Skumtroll Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Hei. De siste 4 månedene har jeg vært utrolig opptatt av å spise sunnere og trene mere. Problemet er at jeg er 14 år og for ung til å trene på treningsstudio for øyeblikket. Jeg tror at å bygge opp større muskler og bedre kondisjon som en 14åring vil hjelpe meg mye senere i livet. Dette håper jeg å få til gjennom trening hjemme. Jeg leste gjennom "Release YOUR Potentional" (http://www.tn.no/assets/media/ReleaseYOURpotential.pdf) og fant mye nyttig informasjon, men jeg har ikke vekter eller apparater til å ta benkpress, markløft, knebøy, eller roing for øyeblikket. Jeg har sett litt gjennom diverse øvelser der jeg slipper disse apparatene og kommet fram til følgende: 20xPushups (3 set med 1 minutt pause) 20xSitups (2 set med 1 minutt pause) 20xDipps (2 set med 1 minutt pause) 20x"Bicepscurl" (2 sett med 1 minutt pause) Jeg kan ikke si at jeg vet mye om dette er et bra oppleg, og om det gir mye trening for kroppen min. Derfor trenger jeg hjelp fra dere som sikkert vet litt mere enn dette om meg. Jeg er som sagt 14år, veier 60kg ca og er rundt 175cm høy. Jeg driver med fotball to ganger i uken (en og en halv times treninger), men ikke akkurat på det høyeste nivået, så det blir mest spilling og ikke så mye styrke-/utholdenhets-trening. Jeg håper noen kunne tenke seg å gi noen tips og triks som kan hjelpe meg med treningen min. Peace out<3 Endret 24. oktober 2007 av Gautegutten Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hva med Hangups? om du trener de øvelsene jevnlig vil du bygge opp et godt grunnlag til når du blir gammel nok til å trene på studio Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Takk for tipset og tilbakemeldingen! En ting til jeg kom til å tenke på.. Burde jeg gjøre dette hver dag? Eller annenhver dag? Eller sjeldnere? Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Du bør ikke trene samme muskelgrupper 2 dager på rad. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Så jeg burde kjøre disse øvelsene som jeg har sett dem opp (+ hangups) annenhver dag? Eller dele opp i grupper med forskjellige muskelgrupper og kjøre forskjellige hver dag? Unnskyld at jeg spør så mye, men vil vite hva som er best for kroppen Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Siden det ikke er snakk om så mange øvelser ville jeg ikke delt det opp. Kjør alt sammen på samme dag. Tren f.eks på mandag, onsdag og fredag. Sett av et par av de andre dagene til f.eks å jogge litt. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. oktober 2007 Del Skrevet 25. oktober 2007 Tren f.eks på mandag, onsdag og fredag. Sett av et par av de andre dagene til f.eks å jogge litt. second. Lenke til kommentar
Skumtroll Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Høres bra ut Tusen takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå