Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips


Anbefalte innlegg

Er et bra spill, men jeg har lest boka så jeg likte det ikke historiemessig.

I boka (det er bare kommet en på norsk) så bruker han timesvis med planlegging

og potions etc. Før han dreper et monster. Da mener jeg ETT monster.

I spillet dreper man etter det jeg har forstått hauevis av dem...

Nei, det er bare to i hele spillet

 

Jeg vil da kalle drowners, vampyrer, liketere etc monster også, men det er forståelig at en vanlig spiller ikke makter å bruke mye tid på å skaffe materiale til å drepe ETT monster :p Det er ett spill tross alt, det krever litt mer "action".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spiller du på Hard har potions nesten alt å si i kamper fremover, det står også når du velger vanskelighetsgrad. Så de har nok lagt hovedvekt på det på den værste vanskelighetsgraden.

 

Folk syter på forumer om at det er så ubervanskelig på Hard, da har de ikke skjønt hvor viktig potions er.

 

Men jeg sitter på gjerdet og venter på ny patch. Er så lange loadetider at jeg blir hele tiden distrahert av andre ting mens jeg venter på loading konstant inn og ut av hus eller areas. Er bare i Act 1 og quester rundt den første landsbyen. Og viser det seg at noe kødd skjer med gamle saves, er det like greit å ikke spille for langt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Se på dette bildet: http://media.pc.ign.com/media/682/682220/img_5002708.html

 

Legg merke til hvor mange like folk det er, bare på det ene bildet fra byen... (2 menn med rar lue, 3 helt like menn med rød genser og 2 identiske damer med lilla lue i bakgrunnen..)

 

Utrolig at de ikke har tatt seg bryet med å lage noen flere npc modeller :hmm: Eller i det minste noen flere variasjoner. Lage flere klestyper f. eks. Forskjellige modeller for overkropp, bein, ansikt osv. og bare rotere på disse. Ville skapt mye mer variasjon.

 

Demo ute nå btw.. Bare i tilfelle noen som vil teste det ut ikke har fått det med seg :p

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Spillt demoen en stund nå. Den var faktisk sinnsykt bra :) Virker som et utrolig fett spill.

 

Men jeg legger faktisk merke til alle de like npcene. Utrolig plagsomt :hrm: Pluss loadingtidene som er et helvete.. men det er stort sett de eneste minusene. Gameplay, slossingen, historie, lyd og musikk er noe av det bedre jeg har vært borti.

 

Satser på at noe av loadingtidene blir borte når neste patch kommer. Da vil dette bli en verdig konkurrent til årets spill.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Noen som kjører The Witcher i f.eks Vista 64 bit? For jeg har testet Gothic 3 i både XP 32 og Vista 64 bit på samme maskine, og loade tidene i Vista 64 går dobbelt så fort som i XP 32. Har sett andre også på nett hevde det samme.

 

Jeg spiller DEMOEN i vista 64-bit. Loade tidene er der, men de er ikke så ille som jeg hadde regna med.

 

Loading av en savegame går unna på ca. 13-15 sek. Loading inn i hus tar 5 sek. Loading ut av husene igjen tar ca. 7-9 sek. Quicksaving fikser den på ca. 3 sek. quickload tar ca 7-8 sek.. Skulle gjerne gitt litt mer nøyaktige tall, men jeg er ikke hjemme akkurat nå. Men det er hvertfall ganske riktige tider.

 

Kunne sikkert ramsa opp mer, men du skjønner sikkert greia.. Det tar ikke så veeeldig lang tid, men det er alt for mye loading. Skulle gjerne slippi load når man går ut og inn av et hus f. eks. Det er det som er mest plagsomt. Pluss at quicksave ikke burde ta mer enn 1 sek. Man skal helst ikke bli avbrutt. Vil nevne Oblivion som hadde perfekt quicksaving. Men Oblivion hadde også loading inn og ut av hus btw.. Loadingtidene er TW er litt plagsomme, men ikke noe jeg ikke greier å leve med.

 

Det sies at Loadingtidene skal bli mindre og kortere med den nye 1.2 patchen da. Den skal visst nok komme ut rett før jul.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Det sies at Loadingtidene skal bli mindre og kortere med den nye 1.2 patchen da. Den skal visst nok komme ut rett før jul.

