DaddyPimp Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Har ett Canon EOS 20D som jeg ikke får justert lukkertiden på i "M-modus" Har brukt kameraet i 1,5 år på automodus og nå når jeg endelig skal prøve å lære meg å bruke kameraet så sliter jeg. Noen som har vært borti samme problem? Eller har en ide om hvordan jeg skal løse det? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Hva sier manualen om saken - et hjul stiller blender og et annet hjul stiller lukkertid ? Tom Lenke til kommentar
DaddyPimp Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Hva sier manualen om saken - et hjul stiller blender og et annet hjul stiller lukkertid ? Tom ja, det stemmer... det skal være det hjulet som er oppå rett bak utløserknappen som skal justere lukkertiden. det store hjulet på baksiden skal justere blender slik jeg har forstått det... Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 kameraet står i M modus, du vrir på begge hjulene og kun blenderen endres? hmm, ska eksperimentere litt med kamera mitt for å se om jeg finner ut av noe Lenke til kommentar
DaddyPimp Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 kameraet står i M modus, du vrir på begge hjulene og kun blenderen endres? hmm, ska eksperimentere litt med kamera mitt for å se om jeg finner ut av noe Takker for det... begynner å bli litt fortvilet her.... har oppdatert Firmware og greier her også.. Er det noen måte å resette hele kameraet til fabrikkinnstillinger? Lenke til kommentar
DaddyPimp Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 kan det være at hjulet rett og slett ikke fungerer mekanisk? lukkertiden endrer seg jo i automodus. får ikke respons på det hjulet i andre sammenhenger heller. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 kan det være at hjulet rett og slett ikke fungerer mekanisk? lukkertiden endrer seg jo i automodus. får ikke respons på det hjulet i andre sammenhenger heller. Høres sannsynlig ut - eller finnes det en knapp for å enable/disable hjulet - har det på min gamle EOS 50E. Tom Lenke til kommentar
archanios Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Skjer det ingenting når du vrir på hjulet på toppen? Eller er det når du brukar det store hjulet bak at ingenting skjer? Lenke til kommentar
DaddyPimp Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Skjer det ingenting når du vrir på hjulet på toppen?Eller er det når du brukar det store hjulet bak at ingenting skjer? det er hjulet på toppen som ikke reagerer.... går det an å disable det på noe vis i menyen? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Skjer det ingenting når du vrir på hjulet på toppen?Eller er det når du brukar det store hjulet bak at ingenting skjer? det er hjulet på toppen som ikke reagerer.... går det an å disable det på noe vis i menyen? Nei, da er det nok feil på kameraet. Tom Lenke til kommentar
DaddyPimp Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Skjer det ingenting når du vrir på hjulet på toppen?Eller er det når du brukar det store hjulet bak at ingenting skjer? det er hjulet på toppen som ikke reagerer.... går det an å disable det på noe vis i menyen? Nei, da er det nok feil på kameraet. Tom svarte svingende!! da e det vel bare å få det på service.... noen tips om det da for en som bor i Alta? Lenke til kommentar
mrf00rk Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Se at strømbryteren ikke står halveis på, for om den gjør det låser du enten lukkertid eller blender. Sett på "helt på". Lenke til kommentar
DaddyPimp Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Se at strømbryteren ikke står halveis på, for om den gjør det låser du enten lukkertid eller blender. Sett på "helt på". har sjekka en fantazillion ganger akkurat det der e møkka lei skjiten her no Lenke til kommentar
zorry Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 Dersom du har oppdatert firmware kan du også prøve å gjøre det en gang til for å se om det skjedde noe galt under første oppdatering. Muligens kan du også prøve å få tak i forrige versjon av firmware og se om den virker bedre. Hvordan er hjulet å betjene? På mit 30D er det distinkte knepp når jeg snurrer det rundt. Uten å kjenne til hvordan denne bryteren er laget kan det også være mulig at den har fått dårlig kontakt dersom den ikke har vært i bruk. Da kan man jo prøve å bevege den endel og se om det hjelper. Ellers er jeg stygt redd for at neste stopp for kameraet blir på service. Får bare håpe det ikke blir for dyrt og tar for lang tid. Lenke til kommentar
DaddyPimp Skrevet 24. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2007 Dersom du har oppdatert firmware kan du også prøve å gjøre det en gang til for å se om det skjedde noe galt under første oppdatering. Muligens kan du også prøve å få tak i forrige versjon av firmware og se om den virker bedre. Hvordan er hjulet å betjene? På mit 30D er det distinkte knepp når jeg snurrer det rundt. Uten å kjenne til hvordan denne bryteren er laget kan det også være mulig at den har fått dårlig kontakt dersom den ikke har vært i bruk. Da kan man jo prøve å bevege den endel og se om det hjelper. Ellers er jeg stygt redd for at neste stopp for kameraet blir på service. Får bare håpe det ikke blir for dyrt og tar for lang tid. har prøvd å innstallere firmwaren på nytt... har ikke fått tak i den gamle firmwaren. hjulet har distinkte knepp, så tror vel egentlig ikke at det er noe mekanisk feil på det da... men man vet aldri. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå