Gå til innhold

The Witcher. Førsteinntrykk og tips


Anbefalte innlegg

Synes det var bra at det ikke er noe hopping. Hvor ofte hopper du til dagelig egentlig? Det og at slossingen IKKE er som i Oblivion.

 

Det er tydelig at The Witcher har ikke latt seg påvirke av dummet ned rpg spill for FPS generasjonen (som Oblivion). Som en som har spilt rpg i mangen år er jeg svært gla at det endelig kom ut et verdig rpg spill. Selvom spillet er likevel mer adventure preget, er den svært bra utført. Baldurs Gate 2 er enda på Tronen, men The Witcher sitter fint ved samme bord sammen med Neverwinter Nights.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes det var bra at det ikke er noe hopping. Hvor ofte hopper du til dagelig egentlig?

 

Her hoppes det mye. Vanlig scenario når jeg skal på jobb er at alle hopper, noen springer og hopper og vi ser ut som en gjeng med gresshoppere på tur :p

 

Hadde det vært spill som Crysis uten hopping ville jeg nok klaget, men andre spill som The Witcher så er det liten vits å hoppe.

 

Det at det er tilgjengelig er fint, særlig når du ikke orker å gå hele veien rundt for å finne inngangen til en sti fordi stedet du prøvde å gå opp var dessverre 20 cm for høyt.

 

Vet ikke helt. Når jeg går tur i Oslo marka så pleier de aller fleste velge stien i stedet for å hoppe for å ta snareveier.

Endret av VistaGames
Lenke til kommentar
Håper man går med tastaturet? ikkje at man må trykke der man skal gå?

 

Dersom du liker med "FPS" stil så er det en kameravinkel som gir det noe ala Resident Evil stil (over skulder view) ved å trykke F1-F3 kan du velge forskjellige vinkler/stiler.

 

 

ja ok, men hvordan styrer man da? syres alt med musen elelr går man med tastaturet(WADS) ?

Lenke til kommentar
Det at det er tilgjengelig er fint, særlig når du ikke orker å gå hele veien rundt for å finne inngangen til en sti fordi stedet du prøvde å gå opp var dessverre 20 cm for høyt.

 

Vet ikke helt. Når jeg går tur i Oslo marka så pleier de aller fleste velge stien i stedet for å hoppe for å ta snareveier.

 

Hva i all verden snakker du om? >.>

 

Nå snakker vi om spillet, og at fyren bare stopper opp ved hindringer som rekker han opp til anklene. Så isteden for at han bare tar et steg opp på platformen til inngangen til et hus for eksempel, så går han rundt for så å følge den lille rullestol trappen for å komme seg til døra.

Lenke til kommentar
Håper man går med tastaturet? ikkje at man må trykke der man skal gå?

 

Dersom du liker med "FPS" stil så er det en kameravinkel som gir det noe ala Resident Evil stil (over skulder view) ved å trykke F1-F3 kan du velge forskjellige vinkler/stiler.

 

 

ja ok, men hvordan styrer man da? syres alt med musen elelr går man med tastaturet(WADS) ?

 

Det kan du velge selv :thumbup:

og joda han hopper, men det er bare når han skal nedi vannet foreks. :D

Lenke til kommentar
Nå snakker vi om spillet, og at fyren bare stopper opp ved hindringer som rekker han opp til anklene. Så isteden for at han bare tar et steg opp på platformen til inngangen til et hus for eksempel, så går han rundt for så å følge den lille rullestol trappen for å komme seg til døra.

 

Litt teit, men alikevel synes jeg det er greit at vi ikke kan hoppe i The Witcher.

Gameplayet passer bra i slike spill som dette her.

Lenke til kommentar
Synes det var bra at det ikke er noe hopping. Hvor ofte hopper du til dagelig egentlig?

 

Her hoppes det mye. Vanlig scenario når jeg skal på jobb er at alle hopper, noen springer og hopper og vi ser ut som en gjeng med gresshoppere på tur :p

 

Hadde det vært spill som Crysis uten hopping ville jeg nok klaget, men andre spill som The Witcher så er det liten vits å hoppe.

 

Det at det er tilgjengelig er fint, særlig når du ikke orker å gå hele veien rundt for å finne inngangen til en sti fordi stedet du prøvde å gå opp var dessverre 20 cm for høyt.

 

Vet ikke helt. Når jeg går tur i Oslo marka så pleier de aller fleste velge stien i stedet for å hoppe for å ta snareveier.

 

Haha! :)

Lenke til kommentar

Spilte vel ferdig nesten chapter 1 i går tror jeg, og skal prøve litt mer i dag. Eneste problemet jeg hadde med Vista var at skjermkort driveren skrudde seg av eller no, så jeg kom ut av spillet, men det skjedde bare i den første videosekvensen...

Så tror muligens spillet skal fungere bra her!

 

Det med hoppingen stiller jeg meg egetlig likegyldig til... Hadde såklart spart litt tid og irritasjon på at han kunne hoppe, men det gjør heller ikke så mye at det ikke går, det er jo ikke allverdens spill det går i :thumbup:

Lenke til kommentar
Fikk lyst å spille The Witcher nå igjen. Får gi et forsøk til med nye DirectX og skjermkort drivere. "Hopper" jeg ut til Vista så får jeg heller vente.

 

Det skjer meg også, men spillet er såpass bra at jeg holder ut. Nye 1.1a patchen hjalp, men det skjer enda bare ikke så ofte.

 

Jeg bare husker å save hele tiden. Quicksave nytter ikke for når det krasjer så forsvinner den....:(

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Fikk lyst å spille The Witcher nå igjen. Får gi et forsøk til med nye DirectX og skjermkort drivere. "Hopper" jeg ut til Vista så får jeg heller vente.

 

Det skjer meg også, men spillet er såpass bra at jeg holder ut. Nye 1.1a patchen hjalp, men det skjer enda bare ikke så ofte.

 

Jeg bare husker å save hele tiden. Quicksave nytter ikke for når det krasjer så forsvinner den....:(

 

Surt! :/

Går det ikke an å quicksave en gang :O

Lenke til kommentar

Helsike, mitt spill går ut i Vista også...(og det akkurat da jeg trykka på save knappen)!

 

Noen som har en løsning på dette forbanna problemet(eller veit når det skal komme en)?

 

 

Har også kommet til den sex-scenen med Marigold. Men vi si at det er ganske så mye sensurert ja, kommer et bilde over... Er det sånn dere også har det? Eller har jeg da en amerikansk versjon?

 

Isåfal hvis dette er det som er værst, forstår jeg ikke 18-års grensen på spillet!

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...