Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips


Anbefalte innlegg

Helt utrolig. Hadde problem med den nye patchen, så jeg prøvde reinstall for å se om det hjalp. Nå etter reinstall nekter spillet til og med å starte i det hele tatt, kopibeskyttelsen tror ikke lenger at jeg bruker original-DVD. Og dette er med ærlig kjøpt spill, på en burk uten daemon tools eller annet "snusk" installert.

 

Er det rart folk driter i pc og hopper over til konsoll?

 

So long, jeg arkiverer Witcher og koser meg med Mass Effect istedet nå.

 

Ikke rart nei. Pirater ødelegger spillbransjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått testet det ut litt etter å ha skaffet meg det på fyfy måten.

 

Må si jeg liker det jeg ser, lite fokus på gear og mer fokus på historie og interaksjon mellom karakterene. Fighting systemet er også genialt, trenger jo litt erfaring for å mestre det.

 

PCn min sliter litt med å kjøre det da, hakkete mellomsekvenser og jeg tror spillet krever mer en 1gb ram som jeg har. Hadde større problemer med Gothic 3 da :p

 

Har 360 ventende i posten og Mass Effect liggende ved siden av meg, så kan nok ikke si jeg vil investere i dette spillet med det første.

Lenke til kommentar

Vil noen forklare meg hvordan man slåss i barefight vellykket, man skal vell gjøre det motsatte som med sverd at man IKKE slår når den knyttneven med gult kryss i dukker opp ? ble veldig provosert av fist figthen jeg hadde med en fyr.......jeg trykket slå men merklig nok så slo han aldri...motstanderen slo derimot og traff hver eneste gang. Ikke særlig bra akkurat det systemet der. Har ikke mottat spillet mitt ennå så dette var fra demoen.

Lenke til kommentar

Barfighter er vanskelig å skjønne ja :hmm: Trur det er nesten samme system som med sverd?, men husk å forsvar deg med å holde inne høyre museknapp med engang du har slått, ellers så funker det ikke å forsvare seg. Du skal vel egentlig klare å banke alle i barfighter uannsett så er ikke noe stort problem om du ikke skjønner det, slå, forsvar deg, slå osv..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Kan flere bekrefte at den nye patchen funker på gamle savegames?

 

JA, den gjør det, noe som også er nevnt to ganger over.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Barfighter er vanskelig å skjønne ja :hmm: Trur det er nesten samme system som med sverd?, men husk å forsvar deg med å holde inne høyre museknapp med engang du har slått, ellers så funker det ikke å forsvare seg. Du skal vel egentlig klare å banke alle i barfighter uannsett så er ikke noe stort problem om du ikke skjønner det, slå, forsvar deg, slå osv..

 

Oppskrift på å vinne barfighter:

 

1. Hold inne høyre museknapp for å dukke/blokkere, vent til motstanderen har langet ut etter deg.

2. Klikk venstre museknapp en gang slik at Geralt slår, dette tar et sekund eller to, og om du klikker før slaget er ferdig begynner Geralt på et nytt uten at det første blir fullført.

3. Etter du har truffet motstanderen, hold inne høyre museknapp på nytt.

 

Ganske enkelt å vinne de kampene jeg har vært borti frem til kapittel 3, ihvertfall, med denne taktikken.

Lenke til kommentar

Har kommet til Act III og hygger meg med spillet. Men nå har jeg opplevd noe rart med grafikken. Det oppstår røde, bevegelige og nesten flammeaktige flekker ulike steder i bildet. Trodde det kunne skyldes varmeutviklingen i grafikk-kortet (8800 GTS, 640 Mb), men det virker som om det oppstår uavhengig av temperatur. Har innstallert siste patch. Og opplevde ikke dette før....Men nå har jeg ny maskin amd 6400+ og flytta over mine savegames fra en gammel harddisk til min nye innstallering. Savegamesene fungerer fint, men det er er altså disse røde, bevegelige flekkene jeg gjerne vil bli kvitt....

 

Har andre opplevd dette? Tips?

Lenke til kommentar
Hmm, du kanjo kanskje stille på instillingene til grafikken (kanskje noe feil der), eller prøve å laste ned alle drivere og microsoft greia :thumbup:

 

Anbefaler deg å søke litt her, siden dette er en side med mange flere brukere enn det er på dette forumet, og kanskje disse kan hjelpe deg da...

http://www.thewitcher.com/forum/

 

 

Takk for tipset - men finner ingen svar der heller. Kan jo prøve å poste selv. Det eneste er en som virker og ha et tilsvarende problem når han kjører SLI - men ingen kommer med noen løsning....jeg kjører ikke SLI

 

Vestlia: Hvilken temp. holder grafikk-kortet ditt når du spiller? Mitt har jo "idle" på 55 og går så oppover ved load. Har skjønt at 8800 kortene blir ganske varme, men hvis problemet mitt skyldes varme burde det jo ikke komme ved temp 55-60....

Lenke til kommentar

Jeg har idle på ca. 53-57 grader, og jeg vil anta at den kommer opp i ca. 70-75 grader når jeg spiller The Witcher ( er ikke helt sikker dog). I alle fall, problemet mitt var ikke veldig omfattende, for jeg så jo hele skjermen, men i uteområder osv. var det litt plagsomt med hvite prikker enkelte ganger...

 

Har dessverre ikke mer hjelp å gi deg nå på stående for, men anbefaler deg å poste i The Witcher forumet der det også sitter moderatorer som har vært med å lage spillet ;)

Endret av vestlia
Lenke til kommentar
Sliter fortsatt med disse røde, flammelignende prikkene som dukker på ulike steder i bildet uansett hvor jeg er....de forsvinner når jeg f.eks. har en samtale med noen eller ved cutscenes, men ellers er de der hele tiden....irriterende....

 

Sikker på at det ikke er følgende av en potions du har drukket? Hadde noen rødlignende dotter som svirra rundt på skjermen i siste akt eller noe, da etter jeg hadde drukket en potion. Tror det var warewolf eller noe.

Lenke til kommentar

Har et spm. om ingame/story, så jeg legger det i spoiler-klausul:

 

 

Jeg lurer på en ting, har nettopp begynt å spille og ganske i starten, når jeg skal tenne 5 Eternal Fire for presten, så møter jeg ved det siste Eternal Fire alteret en dame som blir plaget av noen menn. Jeg dreper disse ganske enkelt og går med på å følge henne hjem. På vei hjem til henne derimot så møter vi endel sånne demon dogs og de dreper henne. Har hun en vital rolle i spillet eller gir en belønning jeg ikke "kan gå glipp av" ? Isåfall må jeg loade til før jeg møter henne.. Hvis ikke så kan hun godt være dau for min del, så jeg kan fortsette å spille.. ;)

 

Endret av dekar24k
Lenke til kommentar
Har et spm. om ingame/story, så jeg legger det i spoiler-klausul:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Hun har ingen viktig rolle i spillet så vidt jeg vet. Bringer du henne hjem i live, så ber hun deg om å ta med en flaske vin til den gamle mølla ved solnedgang, slik at dere kan "leke" litt. Belønningen blir da et nytt kort i samlingen din.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...