Gå til innhold

Anlegg til ps3.

Jo Are

Anbefalte innlegg

Hei har litt lyst på et anlegg til ps3, men hvordan kobler man det til og hvilke anlegg vil fungere.

Edit: Har nå funnet ut at jeg har lyst på hjemmekino siden man da får alt i ett.

Er det noen som vet om noen brae anlegg til ps3 for en billig penge?

Takk for all hjelp!!

Endret av Tom-i-hue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv ett Logitech z-5500 anlegg. Greit å sette opp, tar liten plass og subben sparker godt nok. Bruker den til dvd og blu-ray også, og jeg synes det gir godt med bang for the buck. 2500 kr er ingenting for så her mye lyd. Senere kommer jeg nok til å oppgradere til en skikkelig hjemmekinoforsterker med HDMI og hele pakka.

Lenke til kommentar
Bruker selv ett Logitech z-5500 anlegg. Greit å sette opp, tar liten plass og subben sparker godt nok. Bruker den til dvd og blu-ray også, og jeg synes det gir godt med bang for the buck. 2500 kr er ingenting for så her mye lyd. Senere kommer jeg nok til å oppgradere til en skikkelig hjemmekinoforsterker med HDMI og hele pakka.

Hvordan kobler du dette til ps3, kobler du det til i digital out.

Fant det på komplett å det står det at det har følgende koblinger:

1 x SPDIF-inngang ( RCA phono )

1 x SPDIF-inngang ( TOS Link )

1 x 5,1-kanals lydinngang ( stereo minijack 3,5 mm x 3 )

1 x lydinngang ( minijack stereo 3.5 mm )

Som det ser står det ikke noe om digital out her hvordan kobler du det i såfall til?

Sorry hvis dette er et dumt spørsmål, men dette har jeg virkelig ikke greier på :blush:

Lenke til kommentar

Stemmer det, bruker toslink, optisk kabel mellom anlegget og Ps3. Da får man Dolby Digital og DTS lyd. Fungerer smertefritt og helt greit. Overraskene bra lyd synes jeg, men en audiofil ville sikkert ha spyttet på meg for å anbefale deg dette anlegget. Men noe er sikkert, skal du kjøpe en forsterker, sub og høyttalerer blir det mye mye dyrere.

Lenke til kommentar

Ja nå fant jeg ut at jeg skulle bruke hdmi kabelen. Men når jeg gjør det så viser det på forsterkeren at den tar imot 2 pcm. Mens jeg vil jo at den skal spille 7.1 pcm. Har vært inne på audio innstillinger og huket av på 7.1 pcm. Er det forskjell på hdmi kabelen? At den f.eks er for 'billig' til å sende de signalene? Når jeg spiller warhawk som er lagret på hd så får jeg 7.1 trur jeg. Mens hvis jeg spiller bd eller dvd så går den over i 2 ch.pcm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...