Gå til innhold

Kjøpe spill pc pluss mange spørsmål

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe spillpc og tatt utgangspunkt i denne:

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10289 (kan ikke bygge selv)

Kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front

Strømforsyning: Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

Hovedkort: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI,

Prosessorer: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

DDR2 minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3

Multikortleser: USB2 multikortleser 3.5" sort, for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

Optisk leser: Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE Black OEM

Dette koster litt over 12500. Jeg kan gå opptil 2000 høyere.

Har mange dumme spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare på. Er ikke spesielt datakyndig, men har plutselig oppdaget at jeg liker svært godt å spille og ønsker derfor en spillpc.

1. Er komponentene kompatible med hverandre?

2. Ønsker at pc`n skal være fremtidsrettet, er SLI-hovedkort tingen å kjøpe da?

3. På bakgrunn av SLI-hovedkortet mitt, kan jeg på en enkel måte sette inn flere skjermkort ved en senere anledning (oppgradering) og må disse være like kraftige? Hvor kraftige skjermkort tåler mitt hovedkort, 2 kort av 9xx serie ? (dersom de kommer ut)

4. Ettersom jeg henger etter i spillrevolusjonen ønsker jeg å spille en del gamle spill også (utgitt fra 2005). I den anledning har jeg sett på forumet at E6850 3.0GHz er en bedre prosessor til spill i dag, bør jeg heller kjøpe det nå og evt. oppgradere til Q6600 2.4GHz senere.

5. Har oft sett på forumet at ”ekte” spill pc har gjerne 2 harddisker, en relativ liten(og rask) og en stor. Hvilke fordeler gir dette?

På forhånd takk for alle glupe svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe spillpc og tatt utgangspunkt i denne:

http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10289 (kan ikke bygge selv)

Kabinett: Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front

Strømforsyning: Corsair Powersupply 620W, 120mm Vifte, 8xSATA, ATX/EPS, 2xPCI-E, 20/24pin

Hovedkort: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI,

Prosessorer: Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

DDR2 minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM

Skjermkort: XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3

Multikortleser: USB2 multikortleser 3.5" sort, for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

Optisk leser: Samsung DVD-brenner SH-S202H IDE Black OEM

Dette koster litt over 12500. Jeg kan gå opptil 2000 høyere.

Har mange dumme spørsmål som jeg håper noen av dere kan svare på. Er ikke spesielt datakyndig, men har plutselig oppdaget at jeg liker svært godt å spille og ønsker derfor en spillpc.

1. Er komponentene kompatible med hverandre?

2. Ønsker at pc`n skal være fremtidsrettet, er SLI-hovedkort tingen å kjøpe da?

3. På bakgrunn av SLI-hovedkortet mitt, kan jeg på en enkel måte sette inn flere skjermkort ved en senere anledning (oppgradering) og må disse være like kraftige? Hvor kraftige skjermkort tåler mitt hovedkort, 2 kort av 9xx serie ? (dersom de kommer ut)

4. Ettersom jeg henger etter i spillrevolusjonen ønsker jeg å spille en del gamle spill også (utgitt fra 2005). I den anledning har jeg sett på forumet at E6850 3.0GHz er en bedre prosessor til spill i dag, bør jeg heller kjøpe det nå og evt. oppgradere til Q6600 2.4GHz senere.

5. Har oft sett på forumet at ”ekte” spill pc har gjerne 2 harddisker, en relativ liten(og rask) og en stor. Hvilke fordeler gir dette?

På forhånd takk for alle glupe svar

Hei!

Hva er prisgrensen din? er et mulig å strekke seg til 15 000?

Ihvertfall, hvis du ikke er Den "Extreme" Spill mannen, og ikke absolutt trenger 2 Skjermkort i en senere oppgradering, bør du heller gå for X38 chipsett, altså en annen sokkel enn 680 SLI sokkelen. Hovedkortet er 10 prosent bedre enn 680 SLI socket'en, men tar ikke 2 skjermkort.

Uansett, hvis du ikke er den spilleren som spiller 24/7, så bør du heller går for x38 chipsettet.

Og uansett, det er mulig å sette inn 9-tusen serien (Hvis det da ikke kommer noen nye spor eller lignende på hovedkortet), men akkurat nå er det kompitabelt med alt. Men en PC må stadig byttes ut hvis den skal være extrem i over 2 år......

Lenke til kommentar

det de vanlige pleier å bruke er en Sata harddisk, som rusler av gåre på 10 000 rpm som er fortere enn vanlig Sata harddisker som til vanlig går på 7200. Denne disken er en Raptor disk fra Western Digital, enten på 75 GB eller 150 (Finnes også en på 36 GB, men denne er så liten at den absolutt ikke anbefales). Anbefaler selv ikke raptor disker, har hatt flere selv, i raid osv. Men det er ikke like bra som prisen er.

Kjøpte derfor heller en SCSI Harddisk, en mye mye bedre Systemdisk, og den går på hele 15 000 rpm. Helt syyykt hvor fort et system kan gå. Denne disken er fra hitachi. (BTW: det sies på hw.no at man ikke skal reklamere for ting du selger, så stopper der. Men prøver å selge min SCSI harddisk for 800 kroner)....betalte ny over 4 0000! den er litt over 1 år gammel.

Interessert?

Lenke til kommentar

Ihvertfall, jeg har satt opp et oppsett til en kompis av meg, og da selvsagt av navn thomas.....

dette koster 14 000 kroner, uten skjerm. Pluss frakt og evt. kostnad av å sette sammen PC-en.

Hvis det evt. blir denne PC-en, så er det jo bare å ringe amentio.no og spørre om de kan sette sammen PC-en din, det koster nok 1 000 kroner, pluss 800 kroner eller noe sånt extra....Denne PC-en er extremt god, og fremtidsretta....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...