Gå til innhold

Latterlig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sånn bare for ordens skyld, Jensemann, burde du vite at Commodore 64 het 64 fordi den hadde 64 KB ram. Og den hadde ikke harddisk, det kan du bite deg i ræva på! :rofl:

trodde det var 64-bit eller no jeg :D

jaja, så lærte jeg no nytt i dag oxo.. btw, det finnes en tråd som heter: dine dummeste data opplevelser eller noe :)

Lenke til kommentar

Ey, ikke diss C64 ass. Jeg samler på Commodore maskiner, per i dag har jeg vel rundt 10 C64 (7 brødbokser-gamletypen, en HVIT brødboks som er en C64G maskin og to av de nye typene C64C), en C128 og en C128D, samt en Amiga 500. I tillegg har jeg masse kassettspillere og diskettstasjoner, samt joysticks og cartrigdes (mange skjeldene) i hauger. Masse orginale strøkne spill også. :)

Når det gjelder HDD og ram til C64: I dag finnes det SuperCPU med 20 MHz prosessor og støtte opp til 16mb ram, i tillegg får man kjøpt IDE kontrollere som fint støtter harddisker opp til 20GB. Nemli! :)

Commodore rulær! :)

Hvis noen har en C16 eller VIC20, så si ifra.. jeg kjøper! :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde C64 med kasettspiller og diskettstasjon. Men så har vi alltid vært rike også da. Jeg har den enda og vurderer å koble den opp.

Er komandoene rett? Jeg husker ikke så bra tror det var det det var for å få fram lista av det som var på diskene og så kjøre spillet etter på.

load "$",8

list

load [tittel],8,1

run

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hva ,8 og ,1 er godt for. Det var det ingen som visste, alle bare visste at man måtte bruke det.

Hukomelsen min er visst ikke så verst alikevel. Tipper det er årets alkoholbruk som gjør at jeg ikke husker pensum under eksamen

Lenke til kommentar

:oops: :oops:

måtte tåle litt kritikk her da...

min feil, men det var kl. 01.00 og var glad med ny maskin...

sry guys. hakke mye peil. på data men situasjonen i seg selv var litt komisk selv om jeg ikke visste det med rammen..

got it?

:grumpy::grumpy: :wink:

hakke sagt at ingen damer har peil. på data, men sånn generellt er det fleste gutter...

ikke for å utelukke at det sikkert finns mange damer som har mer peil. enn folk flest her på forumet...

¨mvh

jensemann

Lenke til kommentar

Ex-kjæresten min var en gang i lag med en som progrmerte til C64... Han hadde sittet oppe HELE natten å programert, det en GOD del kode. Så kommer ex'en min hjem å skal støvsuge dagen etterpå... :-?

Hun drog ut kontakten å ALT gikk til h*vete.... Typen gikk i potet boden å satt der i en hel dag...

Backup er fin bil! (Og var det selv på den tiden...)

:)

Kaptein_S

Lenke til kommentar
Må ha vert en Commodore 1000 hun hadde da.... siden det var 1mb ram på den... :-?

En i klassen min hadde diskett stasjon, og det var vel det mest avanserte lagrings utstyret en fikk til C-64....

Så den historien høres litt "konstruert" ut unge mann! :grumpy:

Kaptein_S

Ehm, Da må det være en Amiga 1000 du snakker om, noe som ikke kan sammenlignes med en C64. :)

C64 var det råeste som var i 1983-1985/6

Kjørte pirat BBS på Amiga 2000 jeg i 1991/92.

Hadde hele 180MB HD og USRobotics 14400 Dual standard modem.

Hørte med til historien at jeg og 14 andre fikk besøk av onkel klokken 07.00 en morgen da :)

Men en opplevelse som man husker.

Lenke til kommentar

Ehm, Da må det være en Amiga 1000 du snakker om, noe som ikke kan sammenlignes med en C64. :)

C64 har 64kb RAM, han snakka om en C64 med 1mb RAM...defor kommentaren om C-1000.... Kun ment som en spøk! Get it? :wink:

Har hatt c64,amiga500,1200 og jeg vet forskjellen på de...

:)

Kaptein_S

Lenke til kommentar
Syns det er stygt av trådstarter å mobbe uvitenheten.

Det er mange av oss som er uvitene innen data, selv jeg.

Tenk deg om 5-6 ganger før neste gang du sier noe slikt.

for christ sake, han typen som jobba der er en av de artigeste fyrene jeg har møtt, du skulle hørt dama som ville korigere datoen i bios fordi det betydde mye for henne i teksdokumentene sine. Det var latterlig, var ikke der den gangen jens snakker om, men har vært der før og jens fortalte om det...

Lenke til kommentar
bare for å slenge inn enda litt kritikk.. :wink:  

noen jenter har faktisk greie på data!!  :grumpy:  

og det finnes gutter/menn her i verden som ikke har peil de heller!

..så det så!! :woot:

så sant så sant. har en kamerat som hele tiden må spørre om giggene på hd'n er lagring... begynner egentlig å bli litt lei av å hele tiden måtte si at ja hd er lagingsplassen i en datamaskin, men men...
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...