Gå til innhold

Gitar hero 3 på will eller Xbox360?


analrytter

Anbefalte innlegg

Jeg testet Wii og Xbox360 versjonen i helgen og syntes det var relativt liten forskjell mellom de 2 (foruten at Wii-kontrolleren satt fast og var synlig inni "gitaren" på Wii versjonen).

 

Jeg kommer dog klart til å velge Xbox360 versjonen da det ser penere ut for publikum og det er garantert med masse nedlastbare sanger (uten plassproblemer), samt enkelt å finne mennesker (kjente og ukjente) å spille online med/mot (slipper det tullete onlinesystemet til Wii'en).

Spillet blir nok sikkert også bra på PS3, men de fleste jeg kjenner kjører idag Xbox360 så da er valget klart!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det kule med Wii versjonen er at man setter wii kontrolleren inn i gitaren. Nå du bruker star power så rister wii kontrollen, noe som er sinnsykt deilig. Allikevel er bildet på wii versjonen mere kornete enn 360 versjonen. Vil også tro at 360 har en mye bedre online støtte. Ville gått for 360 versjonen jeg. :)

Lenke til kommentar

360 versjonen av GH3 selger som hakka møkk i USA.

 

360 Guitar Hero III: Legends of Rock 1,031,883

 

PS3 Guitar Hero III: Legends of Rock 148,648

 

Nesten 10 ganger bedre enn PS3 versjonen, veldig stor forskjell for et spill som alltid har blitt sett på som et "playstation" spill vil jeg si.

 

Wii versjonen har solgt 369K og PS2 336K.

Lenke til kommentar
360 versjonen av GH3 selger som hakka møkk i USA.

 

360 Guitar Hero III: Legends of Rock 1,031,883

 

PS3 Guitar Hero III: Legends of Rock 148,648

 

Nesten 10 ganger bedre enn PS3 versjonen, veldig stor forskjell for et spill som alltid har blitt sett på som et "playstation" spill vil jeg si.

 

Wii versjonen har solgt 369K og PS2 336K.

 

Overraskende at 360-versjonen selger så mye bedre enn Wii-versjonen.

Lenke til kommentar

grunnen er nok dette med online pluss at veteraner (if i may say so)

har guitar hero 2 gitarene så det er lizm bonus for dem (Slipper å kjøpe en ny)

 

Men hvis de fikser dette med lyden på wii versjonen er det egentlig bare den billigste for meg,

er ikke no huge online fyr og jeg tenker mer på gameplay osv, men lyden er lizm et av de viktigste punktene i spillet :p

Lenke til kommentar
Overraskende at 360-versjonen selger så mye bedre enn Wii-versjonen.
Egentlig ikke, folk med Wii kjøper jo nesten ikke spill til den.

 

*Host, host*

 

Personlig eier jeg over ti wii spill deriblant Zelda, Mario Galaxy, Paper Mario, Mario Party 8, Metroid Prime 3 og Mario Strikers Charged. For å ikke nevne retro spillene jeg har kjøpt over VC :p

 

Nå som spill som Gitar Hero, RE:UC, Heroes 2 - for å ikke snakke om Mario Kart og Smash Bros. neste år - så tror jeg folk bare vil kjøpe mer og mer.

 

Grunnen til at ikke alle har kjøpt GH3 på Wii skyldes mest sannsynlig veteranene(som nevnt ovenfor) og at de som eier X360 eller PS3 i tillegg sikkert går for den versjonen grunnet bedre grafikk og nedlastbare sanger.

Lenke til kommentar

Gitarkontrollen til PC versjonen er ikke trådløs.

 

Når det gjelder Wii eller Xbox er jeg usikker selv. Jeg har allerede GH2 til xbox, så når jeg får GH3 får jeg jo automatisk en ekstra kontroller. (gidder ikke kjøpe en ekstra, siden det er sjelden jeg spiller multiplayer offline uansett). Wii kan ikke bruke GH2 kontrolleren, men som sagt er det sjelden jeg trenger en. Xbox har achivements, noe jeg egentlig bryr meg fint lite om. Wii har dårligere grafikk, men det driter jeg i. Alt i alt er begge to like bra for meg, så om jeg hadde måtte velge hadde jeg valgt Wii'en. Begge er like bra, om en litt forskjellige, men jeg ga blaffen i xboxen etter å ha hatt den til reparasjon i tre måneder. Fikk den tilbake etter to måneder, men de hadde ikke gjort noenting med den. Hmpf.

 

Selv velger jeg PC versjonen. Delvis fordi jeg kan bruke den gamle GH2 kontrolleren, delvis fordi jeg har mistet tilliten til xboxen og delvis fordi jeg kan bruke alle sangene fra GH2 i GH3 på PC-en etterhvert. Kanskje ikke offisielt og sånt, men det er ingen problem å rippe sangene fra alle guitar hero spillene i Frets Of Fire. Alt man trenger er en liten mod for å kunne bruke dem i GH3. Laste ned sanger? Pft, hvem gidder det? ;) (obs: du må selvsagt ha GH platen for å rippe sangene. Ikke gå på en bittorrent side og laste ned ulovlig. Skamme seg.) :D

Lenke til kommentar

vel for å lage en kjapp liste over de fordelene og ulempene wii og 360 versjonene har så:

 

Wii:

+ billigere

+ rumble

- bare mono lyd

- ikke downloadable sanger ennå

 

360:

+ stereo

+ litt (i prinsipp umerkbart) bedre grafikk

+ downloadable sanger

+ achievments (hvertfall noe jeg liker, sånn at jeg kan ha mål i spillet selv etter at jeg har runna det)

- dyrere

- ikke rumble

- alle feilene som kommer med boxen i seg selv (red lights of death, støy osv)

 

kan være litt subjektiv denne lista, men men det får gå

Endret av Ickz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...