks) nedrustet bil som ikke blir godkjent for veibruk brukes eller selges som delebil slik at deler som fungerer fra f.eks motor, drivverk, osv. kan plukkes av og monteres på en annen bil. Lenke til kommentar
mortenmann Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Takk for godt svar Lenke til kommentar
eab Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Det finnes ingen "offisiell" definisjon på hva en delebil er. Jeg kjøpte tidligere en fullt fungerende scorpio (med skilt og hele pakka) og plukka deler fra den til min egen, før jeg vraka "delebilen". Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 En delebil er en bil man tar deler fra, og den er som regel kjøpt for det formålet. Lenke til kommentar
AMD89 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Kunne noen, kort og godt, forklare en som er blank på bil hva en delebil er? Takk for svar! mvh Mortenmann en bil som er uregistrert som man plukker deler av, dermed biligere deler, Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 en bil som er uregistrert som man plukker deler av, dermed biligere deler, Den trenger ikke være uregisterert, selv om det er mest fornufting! Lenke til kommentar
TPRTPR Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 En bil som er i veldig dårlig stand eller ikke kjørbar, og som det er ment å plukke deler fra. Eller sette på deler slik at den blir komplett. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 En delebil er en bil man plukker deler av. Verken mer eller mindre. Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Alle som har svart, har gode svar. Jeg vil bare tillegge at en delebil svært ofte er en lik bil som den du har, der alle slitedelene er minst like mye slitt, slik at de ikke er noen vits å hente fra delebilen... Men, om du finner en nyere, mindre kjørt bil, eller feks med ny motor, som er vraket pga rust eller kollisjonsskade, kan det være et poeng å kjøpe den. Jeg har vel mest sans for å kjøpe kun de delene man trenger fra hogger'n. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Trenger ikke nødvendigvis ta slitedeler Greit å ta f`eks felger, fanger, panser, interiør, lykteglass etc, ting som ikke slites. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå