biermann Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har lest andre tråder om samme tema, men har et litt annet spørsmål: Skal prøve å overføre deler av vinylsamlinga mi til PC. Har platespiller med RIAA-forsterker, og da skulel det vel bare være å koble spilleren til PC. Jeg har imidlertid bare en bærbar PC med et lydkort som heter "SoundMax Integrated Digital Audio", og det ser ut som jeg må koble spilleren til mikrofoninngangen. Vet ingenting om slikt, og lurer derfor på om dette lydkortet er tilstrekkelig for den ovennevnte jobben. Har også blitt fortalt at tilkobling via mikrofoninngang ikke gir noe bra resultat. Hvis PC-en ikke holder mål slik den er, må jeg da kjøpe et eksternt lydkort? Er det noen å anbefale? Hva koster noe sånt for en som ikke er særlig opptatt av superlyd (skal heller ikke kaste platene, men ha filer for avspilling andre steder enn i heimen)? (Eller er det andre alternativer? Noen nevnte en eller annen form for overgang som jeg kobler spilleren til, og som kan kobles til usb på PC-en. Men jeg andre ikke hvordan noe slikt skulle fungere i tilfelle.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå