Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har også kommet til den sex-scenen med Marigold. Men vi si at det er ganske så mye sensurert ja, kommer et bilde over... Er det sånn dere også har det? Eller har jeg da en amerikansk versjon?

 

Isåfal hvis dette er det som er værst, forstår jeg ikke 18-års grensen på spillet!

 

 

Det blir mer utfordrende "cards" etterhvert enn det av Triss (dog ingenting som utfordrer norsk lov ;) ), men det som skjer i bakgrunnen er det samme. I forbindelse med én av sex-scenene i kapittel én, så hører man litt mer, dog ingenting visuelt. ;) Kan godt hende det er andre scener som også er annerledes i de andre kapitlene.

 

18-årsgrensa har nok vel så mye med blod og vold å gjøre, som sex. Og strengt tatt, bildene på kortene og tematikken rundt sex-scenene er nok til en 18-årsgrense her til lands.

 

 

Lenke til kommentar
Noen som kan si meg hva som er vits i de andre våpene uten om de to Witcher sverdene? Du kan jo ikke bruke dine egenskaper på de, så det er jo selvfølge at du bruker Witcher våpene. Er de bare for stats boost? Får du utnytte statsene uten at du bruker de i kamp?

 

Jeg finner fint lite info om dette.

 

Lurer på det samme..

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte The Witcher igår, og ble sugd rimelig kjapt inn i spillet. Stemning, grafikk, "verdenen" generelt virker veldig gjennomført. Faktisk føles stemningen bedre enn Oblivion. Synes kanskje ikke voice actingen og den engelske oversettelsen alltid er like solid, men det ødelegger ikke altfor mye. Forøvrig utrolig morsomt og harry å gjøre "erobringer" av noen av de kvinnelige NPC'ene du møter. :D

 

Og det er en lettelse å endelig spille et pc-spill som er noenlunde fri for bugs og irritasjonsmomenter SELV om det kommer fra en liten europeisk utvikler; kudos til CDProject for å ha satset på polish og kvalitet (ut fra hva jeg har sett så langt på min maskin iallfall, your mileage may vary...)

 

En ting jeg imidlertid irriterer meg grønn over: loadingen hver eneste gang du skifter fra innendørs til utendørs og omvendt. Maskinen min har 4gig ram, det må da for pokker være mulig å optimalisere litt for de av oss som har romslig minne i burken? Noen som vet om utviklerne har tenkt å patche inn litt smartere minne-caching snart?

 

Ellers veldig fornøyd så langt etter 3-4t spilling! :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar
Hvordan får man snakked med Odo? Tror jeg har solgt ringen jeg fikk fra the reverend. Vet ikke hva ringen het en gang så jeg kan kjøpe den tilbake...

Ringen må du kjøpe tilbake, ellers tror jeg ikke du vil komme deg igjennom kapittelet... Ringen heter noe sånt som "Eternal Fire Ring". Det er meningen du skal ta den på, og så vise ringen til Odo når du møter han. Du trenger også ringen når du skal snakke med de to andre.

Lenke til kommentar
Hvordan får man snakked med Odo? Tror jeg har solgt ringen jeg fikk fra the reverend. Vet ikke hva ringen het en gang så jeg kan kjøpe den tilbake...

 

Hjelpe meg, hvordan klarte du det? Det kom jo et langt "film" om ringen når du fikk den at du må vise den til folk. Også havner den på deg automatisk attpå.....

 

Dette er ikke noe "fps" spill der du bare klikker deg forbi alle frekvensene bare for å komme til action delen....her må du nok følge med.

Lenke til kommentar

Gjorde en masse ting før jeg kom til den delen av kapittelet, og hadde penger på hjernen in liten periode så så fant jeg fyren i Inn'et som jeg kunne selge ringer til. Solgte de 3 jeg hadde.

 

Slet litt med at spillet kræsjet akkurat på den sekvensen hvor jeg fikk ringen. Så mange ganger reloaded jeg og gikk inn og superklikket forbi sekvensen i håp om at det ikke kræsjet rett etter.

 

Fikk det til til slutt, men da var fokus på de andre questene... lett å glemme da :)

Lenke til kommentar

For å ikke ramle ut av spillet trykker du på "update" når du starter spillet. Altså når du får opp den menyen der du trykker play for å spille. Du kommer da inn på en side hvor man kan laste ned en patch+ litt lenger ned på siden er det en link til en update som gjør at spillet ikke hopper ut i vista.

 

Fungerer for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Kjøpte det i dag. Virker imponerende den snaue første timen som jeg har spilt til nå i hvert fall.

 

Spiller i 1650x1080, all grafikk satt til høyeste valg. Spiller med windows vista. Bruker siste patch til spillet, siste offisielle (ikke beta) driver til nVidia - og hadde tidligere installert den vista hotfix'n fra Microsoft som kom ut tidligere i høst og som nevnes på oppstartsmenyen til spillet. (Samme hotfix patch fra Microsoft er nødvendig for flere spill under Vista - så noen av dere har den kanskje allerede slik jeg hadde).

 

Ramlet ikke ut en eneste gang under den snaue timen jeg spilte, skal spille litt senere i kveld så får jeg se.

 

Smooth frame rate, lekker grafikk, interessant combatsystem, interessant start på historien. Dette virker lovende. Jeg hoppet over Two Worlds da det kom etter å ha prøvd demoen til det. Men dette derimot... spennende virker det som.

 

Negativt: Virker som det er mye loading bare for å gå gjennom den minste dør liksom... Vi får se hvor irriterende det blir etterhvert. Men hvis resten fortsetter slik starten var, så kan jeg leve med det.

 

Edit: systemet mitt: Quad Core E6600 2,4 GHz, 2Gb RAM, Nvidia 8800GTX 768Mb

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...