SupRnova Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Heisann Vi har fått en skoleoppgave om Human-Etisk Forbund i KRL. Da jeg da sliter med dette. Vi er en gruppe på 5 stykker og jeg fikk utdelt en "katagori" i oppgaven. Jeg fikk oppgave 2. Den lyder slik: 2. Tankemessig framstilling av lærerinnholdet: Hvilket menneskesyn, etikk- og morallære har HEF? Hvilken virkelighetsforståelse har HEF? For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke så mye av dette. Finner lite på Wikipedia og human.no. Håpet at noen kunne gi meg noen tips og pekepinner? - SupRnova Endret 24. oktober 2007 av SupRnova Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Se her: http://human.no/templates/Page____118.aspx. Lenke til kommentar
freke Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Basically så er de kristne, uten gud. Stort sett samme, slappe ideologien. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Basically så er de kristne, uten gud. Stort sett samme, slappe ideologien. Hva i all verden får deg til å si det? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Human-Etisk Forbund står for fornuft og menneskerettingheter. noe kristendom ikke gjør Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) .. men de har mange av de samme verdiene. Endret 24. oktober 2007 av ErikFN Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 .. men de har mange av de samme verdiene. Medmenneskelighet? Lenke til kommentar
SupRnova Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Takker for hjelpen folkens! Har skrevet en liten oppgave om dette. Det får bære eller briste Skal si ifra om hvordan det gikk! Thnx! SupRnova Lenke til kommentar
Licht Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Kristendom har lite med et human-etisk verdisyn å gjøre. De "kristne humanistiske verdiene" er noe de har begynt å messe om i den senere tid, da kristning ved sverdet ikke virker fullt så bra lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå