Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips


Anbefalte innlegg

Kan man lage en karakter som er rent magibasert og klare seg like godt som en fighter?

Altså bruke alle talents på Signs istedet for sverd-skills. Da må du vel slite kolossalt tidlig i spillet, du får jo ikke Ignis før 10-15 timer uti spillet? (har ikke spilt så langt fordi jeg ble lei all loadinga, og nå er jeg borte på juleferie).

 

Ja, jeg regner med at du kan ha en del problemer tidlig i spillet. Men om du bruker den runen som stunner fiendene kan du gjøre et "coup de grace" på dem etter å ha stunnet dem, noe som er veldig effektivt. Første gang jeg rundet spillet hadde jeg en strength, dexterity basert karakter med de fleste points på strong steel og silver. Men jeg valgte også points på den stun runen og tok derfor de fleste humanoider når det var en mot en :p

 

Har aldri prøvd å fullføre som ren magibasert karakter men regner med at det ikke er lett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bah, jeg begynner å bli sikkelig skuffet over spillet.

 

JA, den er rålekker.

JA, den har en fantastisk fortelling.

JA, den er moro å spille.

 

 

Men jeg klarer ikke å komme forbi det at alle folka i spillet ser like ut. Særlig når du skal snakke med "quest folk" som har "navn" og skal drive fortellingen videre....men ser jo helt lik ut alle andre fra start byen!!!!

 

Det er som om spillet har bare 8-10 ansikter....og for meg så forvirrer dette meg helt !

 

Spillet er utrolig bra og mann lever seg i det (ivertfall meg), og når jeg plutselig kommer over folk som ligner helt 100% like andre blir jeg satt ut. "Oi! Det er jo han fra.......nei...det er ikke det"....hjernen min får vondt i hodet.

 

Kan du tenke det å se på en film også dukker hovedpersonen opp igjen som er helt lik men bare med annen navn...tror alle hadde vært forvirret.

Lenke til kommentar
Sånn det er når de skal ha hundrevis av folk i byene. Teknologien er vel ikke kommet langt nok til at de kan ha forskjellig ansikter på alle sammen. Da blir det kloner istedet.

Samme problemet i alle slike freeform-spill som GTA eller Oblivion/Morrowind også.

 

Det er ingen teknisk grunn til at de ikke skal kunne ha folk med mange forskjellige utseende løpende rundt, det er jo bare snakk om litt forskjellige typer polygon-oppsett og textures. Ok, hvis de hadde hatt tusenvis forskjellige npc-textures så kanskje... men her er det jo bare snakk om kanskje 10-20 ulike modeller totalt. Grunnen til at det er så få ulikt utseende NPC er nok heller at utviklerne er et relativt lite europeisk team, tror de måtte gjøre noen kompromisser for å spare tid.

Lenke til kommentar
Og som thomanil sier, det er ingen teknisk grunn til at de ikke skal få dette til.

 

Muligens ikke tekniske grunner, men det kan være andre årsaker, bl.a. tid og ressurser. En utvikler hadde følgende å si angående dette på det offisielle forumet:

 

Is the Witcher full of clones?

Ultimately it will be up to you to decide (after you played the game) but I think not.

 

We have about 150 character appereances and use them to fill about 90 hours of gameplay. Of course, we cannot use all of them in every one location - as they are nobles and peasants, humans, elves, dwarves, knights and thieves, witchers and mages and some of them are bound do a time or place. A bandit fits well in a bad neighbourhood in Vyzima, but would be out of place in the king's castle.

 

So it is clear, that we must re-use some appereances. It's a common practice in video games. All the main characters in the Witcher have their unique models so only commoners and minor some NPC's are re-used. Of course, in the ideal world, we would have more models - but in reality, preparing each character takes at least two weeks and costs serious money. So we had to stop at the humle number of 150 characters smileyef1.gif

 

And yes, there is a possibility, you would see three similar commoners in a crowded tavern. But in my opinion this is far away from an army of clones smileyef1.gif

Lenke til kommentar

Bare å få mange til å kjøpe spillet det. Jo mer det selger, dess større sjanse for oppfølgere med større budsjett, dog det ikke alltid er like positivt (f.eks. Oblivion).

 

Er enig med det at alle har like fjes ødelegger. Har ikke så å si alle RPG-er av denne størrelsen en enkel form for ansikts-generering nå om dagen?

Lenke til kommentar

Jeg Kjøpte The Witcher da det var nytt. og spillte det en del... kommet til chapter 3 eller noe.

men jeg gikk lei pga all loadinga. syntes de var veeldig lange. og så kom jo crysis og cod 4 så da satte jeg det på hylla igjenn.. har tenkt på å prøve det igjenn..

Lenke til kommentar
Jeg Kjøpte The Witcher da det var nytt. og spillte det en del... kommet til chapter 3 eller noe.

men jeg gikk lei pga all loadinga. syntes de var veeldig lange. og så kom jo crysis og cod 4 så da satte jeg det på hylla igjenn.. har tenkt på å prøve det igjenn..

 

Du vil bli overrasket. Loadingen er svært fort nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...