Gå til innhold

Noen meninger? Onboard lydkort eller Pci Lydkort?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...tja, kan jo diskuteres, jeg har tidligere har ogsaa naa problem med onboard lyd, dette skjer kun naar jeg skal se paa DVD film (med DVD spilleren of course), hver gang spilleren skal lese data fra DVD plata, saa starter motoren. Paaa en eller annen maate saa lager dette statisk skurrelyd paa lyden, bruker integret lydkort AC97 eller noe slikt.

 

Jeg kommer til aa kjope en vanlig lydkort naar jeg faar litt mer penger til det, SB av en eller annen type.

 

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar

"Vi testet DVD-avspilling over flerkanals surround-anlegg fra Creative, og begge løsningene fungerte helt utmerket. Også til spill var resultatet veldig bra, og vi synes det er helt unødvendig å kjøpe et eget lydkort hvis man ikke har helt spesielle behov. Er du ute etter de spesielle effektene i spill som SoundBlaster Audigy har å by på, eller driver med musikkproduksjon og trenger et profesjonelt resultat - da er saken en annen. " hentet fra dinside.no

 

 

også: http://www.overclockers.com.au/article.php?id=134416

 

blir ikke klok på dette i alle fall.

nforce 1+2 bruker samme realtec alc650 chip eller hva?

Lenke til kommentar
analogt, ok kabel koblet til arcam forsterker

 

Det er jo ikke lurt.

 

Angående nForce, det ser ut som om det er den samme i begge:

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=feature_soundstorm

 

For the most powerful integrated audio solution available today, look for NVIDIA nForce and NVIDIA nForce2 systems featuring NVIDIA SoundStorm audio.

 

superman: Uvesentlig at nForce er eldre enn nForce2 så lenge det er samme brikke og kretsdesign.

Lenke til kommentar
analogt, ok kabel koblet til arcam forsterker

 

Det er jo ikke lurt.

 

.

 

det er en standard audio-forsterker, slike har ikke digital inn. ser ikke noe grunn til at det skal ha noe å si uansett.

 

det med audigy som låter bedre; man vil vel at den skal låte bedre når man har betalt 600 kr. for den, hverdagen er full av illusjoner som er virkelige for mennesket ved at de fremstår som sannheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...