Gå til innhold

Løs oppgaven raskest!

Melisma

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slenger inn en jeg. :)

Mor og far har fire døtre, hver datter har en bror. Hvor stor er familien?

Mor + far + 4 døtre + en bror = 7?

Kommer med oppgave straks

Blaah, litt sen da :)

Slenger med oppgave da:

Det er 4 personer på bildet, to med sort hatt og to med hvit hatt. De har ikke lov til å snakke med hverandre, og de vet fra før av at kun en av dem kan finne ut hvilken farge han har på hodet. Alle ser oppover, eller nordover om du vil, på bildet og har ikke mulighet til å se seg rundt. Streken er en mur som skiller den høyre personen fra de andre. De vet det er 4 personer med to sorte og to hvite hatter. Hvem kan med størst sikkerhet si hvilken farge han har på hatten?

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Jeg har en kjapp en for det som er interessert. Viss chokke abselutt må poste sin så kan dere bare skippe denne :)

"If your sock drawer has 6 black socks, 4 brown socks, 8 white socks, and 2 tan socks, how many socks would you have to pull out in the dark to be sure you had a matching pair?"

Edit: Ser at chokke har postet en oppgave. Lar bare denne stå inntil videre, så kan de som vil ta den. :)

Endret av QBab
Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769
Slenger inn en jeg. :)

Blaah, litt sen da :)

Slenger med oppgave da:

Det er 4 personer på bildet, to med sort hatt og to med hvit hatt. De har ikke lov til å snakke med hverandre, og de vet fra før av at kun en av dem kan finne ut hvilken farge han har på hodet. Alle ser oppover, eller nordover om du vil, på bildet og har ikke mulighet til å se seg rundt. Streken er en mur som skiller den høyre personen fra de andre. De vet det er 4 personer med to sorte og to hvite hatter. Hvem kan med størst sikkerhet si hvilken farge han har på hatten?

Den svarte på høyre side

Lenke til kommentar

"If your sock drawer has 6 black socks, 4 brown socks, 8 white socks, and 2 tan socks, how many socks would you have to pull out in the dark to be sure you had a matching pair?"

5, eller five om du vil. Takk og forvell.

(så ikke at svart var med)

Slenger inn en jeg. smile.gif

Blaah, litt sen da smile.gif

Slenger med oppgave da:

Den svarte på høyre side

Hvorfor? Jeg gjentar, alle ser nordover og og har ikke mulighet til å snu seg. Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Gjest medlem-122769

5, eller five om du vil. Takk og forvell.

(så ikke at svart var med)

Slenger inn en jeg. smile.gif

Blaah, litt sen da smile.gif

Slenger med oppgave da:

Den svarte på høyre side

Hvorfor? Jeg gjentar, alle ser nordover og og har ikke mulighet til å snu seg.

humm..vanskelig denne Endret av medlem-122769
Lenke til kommentar

Fyren bakerst til venstre, dette kommer av at han kan hoppe opp og ned å se hvilke farger de som står fremfor har på hattene sine og på den måten finne ut hva som mangler, dessuten er han klar over at han på andre siden er emo og alltid går i svart. Så da vet han at han selv har hvit hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...