Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips


Anbefalte innlegg

Stemmer det. Kunnl "The Last Wish" er oversatt.

 

Blood of Elves (Krew elfów) (1994, English edition: 2008)

Czas pogardy (Time of Disdain) (1995)

Chrzest ognia (Baptism by Fire) (1996)

Wieża jaskółki (The Swallow's Tower) (1997)

Pani jeziora (Lady of the Lake) (1999)

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har faktisk runna spillet nå :p

 

SINNSYKT bra var det! Alt det visuelle var på plass, lyd+musikk var noe av det beste jeg hørt i et spill og historien var spennende, dyp og overraskende :D Rett og slett en av de bedre spill-opplevelsene jeg har hatt.

 

Slutten var helt konge, og jeg tror jeg satt med gåsehud helt til slutten av rulleteksten. En del spørsmål er fortsatt ubesvart, og jeg gleder meg til å spille igjennom spillet både 1 og 2 ganger til.

 

Litt handlingsrelatert:

 

 

Jeg støttet Scoia tel, og sloss sammen med dem i old vizima. Neste gang skal jeg gå sammen med the order og sa hva som skjer da. Skal også gi Alvin til Shani.

 

Angående slutten.. Jeg drepte Jacques, selv om jeg egentlig fikk lyst til å la han leve. Jeg vet at dette ikke går, men det hadde vært spennende å se om han greide å redde menneskene.

 

Et par spm: Grand master (Jacques) = Alvin? Alvin bare forsvant etter han teleporta, og mange tegn tyder på at Grand masteren er Alvin i framtiden. (Medaljongen, ting king of the wild hunt sier, Det faktum at Grand master sier forskjellige ting avhengig av hva man sier til Alvin i samtalene med han og div. andre likheter).

 

Siste cut-scene: Hvem er det Geralt dreper? Hvem er assassinen som prøver å drepe kongen? Geralt blir tydelig overrasket, men jeg greier ikke se hvem det er.. De gule, katteaktige øynene tilsier vel kanskje at det er en annen witcher? Men hvem?

 

 

Det var alt fra meg. Supert spill ;)

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Jeg har også kjøpt "The last wish", men på bookdepository.co.uk.... Første gang at et dataspill har inspirert meg til å gå til anskaffelse av en bok. Men nå er det jo ikke så ofte man finner slike dype historier bygget på litteratur i et spill da :)

Endret av Swayne
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

PC-en min klikket, og siden The Witcher lagrer savene i My Documents, ble dem slettet når jeg formaterte den ene harddisken. Kan noen legge savene sine ut på nettet?

Skal vi se, jeg var vel i, nå husker jeg ikke hvilket nummer akten har. Men det er det området et stykke sør for hovedbyen. I begynnelsen av akten er man på en strand, og lenger innover finner man svære marker med høyt gress.

 

Så hvis noen har kommet lengre enn dette, og vil legge ut mappen med savene, så hadde det vært flott (Det er vel bare til å legge mappen i My Documents?).

Lenke til kommentar

Det som stopper meg i spillet er at jeg ikke vet hva som er "den beste" talent-builden. Hvis jeg bare slenger poeng der det ser bra ut, er jeg redd for å ødelegge karakteren min så det blir umulig etterhvert. Er bare i Act 1, og hver gang jeg leveler tenker jeg "åh nei, så var det dette igjen.."

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det som stopper meg i spillet er at jeg ikke vet hva som er "den beste" talent-builden. Hvis jeg bare slenger poeng der det ser bra ut, er jeg redd for å ødelegge karakteren min så det blir umulig etterhvert. Er bare i Act 1, og hver gang jeg leveler tenker jeg "åh nei, så var det dette igjen.."

 

Det burde du egentlig ikke bry deg så mye om.. Du trenger hvertfall ikke grue deg til lvlinga :p Bare velg det du synes virker bra, og som passer til hvordan du spiller. Kommer nok aldri til å bli slik at du sitter fast p.g.a dette.

 

Kos deg heller med spillet i sin helhet og ikke la tanken på talents ødelegge opplevelsen din. Du greier uansett ikke å ødelegge karakteren med feil talent-build.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Det som stopper meg i spillet er at jeg ikke vet hva som er "den beste" talent-builden. Hvis jeg bare slenger poeng der det ser bra ut, er jeg redd for å ødelegge karakteren min så det blir umulig etterhvert. Er bare i Act 1, og hver gang jeg leveler tenker jeg "åh nei, så var det dette igjen.."

 

Ta det med ro, du skal måtte jobbe ganske så hardt for ikke å ha et brukbart sett med talenter. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...