Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Plukket opp tråden igjen i jula etter at jeg hadde lastet ned den siste patchen. Positivt overrasket, de har virkelig gjort ting med loading\saving tidene! Merker stor forskjell når det gjelder små områder og områder jeg allerede har loadet, de må ha gjort noen lure grep med caching.

 

Anyways, såvidt begynt på Act III og storkoser meg. :)

Lenke til kommentar

Du må ha tre runes. De kan alle være earth runes, eller en miks av forskjellige runes. Når du har tre runes og et sølvsverd, vil du se et runesverd til salgs. Dette er sølvsverdet ditt kombinert med de tre runene, altså han "selger" deg det han kan lage. Kjøper du runesverdet, vil runesteinene dine bli borte, men så vidt jeg husker vil du sitte igjen med både et runesverd og et sølvsverd...

 

Vær obs senere i spillet på at med spesielle sverd du finner/kjøper er det ikke sikkert det lønner seg å oppgradere. På meg virker det som om oppgraderingene "sletter" bonusene som allerede er på sverdet. Dette har jeg i alle fall observert på stålsverd. For eksempel, jeg har nå et sverd med +50% damage og +30% på pain/bleeding/en til som jeg har kjøpt. Skulle jeg oppgradert dette med to røde og en gul meteoritt, ville jeg endt opp med et meteorsverd med +28% damage og +10% (var det vel) på pain. Mao betydelig dårligere.

Lenke til kommentar

Om du har funnet et spesielt sverd i spillet vil ikke dette bli forbedret av meteorittmetall, da vil smeden kun lage et standardsverd ut av meteorittene du har med deg. Jeg tenkte også først at her skulle det bli vei i vellingen, men den gang ei. :)

 

Tilsvarende om du finner et spesielt sølvsverd, dette vil ikke bli forbedret av eventuelle runer du finner.

Lenke til kommentar
Når det står damage +30% elns på sverda, hva mener de med 30%? 30% mer enn det sverdet jeg har? 30% mer enn en eller annen standard jeg ikke har fått med meg? Hva er best, det vanlige witcher sverdet, eller et med dmg + 30%?

 

 

De ekstra sverdene/våpene du får tror jeg er som bonus stats på dine Witcher våpen. Er helt "ubrukelig" eller fordi du kan ikke bruke dine egenskaper med dem.

 

Så finner du noe om har -30% tror jeg det betyr et trekk fra ditt ellers dmg grunnlag. Men disse "minus" våpene pleier også å ha andre stats på dem som øker noe annet.

 

 

Er ivertfall sånn jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Jeg har ett veldig godt tips til ett utrolig stilig våpen i tredje kapittelet. Det er bedre enn rødt og blått meteor sverd ;) Og det ser unikt ut! Jeg vil alikevel ambefale at du finner dette våpenet selv, siden når jeg fant det var det utrolig kult :p Men om du ikke har noen anelse i det hele tatt hvor det er, her er svaret:

 

 

Det er greit om du først får wyverns meat questen hos innkeepern i rikmanninnet i rikmanndistriktet av Vizima. Deretter drar du til swampen helt til du finner wyverns. En stor gruppe royal wyverns er samlet på en øy, jeg tror helt nord på kartet. De er de eneste wyverns i swampen på tredje kapittelet. Så, bare ta å drep alle sammen (lett på novice og intermediate, noe ganske annet på professional) og gå bort til liket som ligger øverst på øyen. Ta allt liket har og du får ett FETT sverd som jeg nesten var fristet til å ta med meg hele spillet igjennom, men fant dessverre bedre våpen etterhvert :( Du får også ett brev som åpnet en ny quest, eller gir i alle fall informasjon om han merchant kompissen din.

 

Endret av Wartom
Lenke til kommentar

Har ikke helt skjønt poenget med de småvåpnene du kan ha i egne slots, nei. Sånne små økser eller daggers. Kan jo ikke bruke Witcher-angrepene med de, så de må vel aldri være i bruk. Men hvis de gir ekstra stats ved equip er det jo forståelig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Har ikke helt skjønt poenget med de småvåpnene du kan ha i egne slots, nei. Sånne små økser eller daggers. Kan jo ikke bruke Witcher-angrepene med de, så de må vel aldri være i bruk. Men hvis de gir ekstra stats ved equip er det jo forståelig.

 

 

Disse våpnene er helt ubrukelige i allt utenatt når du spiller på den høyeste vanskelighetsgraden. Om du baserer deg på magi, vil det å bruke slike våpen mest sannsynlig være det best alternativet.

Lenke til kommentar

Kan man lage en karakter som er rent magibasert og klare seg like godt som en fighter?

Altså bruke alle talents på Signs istedet for sverd-skills. Da må du vel slite kolossalt tidlig i spillet, du får jo ikke Ignis før 10-15 timer uti spillet? (har ikke spilt så langt fordi jeg ble lei all loadinga, og nå er jeg borte på juleferie).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...