HelgeVarne Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Etter jeg installerte Alcohol 120% fikk jeg en bluescreen jeg ikke får kjangs å lese, men det var driver relatert, jeg får IKKE boote windows, ergo kan ikke evt. oppdatere drivere e.l. Setter stor pris på hjelp Edit: Jeg har prøvd å starte i sikkerhetsmodus både med og uten nettverkstilkobling uten hell Endret 24. oktober 2007 av HelgeVarne Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Du har vel vista da. ------------------------------------ When you install Alcohol 120% Ver 1.9.5.3105 on a Windows Vista Machine you get one advise telling you that "this application is not compatible blablabla" but we just ignore this advise and put ourselves in a BSOD(blue screen of death) complication. This BSOD it´s annoying cuz every time we start we get it,no matter if we start in safe mode. The reason of this trouble is the virtual devices of alcohol is trying to set up on Vista(they are incompatible, but you know that already ). In the alcohol Support Page the answer to this problem was about some files(a347bus.sys and others), but i cannot find it in my PC (i really serach them!). So i dig an answer and i got this: 1.- get into the boot cd of vista 2.- Use the Command Repair console, instead of reinstalling whole system 3.-get to c:\windows\system32\drivers 4.- rename or delete this files "Vax347b.sys" "Vax347s.sys" 5.-Restart and ready!(you´ll get another advise about some drivers windows can´t find. . . just ignore him (it´s the virtual device of alcohol) if you installed alcohol Ver 1.9.5 (build 3105) everything just come back to normal, but eventually you´ll get a Error 1704 when you try to use Microsoft windows Installer "Error 1704. An installation of Alcohol 120% is currently suspended. You must undo the changes made by that installation to continue. Do you want to undo those changes." But there´s a solution as well! 1.- Reinstall Alcohol 120% (same version and installer) without the Starwind service (alcohol virtual device i belive) 2.- And uninstall it. 3.- now everything is dandy. hope you solve your problems Lenke til kommentar
HelgeVarne Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Takker for svar. Joda så enkelt og greit ut detta, men... når jeg setter inn CDen jeg tror er boot CDen til Windows Vista, skjer nothing, hvordan kjører jeg denne CDen? Det står "Bare lisensiert for Distribusjon sammen med nye PC-er." Som gjorde meg usikker på hvilken CD dette virkelig er. Er dette da riktig CD? Eller har jeg funnet feil? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Du skal bruke windows vista cden. I bios sett cd første boot. Trykk r når under welcome setup. Lenke til kommentar
HelgeVarne Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 Joda, herfra klarer jeg meg, problemet mitt er at jeg finner ikke den riktige boot cden til 32bit vista, bare 64, og det er 32bit jeg har installert, og jeg er ganske sikker på at jeg aldri har fått en 32bit vista cden, jeg fikk netleverandør til å sette sammen PC-en min. Jeg bør vel henvende meg til dem da. Men tuusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå