Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Seriøst. Dette spillet var overhodet ikke noe for meg :O . Vanskelig styresystem...

å? Det er jo 4 forskjellige å velge imellom. Trykk F1-F4 og test ut.

Det er temmelig lette egentlig. Er bare å trykke så trykk igjen nå du er "flammesverd" iconet.

Men igjen....noe som vet hvor du får info på monster i spillet?

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Tok tid før jeg skjønte hvordan man angrep :wee: .

Så så tragisk ut når han løfta sverdet og så plutselig stoppa. Minte noe om Diablo 2, bare at dette var verre.

Men så bra ut da :) 1680 x 1050 og alt på fullt, tror at AA og AF (eller hva søttern det heter) var på fullt og.

Lenke til kommentar
jeg lurer også på hvor du finner bøker om monstre. Har tatt mer enn nok ghouls og drowners, men finner ikke bøker noen plass så får aldri tatt questene!

Under "Intelligence" finner du et skill som heter "Monster Lore". Da jeg tok den lærte jeg om Gouls og andre.

Mulig dette er random siden den er beskrevet som "dyr du ikke kjenner til". Men den hjalp meg nettopp.

Det er også en fyr i INN som heter "Antiquary" som selger masse bøker.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg holder på å klikke.. Faen! Dere som har kommet til chapter 2, les spoileren:

Er i fangehullet og skal sloss mot han dere store fyren (fist fight) Jeg får inn et par slag i starten, men etterpå står Geralt bare der og får bank. Trykker jeg infernalsk på musa så gjør han en "kom her" bevegelse.. Holder på å klikke, har googla men fant ingenting. Hjelp! (dette er min første fist fight også)

Lenke til kommentar
jeg lurer også på hvor du finner bøker om monstre. Har tatt mer enn nok ghouls og drowners, men finner ikke bøker noen plass så får aldri tatt questene!

Du kan også få informasjon om noen monstre ved å snakke med de gamle damene rundt omkring. Jeg fikk info om ghouls og drowners på den måten. Den ene i "Outskirts" (rett utenfor Vizima) ville ha litt svinekjøtt, den andre ville bare ha noe mat (vandret rundt i "Village"). Du får et valg da, enten få info om monstre (velg "tale") eller info om urter og slikt. Bok om barghest kjøpte jeg av Abigail. Hun har bøker om andre ting også.

Så jeg er utstyrt med masse kunnskap, men har enda ikke tatt livet av eller sett en eneste ghoul eller drowner. ;) Men så har jeg bare beveget meg rundt i dagslys til nå også da, og ikke gått inn i skumle gravsteder eller huler. Må vel få ut fingeren, har bare vært så mye å oppleve.

Lenke til kommentar

Noen som spiller "Hard" mode?

Jeg lurer fælt på om jeg skal starte om igjen og gjøre det. Spiller på "normal" nå. Beskrivelsen under "hard" står at Alchemy er total nødvendig for å overleve og Combat blir mer krevende. Er det bare dette eller blir også fiende dine vanskeligere? Forandrer kamp systemet seg til noe mer avansert? Jeg synes denne "timing" systemet er temmelig gørr

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Heksen Abigail selger bøker pm Barghest Tror jeg. Inne inn'et er det også en som selger bøker.

Hvordan får jeg formula'en til cat potion.

Hmm, cat potion. Jeg mener bestemt jeg fikk formelen til den i et skap nede i laboratoriet i borgen jeg startet i, etter at professoren og magikeren hadde dratt sin vei. Jeg har også funnet en bok (eller var det et sammenrullet pergament..) som het noe sånt som "Witchers Potions". Denne hadde en fire-fem formler, blant annet Cats. Husker dessverre ikke hvor jeg kom over den, men jeg mener det var etter at jeg kom til Outskirts... Kanskje noen andre her husker det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...