Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte det i dag. Virker imponerende den snaue første timen som jeg har spilt til nå i hvert fall.

 

Spiller i 1650x1080, all grafikk satt til høyeste valg. Spiller med windows vista. Bruker siste patch til spillet, siste offisielle (ikke beta) driver til nVidia - og hadde tidligere installert den vista hotfix'n fra Microsoft som kom ut tidligere i høst og som nevnes på oppstartsmenyen til spillet. (Samme hotfix patch fra Microsoft er nødvendig for flere spill under Vista - så noen av dere har den kanskje allerede slik jeg hadde).

 

Ramlet ikke ut en eneste gang under den snaue timen jeg spilte, skal spille litt senere i kveld så får jeg se.

 

Smooth frame rate, lekker grafikk, interessant combatsystem, interessant start på historien. Dette virker lovende. Jeg hoppet over Two Worlds da det kom etter å ha prøvd demoen til det. Men dette derimot... spennende virker det som.

 

Negativt: Virker som det er mye loading bare for å gå gjennom den minste dør liksom... Vi får se hvor irriterende det blir etterhvert. Men hvis resten fortsetter slik starten var, så kan jeg leve med det.

 

Edit: systemet mitt: Quad Core E6600 2,4 GHz, 2Gb RAM, Nvidia 8800GTX 768Mb

 

Du har nok gått glipp av noen ved å hoppe over Two Worlds....Det må jeg bare si :)

Lenke til kommentar
Kjøpte det i dag. Virker imponerende den snaue første timen som jeg har spilt til nå i hvert fall.

 

Spiller i 1650x1080, all grafikk satt til høyeste valg. Spiller med windows vista. Bruker siste patch til spillet, siste offisielle (ikke beta) driver til nVidia - og hadde tidligere installert den vista hotfix'n fra Microsoft som kom ut tidligere i høst og som nevnes på oppstartsmenyen til spillet. (Samme hotfix patch fra Microsoft er nødvendig for flere spill under Vista - så noen av dere har den kanskje allerede slik jeg hadde).

 

Ramlet ikke ut en eneste gang under den snaue timen jeg spilte, skal spille litt senere i kveld så får jeg se.

 

Smooth frame rate, lekker grafikk, interessant combatsystem, interessant start på historien. Dette virker lovende. Jeg hoppet over Two Worlds da det kom etter å ha prøvd demoen til det. Men dette derimot... spennende virker det som.

 

Negativt: Virker som det er mye loading bare for å gå gjennom den minste dør liksom... Vi får se hvor irriterende det blir etterhvert. Men hvis resten fortsetter slik starten var, så kan jeg leve med det.

 

Edit: systemet mitt: Quad Core E6600 2,4 GHz, 2Gb RAM, Nvidia 8800GTX 768Mb

 

Du har nok gått glipp av noen ved å hoppe over Two Worlds....Det må jeg bare si :)

 

Har nok bare en annen smak. Hvis jeg lider og har det smertefult når jeg tester et spill, så gidder jeg sjelden fortsette med de bare fordi noen sier at om en par-tre timer så blir det morsommere. Nok av spill som fenger fra start og som greier beholde meg lenge nok :)

 

Men - smaken er som baken. og veit at mange liker two worlds.

Lenke til kommentar

Det løste dessverre ikke problemet mitt... Vurderer å laste ned driveren linka til av VistaGames, men er mulig dette vi deaktivere noen funksjoner på dataen min, så er veldig usikker!

 

Det beste hadde vært en løsning jeg kunne bruke nå, uten å oppdatere noe maskinvare ;)

 

Syns det rett å slett er elendig av CDPROJEKT å sleppe ut spillet, før de har fikset alle problemer. Det er rett og slett for dårlig... Spillet er topp det, men finner jeg ikke en løsning innen i morra eller søndag, leverer jeg sannsyneligvis spillet tilbake.

Lenke til kommentar
Men denne er jo hovedsakelig for Crysis og Timeshift! Er jo ikke sikkert det da vil løse problemet mitt? Og kanskje det isteden for vil gjøre maskinvaren ustabil eller at ytelsen blir dårligere?

Når en spillutvikler sier at man må bruke siste versjon av driverene, så mener de nesten alltid siste versjon tilgjengelig fra nVidia eller ATi, ikke siste versjon fra kortprodusenten. Produsenten sine drivere henger som regel godt etter referansedriverene fra brikkeprodusenten.

 

Generelt sett blir ikke maskinvaren ustabil når du installerer en ny driver, og ytelsen blir generelt bedre, noen ganger dramatisk, i alle fall hvis du har en nyere brikke.

 

Vil anbefale at du prøver nyeste driver tilgjengelig fra nVidia, slik spillutviklerene foreslår. Og apropos den siste posten din. Selv om du har problemer, så er det uvanlig mange som ikke har noen problemer som helst, og det er ikke sikkert de var klar over disse problemene med enkelte maskinkonfigurasjoner da de slapp spillet. The Witcher er faktisk overraskende fri for feil i forhold til mange andre utgivelser.

Lenke til kommentar
Men denne er jo hovedsakelig for Crysis og Timeshift! Er jo ikke sikkert det da vil løse problemet mitt? Og kanskje det isteden for vil gjøre maskinvaren ustabil eller at ytelsen blir dårligere?

 

Ytelsen blir ikke dårligere med nye skjermkort drivere.

Ta og legg de inn og kjør 3DMark 06.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar

Faen, hadde akkuratt tatt dissa på brua, og skulle skifte quest til å ta the Beast, og da klikka spillet i Vista :hrm:

 

Driveren gjorde noe bra dog, jeg får nå spilt en time isteden for 15min.... Håper CDProjekt kommer med en patch snart, for nå har jeg prøvd alt, og ikke noe funker! Det er rett og slett for dårlig!

Lenke til kommentar

Har samme problem selv - på to vidt forskjellige PC-er. Spilte på stasjonær-PC-en min da jeg var hjemme på perm dagen spillet kom ut. Så begynte det å klikke oftere og oftere. Nå får jeg bare spilt et par minutter før det klikker (omtrent der hvor jeg får mulighet til å redde ei dame fra noen banditter). På laptop'en som jeg bruker oppe i leiren kjører jeg Vista. Kopierte savegamet fra den stasjonære til den bærbare, og jeg har akkurat det samme problemet her. Virker mer som det er et problem med spillet, som genereres gradvis. Har visst lite å si hvilket OS man kjører og hvilket skjermkort en har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...