 

Jepp. Hadde jeg vært en av dere som ikke har spillet enda, ville jeg ventet til patchen var sluppet før jeg begynte. Personlig er jeg så godt som ferdig med spillet, og orker ikke starte på nytt igjen bare for å få litt kortere loadetider. Men en gang i tiden, når jeg skal spille det om igjen kanskje, så blir det nice med patcher :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt The Witcher så mye i det siste PGA Mass Effect men har nå tatt det opp igjen og er i slutten av tredje kappitelet. Jeg spiller The Witcher på en Møkka pc så loading tidene er velig lange, men takket være TV rett vedsiden av PC-en tenker jeg ikke så mye på det.

Lenke til kommentar

Fy faen så bra spill! Runda det nettopp, og til tross for tekniske problemer med loading og litt crashing er dette en av mine topp 5 spillopplevelser, gjennom tidene! Historien, ah jeg får gåsehud bare av å tenke på den, du blir så involvert og engasjert, mye takket være de moralske spørsmålene du får hele tiden. I tillegg til å være engasjerende generelt sett har historien også en haug geniale plot-twists, som får deg til å sitte på stolen til siste slutt. Apropos slutt, dette er sånn de skal lages! Utrolig bra, skal ikke røpe mer enn at hele slutt sekvensen fikk meg til å begynne å lure på om jeg virkelig gjør det rette i å hevne meg, og de andre valgene jeg har gjort tidligere..

 

En ting var litt forvirrende med slutten dog:

 

Slutten, altså det aller siste med den "filmen" (totally kick-ass btw) forvirret meg noe. Hvem var det egentlig som prøvde å drepe kongen? Det så litt ut som Geralt selv, en klone kanskje?

 

 

I tillegg er selve spillet veldig morsomt, for min del er kampsystemet perfekt. Det er spennende å se på, og selv om du bare trykker på musa i ny og ne føles det som om du bidrar aktivt til at Geralt sparker monsterrumpe gjennom spillet.

Questene er veldig morsomme og varierte, faktisk, til forskjell fra uttalige andre RPGs. Det føles i hvertfall sånn, muligens er det historiene og dialogene så får alt til å virke fresht og morsomt.

 

Trodde ingenting kunne toppe alt det andre herlige i år, men min personlige GOTY går til "the Witcher". En oppfølger please, CD Projekt?

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
En ting var litt forvirrende med slutten dog:

 

Slutten, altså det aller siste med den "filmen" (totally kick-ass btw) forvirret meg noe. Hvem var det egentlig som prøvde å drepe kongen? Det så litt ut som Geralt selv, en klone kanskje?

 

Ja, skjønte heller ikke helt det... Kansje noe som bare de som har lest bøkene ville forstå. :s

Lenke til kommentar
Noen som kjører The Witcher i f.eks Vista 64 bit? For jeg har testet Gothic 3 i både XP 32 og Vista 64 bit på samme maskine, og loade tidene i Vista 64 går dobbelt så fort som i XP 32. Har sett andre også på nett hevde det samme.

Bytta fra xp32 til vista 64. la på to gig ram, samt erstatta en X2 4200 med E6850. tok aldri tia på loading, men det går sykt mye fortere nå. Problemet med loadinga er ikke tida, men at det blir så mye av det. Spesielt når du må bytte mellom by/hus/kro/by/hus.

Men, jeg syns ikke dette er nok til å ødelegge spillet. Storkoser meg, og har dette helt klart som et av de beste i 2007.

Lenke til kommentar
Noen som kjører The Witcher i f.eks Vista 64 bit? For jeg har testet Gothic 3 i både XP 32 og Vista 64 bit på samme maskine, og loade tidene i Vista 64 går dobbelt så fort som i XP 32. Har sett andre også på nett hevde det samme.

Bytta fra xp32 til vista 64. la på to gig ram, samt erstatta en X2 4200 med E6850. tok aldri tia på loading, men det går sykt mye fortere nå. Problemet med loadinga er ikke tida, men at det blir så mye av det. Spesielt når du må bytte mellom by/hus/kro/by/hus.

Men, jeg syns ikke dette er nok til å ødelegge spillet. Storkoser meg, og har dette helt klart som et av de beste i 2007.

 

Helt enig med deg der. Det er ikke tiden som er problemet, men hvor ofte det må loade.. Jeg har 4 GB ram, Q6600 og 64-bit. Går ganske fort å loade.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...