Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips

Anbefalte innlegg

Hvordan mener dere slosse systemet bør være da?

Noe av det samme som f.eks. Oblivion har.. da føles det virkelig ut som du er med på å sloss :)

NEI NEI, herregud, det er det verste systemet for RPG spill. Bedre med sånn som Baldurs Gate 2, Neverwinter Nights osv. Dice og statistik. Treff og bom.

Det er SÅNN rpg skal være.

Hvis du mener sånn som f.eks i wow der du trykker på en knapp med tegn på eller no som har en spesiell handling, er jeg VELDIG uenig, og vil si at det er med på å ødlegge RPG spill for godt. Gir abselutt ingen innlevelse om at du er med på sloss, og gir heller en såpass kjedlig opplevlese at spillet kan bli ødlagt. Men er vel smak og behag.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan mener dere slosse systemet bør være da?

Noe av det samme som f.eks. Oblivion har.. da føles det virkelig ut som du er med på å sloss :)

NEI NEI, herregud, det er det verste systemet for RPG spill. Bedre med sånn som Baldurs Gate 2, Neverwinter Nights osv. Dice og statistik. Treff og bom.

Det er SÅNN rpg skal være.

Hvis du mener sånn som f.eks i wow der du trykker på en knapp med tegn på eller no som har en spesiell handling, er jeg VELDIG uenig, og vil si at det er med på å ødlegge RPG spill for godt. Gir abselutt ingen innlevelse om at du er med på sloss, og gir heller en såpass kjedlig opplevlese at spillet kan bli ødlagt. Men er vel smak og behag.

Enig (til en viss grad). Men sånn er det ikke i Witcher. Selv om du bruker musa, så skifter du mellom stances, og må trykke "jevnlig", i rett timing. Forstår ikke hvorfor dette er så veldig annerledes enn God of War f.eks (bortsett fra at du vel må klikka på fienden).

Witcher sitt kampsystem blir på en måte en blanding av WoW og Oblivion.

Er rimelig sikker på at kampsystemet vil være gøy nok. Og det eneste du gjorde med våpen i Oblivion var jo å spamme venstre museknapp uansett..?

Lenke til kommentar

Ja jeg liker ikke sånn type gameplay jeg heller, jeg klarer det ikke. Ihvertfall i sånne type spill så må jeg styre slåssingen selv for da lever man seg mer inni spillet og fiendene blir interessant. Slike spill som dette finner jeg ikke utfordrende, er ikke overrasket at enkelte er uenig med meg siden det er flere millioner som spiller WoW tross alt. "click click click, yes i am the master of the sword, fear me" yeah right >_>

Endret av Avean
Lenke til kommentar
Er rimelig sikker på at kampsystemet vil være gøy nok. Og det eneste du gjorde med våpen i Oblivion var jo å spamme venstre museknapp uansett..?

Joa egentlig, men det fungerte utmerket, og du kan gjøre mere komboer på en måte, i klikk spill er alt så planlagt på en måte. Litt vansklige å forklare, men all slossingen fungerte bare mye bedre i oblivion enn i f.eks Two Worlds(synes jeg da), og mye mer moro. MMPORG slossing suger rett og slett, men nå skal jeg prøve The Witcher først før jeg slenger mer dritt. En blanding av wow og oblivion høres ut som Two Worlds, noe jeg ikke liker :p Men for se..

Lenke til kommentar
Foreslår at alle som laster ned spillet, og liker det, faktisk kjøper det. CD Projekt er ikke akkurat en stor arrogant utvikler. De trenger all støtte de kan få. :)

Av erfaring så ender det nok opp med at jeg bruker et par dager på å laste det ned, så glemmer jeg spillet mens jeg spiller Crysis demoen, så når jeg er ferdig med å leke i demoen blir det 1-2 dager med The Witcher spilling før HGL kommer i posten.

For mange spill, for liten tid. :wee:

Lenke til kommentar

Mitt førsteinntrykk så langt:

Gameplay og kontroller: 9/10

Dette er ikke Oblivion, Gothic eller Two Worlds. Dette er The Witcher. Mere action og kontrollene er annerledes. Spesielt slåssingen er annerledes her, på en positiv måte. Man må time og trykke riktig for å få noen heftige komboer. Dobbeltrykking så dodge og det er mere. Jeg liker det, elsker det faktisk. I stedet for å trykke vilt på musknappen som i Oblivion og andre RPG spill, er det mere timingen her som gjør om du får et bra slag. Det er noe som en må bli vant med, er ikke noe en kan mestre etter 5 min.

Når det sitter inne så vil man ikke tilbake til det gamle systemet.

Grafikk: 9/10

Bedre enn dette her blir det vel ikke. Dette er ikke Crysis, men til å være et rollespill så er det noe av det aller beste jeg har sett. Snakker da ikke bare om detaljene som også er råflotte, men hvordan det hele ser ut og passer inn i sjangeren som dette spillet her.

Det er litt dystert, skummelt og samtidig vakkert.

Lyd og Stemmer: 10/10

Bedre atmosfære får man ikke i et spilll lydmessig. Kvaliteten oser av orkester musikk som passer perfekt i spillet. Jeg synes stemmene også er utrolig bra. Det er varierte stemmer og Engelsken sitter perfekt.

Historie: 10/10

Kan starte med å si at introen er noe av det beste jeg har sett. Gåsehud faktor i aller høyeste grad. Skal ikke røpe noe fra historien, men du sitter godt plantet i stolen/sofaen og glemmer tid og sted som en skikkelig god film.

Førsteinntrykket er råbra. Jeg elsker det og hvordan de har klart å fange meg inn i The Witcher. Det er noen småting som spillet hopper av og til ut til Vista så jeg må passe på save ofte. Det kommer en Patch 26.10 så regner med at det blir ordnet der.

Alt i alt er jeg utrolig fornøyd med The Witcher og nå mine herrer og damer må jeg tilbake til min fantasi verden, mitt sted der jeg skal fortsette på min ferd.

115430.jpeg

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Mitt førsteinntrykk så langt:

Gameplay og kontroller: 9/10

Dette er ikke Oblivion, Gothic eller Two Worlds. Dette er The Witcher. Mere action og kontrollene er annerledes. Spesielt slåssingen er annerledes her, på en positiv måte. Man må time og trykke riktig for å få noen heftige komboer. Dobbeltrykking så dodge og det er mere. Jeg liker det, elsker det faktisk. I stedet for å trykke vilt på musknappen som i Oblivion og andre RPG spill, er det mere timingen her som gjør om du får et bra slag. Det er noe som en må bli vandt med, er ikke noe en kan mestre etter 5 min.

Når det sitter inne så vil man ikke tilbake til det gamle systemet.

Grafikk: 9/10

Bedre enn dette her blir det vel ikke. Dette er ikke Crysis, men til å være et rollespill så er det noe av det aller beste jeg har sett. Snakker da ikke bare om detaljene som også er fåflotte, men hvordan det hele ser ut og passer inn i sjangeren som dette spillet her.

Det er litt dystert, skummelt og samtidig vakkert.

Lyd og Stemmer: 10/10

Bedre atmosfære får man ikke i et spilll lydmessig. Kvaliteten oser av orkester musikk som passer perfekt i spillet. Jeg synes stemmene også er utrolig bra. Det er varierte stemmer og Engelsken sitter perfekt.

Flott innlegg! Håper bare mitt kommer i posten i dag *ber til alle eksisterende/oppfunne guder*

Historie: 10/10

Kan starte med å si at introen er noe av det beste jeg har sett. Gåsehud faktor i aller høyeste grad. Skal ikke røpe noe fra historien, men du sitter godt plantet i stolen/sofaen og glemmer tid og sted som en skikkelig god film.

Førsteinntrykket er råbra. Jeg elsker det og hvordan de har klart å fange meg inn i The Witcher. Det er noen småting som spillet hopper av og til ut til Vista så jeg må passe på save ofte. Det kommer en Patch 26.10 så regner med at det blir ordnet der.

Alt i alt er jeg utrolig fornøyd med The Witcher og nå mine herrer og damer må jeg tilbake til min fantasi verden, mitt sted der jeg skal fortsette på min ferd.

115430.jpeg

Flott innlegg! Bare håper at spillet ligger i postkassen i dag! *Ned på alle fire og ber til alle eksisterende og oppdiktede guder*

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Joa egentlig, men det fungerte utmerket, og du kan gjøre mere komboer på en måte, i klikk spill er alt så planlagt på en måte. Litt vansklige å forklare, men all slossingen fungerte bare mye bedre i oblivion enn i f.eks Two Worlds(synes jeg da), og mye mer moro. MMPORG slossing suger rett og slett, men nå skal jeg prøve The Witcher først før jeg slenger mer dritt. En blanding av wow og oblivion høres ut som Two Worlds, noe jeg ikke liker :p Men for se..

En blanding blir litt feil. Mente at det er en mellomting. Du kan ikke sitte på ræva etter å ha klikka en gang, men du trenger heller ikke trykke vilt på museknappen (noe jeg ikke liker)

Og til dere som "hater på" MMORPGs så forstår jeg dere på en måte, men det er jo ikke bare å trykke på fienden og se på. Du har jo en haug med forskjellige skills du kan/bør bruke, og du må bruke de på rett tid. Noe som gjør at du må følge med.

Foreslår at alle som laster ned spillet, og liker det, faktisk kjøper det. CD Projekt er ikke akkurat en stor arrogant utvikler. De trenger all støtte de kan få. :)

Amen brotha! Blir nesten bare sur når jeg leser om folk som laster ned dette spillet. Hvis denne trenden fortsetter (folk laster ned singleplayer spill i stedet for å kjøpe) så kommer det bare til å være online spill igjen på markedet, og bare de største utviklerne vil overleve.

CD Projekt er en liten og ung utvikler, og utgiveren deres Atari er i pengetrøbbel. Dette driter kanskje dere i, men liker dere spillet, så kjøp det! Kanskje vi får Witcher 2 engang! Jeg har i hvertfall lyst til å se mer fra CD Projekt..

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Har bestilt The Witcher, det er sannsynligvis et meget gjennomført spill, men mangelen på rustning og våpen drar ned veldig mye for min del, en ekte RPG må blant annet fokusere på slike ting i stor grad. En flott historie og god karakterutvikling er ikke nok for å få topp score i min bok. Å se sin karakter i samme uniform/klær/rustning og samme våpen fra start til slutt er helt tragisk.

Lenke til kommentar
Hmm, vurderer seriøst om jeg skal ha dette nå... Men hvordan spesifikasjoner har dere på pcene deres, og hvordan kjører det?

Har Asus C90 med de spesifikasjonene som står i signaturen. Vil dette kjøre The Witcher med mye eyecandy?

Kjører det på Toshiba X200 og det går bra med alt på i 1366x768.

kjører jeg 1680 x 1050 så går det litt tregt her og der, liker og ha skikkelig flyt.

Bruker siste drivere (167.26) og i 3DMark 06 ligger jeg på 5200 poeng i 1280x1024.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
OOOOH her kommer den store tøffe slosskjempen... men nei.. faen.. oi.. et stakittgjerde som når meg opp til anklene, nei da må vi snu og finne en annen vei.. <-- irriterer meg at slikt fortsatt skjer i 3dspill.. men men..

Litt sånn som i Fable ja, men større områder. Har sett video der han løper gjennom åker og i slikt så det blir sikkert flere muligheter til å gå steder utenom veien.

Hmm, regner med at det kommer til å kjøre ganske bra i 1024x768 eller 1280x960 på min da, siden GPU en fikk ytelse på 3400 i 3DMark 06!

Men en ting jeg er litt usikker på, hvor mye har oppløsningen å si i spill?

På min 17" er det helt greit å spille i 1366x768.

Lenke til kommentar

Har fulgt litt previews og gameplayvideoer fra "The Witcher" en god stund, ser ut til at jeg har noe å glede meg til skal jeg ta deg på ordet VistaGames, en godt skrevet liten "review" der. Får satse på at lokale Spaceworld har gjort jobben og tar det inn ><

Siste preview jeg leste skrev de at fokus på "item-upgrades" osv ikke var så stor, personlig synes jeg dette er noe av det absolutt morsomte med RPGs, det er ikke blitt for lite av nye items å hige etter vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...