Toast Is Pimp! Skrevet 24. oktober 2007 Del Skrevet 24. oktober 2007 (endret) Installerte Fedora 7 på maskinen min etter at Ubuntu ikke ville installeres (krasher). Fedora fant ikke Window XP x64 ¨å jeg la den automatisk inn (jeg tror det var noe grub greier det). Så nå når jeg starter maskinen får jeg ca et glims av noe dualboot greier (grub kanskje?). Hvordan forlenger jeg tiden jeg har på meg før XP automatisk starter? Linux har bare 2 patisjoner. Swap og root (/). Ikke noe boot patisjon regner jeg med. C disken er Windows på. Endret 25. oktober 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 25. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2007 (endret) Fikk tips om og endre noe i grub fila. Han skrev : "gksudo <navnet på tekstredigeringsprogrammet du vil bruke> /boot/grub/menu.lst" Da skal du få opp grubfila og der kan du sette antallet sekunder den skal vente før den velger standardvalget. Option for det skal stå ganske langt opp i fila. Vet dette funker i Ubuntu og er ganske sikker på at det er det samme i Fedora. Og dette kan jeg gjøre i en live distro? Har Ubuntu 7.10 liggende.... Endret 25. oktober 2007 av Deimos87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå